مدیرعامل شرکت هوآوی می‌گوید آنر، کوالکام و مدیاتک، تراشه‌های پیشرفته‌ای را برای خود تولید نخواهد کرد.

آنر، برند گوشی‌های هوشمند که از هوآوی جدا شده است، اعلام کرده است که قصد توسعه محصولات سیستم روی تراشه (SoC) خود را ندارد و قصد دارد به نیمه‌رسانای هسته‌ای که مدیاتک از تایوان و کوالکام از ایالات متحده ارائه می‌کنند، ادامه دهد. ایالت ها.

به گفته جورج ژائو مینگ، مدیرعامل Honor، تمرکز این شرکت بر روی تراشه‌های غیر هسته‌ای، مانند تراشه C1، یک دستگاه ارتباطی فرکانس رادیویی خود توسعه یافته خواهد بود که برای تقویت سیگنال‌های ۵G طراحی شده است. این تراشه در ابتدا در گوشی های هوشمند سری Magic5 Honor گنجانده شد.

ژائو تاکید کرد که Honor هیچ برنامه ای برای توسعه SoC ندارد و بر اهمیت مشارکت خود با MediaTek و Qualcomm تاکید کرد و اظهار داشت که این مشارکت ها بهینه سازی مبتنی بر پلت فرم تراشه را برای گوشی های هوشمند Honor امکان پذیر می کند.

این اظهارات ژائو با رویکرد شرکت مادر سابق آنر، هوآوی، که در تلاش برای اتکا به خود در توسعه تراشه، به ویژه در واکنش به تحریم های فناوری ایالات متحده بوده است، متفاوت است.

هواوی اخیراً گوشی‌های هوشمند ۵G با پردازنده‌های داخلی پیشرفته را معرفی کرده است که نمادی از سرپیچی چین از محدودیت‌های ایالات متحده است. اریک ژو ژیجون، معاون رئیس هواوی، از چین خواسته است تا علیرغم شکاف فناوری با تراشه‌های ساخت خارجی، بیشتر در توسعه نیمه‌رساناهای خود سرمایه‌گذاری کند، زیرا او معتقد است افزایش پشتیبانی در نهایت به کاهش این شکاف کمک می‌کند.

Honor قبلاً یک شرکت تابعه به نام Shanghai Honor Intelligent Technology Development Co با سرمایه افزایش یافته برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه تأسیس کرده است که باعث گمانه‌زنی‌ها در مورد مشارکت آن در طراحی تراشه داخلی شده است.

با این حال، Honor تصریح کرد که این شرکت تابعه در درجه اول بر روی نرم افزار، الگوریتم های گرافیکی و تحقیقات ارتباطی و تصویربرداری تمرکز دارد.

آنر همچنین شایعاتی مبنی بر بازگشت به بازار هواوی را رد کرد و تایید کرد که هواوی را به عنوان رقیبی در صنعت گوشی‌های هوشمند می‌داند.

در سه ماهه دوم سال، هواوی جایگاه قابل توجهی را در بازار گوشی های هوشمند چین به دست آورد، اما همچنان پس از اوپو، ویوو، آنر و اپل قرار دارد. در سطح جهانی، در حالی که محموله های آنر در بازارهای مختلف افزایش یافته است، هنوز وارد رتبه بندی پنج فروشنده برتر گوشی های هوشمند نشده است.

این تصمیم آنر برای تکیه بر تامین‌کنندگان تراشه‌های خارجی مانند مدیاتک و کوالکام نشان‌دهنده یک رویکرد عمل‌گرایانه برای اطمینان از در دسترس بودن راه‌حل‌های تراشه‌های پیشرفته برای گوشی‌های هوشمند خود بدون نیاز به توسعه گسترده تراشه‌های داخلی است.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/huawei-spinoff-honor-will-not-develop-advanced-chips-of-its-own-qualcomm-mediatek-enough-says-ceo-13158282.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *