مدیرعامل صرافی FTX، سلطان رمزارز جهان به ۲۵ سال زندان محکوم شد

هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق صرافی رمزارز FTX، یعنی «سم بنکمن-فرید» که به «سلطان رمزارز جهان» هم معروف است، به ۳۰۰ ماه یا ۲۵ سال زندان محکوم شد. قاضی پرونده بنکمن-فرید، او را به ۲۴۰ ماه زندان به‌خاطر ۴ مورد از اتهامات و ۶۰ ماه زندان به‌خاطر دو اتهام دیگر محکوم کرد. دادگاه همچنین دستور به ضبط بیش از ۱۱ میلیارد دلار دارایی بنکمن-فرید داد.

حکم قاضی «لوئیس کاپلان» برای مدیرعامل سابق صرافی FTX کمتر از درخواست قبلی دادستان‌ها مبنی بر ۴۰ تا ۵۰ سال زندان است. البته باید به این موضوع اشاره کرد که وکلای بنکمن-فرید خواستار ۶.۵ سال زندان شده بودند. درحالت کلی، کاپلان ۵۰ سال حبس را بیش از حد اعلام و همچنین درخواست ۶.۵ سال حبس را هم رد کرد.

۲۵ سال حبس برای مدیرعامل سابق صرافی FTX

کاپلان در جمع‌بندی دادگاه اعلام کرد که بنکمن-فرید از خطراتی که FTX را تهدید می‌کرد، مطلع بود. کاپلان همچنین گفت که مدیرعامل سابق FTX‌ می‌دانسته که سرمایه مشتریان، متعلق به او نیست و به خوبی می‌دانسته که کارش اشتباه است.

پیش از اعلام حکم نهایی، کاپلان ادعاهای وکلا مبنی بر پرداخت پول به مشتریان را در حد حدس‌وگمان اعلام کرد و همچنین گفت که مشتریان ۸ میلیارد دلار ضرر کرده‌اند. علاوه‌براین براساس حکم دادگاه، بنکمن-فرید به‌دنبال تغییر نظر شاهدان بود، شهادت دروغ داد و پس از اطلاع از ۸ میلیارد دلار ضرر مشتریان دروغ گفت.

مدیرعامل صرافی FTX، سلطان رمزارز جهان به ۲۵ سال زندان محکوم شد

بنکمن-فرید در سال ۲۰۱۹ صرافی FTX را تأسیس کرد و در مدت کوتاهی به یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های کرپیتو در جهان تبدیل شد. در جریان دادگاه بنکمن-فرید، همکاران او شهادت دادند که FTX در اعداد دست می‌برده تا وضعیت صرافی را بهتر از واقعیت نشان دهد. علاوه‌براین، امتیازات ویژه‌ای به صندوق معاملاتی بنکمن-فرید، یعنی Alameda Research داده شده بود تا بتواند به سرمایه مشتریان FTX دسترسی پیدا کند.

مدیرعامل سابق صرافی FTX‌ هم‌اکنون در بازداشت است و از ۱۱ آگوست ۲۰۲۳ در بازداشتگاه متروپولیتن، بروکلین (MDC) به سر می‌برد. او در دسامبر ۲۰۲۲ در باهاما دستگیر و پس از مدتی به آمریکا بازگردانده شد. بنکمن-فرید ابتدا در حبس خانگی بود، اما پس از نقض شرایط وثیقه به بازداشتگاه متروپولیتن، بروکلین فرستاده شد. حالا هم باید ۲۵ سال زندان در زندان بماند.


منبع: https://digiato.com/cryptocurrency/sam-bankman-fried-sentenced-25-years-ftx-fraud

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *