مدیر ارشد فناوری یا مدام در حال سخت گیری (آن)؟

مدیر ارشد فناوری یا مدام در حال سخت گیری (آن)؟

در چشم انداز تجاری که به سرعت در حال تحول است، فناوری به ستون فقرات هر سازمان تبدیل شده است. در نتیجه، نقش افسران ارشد فناوری (CTOs) طی دو دهه گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است. چیزی که زمانی صرفاً یک عملکرد پشتیبانی بود، اکنون به بخش مهمی تبدیل شده است که مسئول حفظ، به‌روزرسانی و تکامل فناوری است که زیربنای کل تجارت است. وسعت این چالش فنی بسیار زیاد و فراگیر است کارمندان در نقش های مختلف که برای انجام کارآمد وظایف خود به شدت به فناوری متکی هستند. با این حال، در میان هیاهوی مداوم فناوری‌های جدید تغییر دهنده بازی، مدیران ارشد فناوری با معمای انتخاب راه‌حل‌های مناسب برای ایجاد تحول دیجیتال و در نهایت سود بردن از آن‌ها مواجه هستند. مشتریان.

وسعت چالش فنی

در عصر دیجیتال امروزی، فناوری هر جنبه ای از یک کسب و کار را، صرف نظر از صنعت، لمس می کند. حتی متخصصانی که ممکن است خود را فناور نمی دانند، مانند وکلا، بازاریابان و خرده فروشان، به شدت به ابزارهای فناوری مانند لپ تاپ ها، گوشی های هوشمندو نرم افزار برنامه های کاربردی برای ساده کردن فرآیندها و خودکارسازی وظایف. ماهیت تحول دیجیتال در استفاده از فناوری به نفع کسب و کارها و مشتریان آنها نهفته است. با این حال، عجله برای انطباق با دنیای دیجیتال در طول همه‌گیری، برخی از شرکت‌ها را به تصمیم‌گیری عجولانه در زمینه فناوری سوق داد که در نتیجه راه‌حل‌های نادرستی به وجود آمد که مشکلات موجود را تشدید کرد.

به عنوان مثال، خرده‌فروشی که به دنبال فعال کردن خریدهای آنلاین است، با عجله یک سایت تجارت الکترونیک را با نامناسب راه‌اندازی کرد. امنیت معیارهای. این منجر به نقض اطلاعات شد که اعتماد مشتری را از بین برد و برای رفع آن نیاز به سرمایه گذاری های بیشتری داشت. چنین حوادثی بر نیاز مدیران ارشد فناوری به ارزیابی کامل فناوری‌های جدید قبل از ادغام تاکید می‌کند تا اطمینان حاصل شود که آنها واقعاً نیازهای تجاری را بدون ایجاد مشکلات بزرگ‌تر برآورده می‌کنند.

عمل شعبده بازی CTOs

از آنجایی که کسب و کارها در تلاش برای ماندن در رقابت و نوآوری هستند، مدیران ارشد فناوری با وظیفه دلهره آور ادغام فناوری های جدید برای متحول کردن سازمان روبرو هستند. آنها باید از هر بخش، از جمله فروش، امور مالی و عملیات، برای درک الزامات فنی و هدایت مؤثر جهت شرکت، ورودی ها را درخواست کنند. علاوه بر این، مدیران ارشد فناوری باید با محدودیت‌های بودجه دست و پنجه نرم کنند و هزینه‌های مربوط به نیازهای ضروری را متعادل کنند امنیت سایبری و ارتباط با سرمایه گذاری در نوآوری های متحول کننده.

به عنوان مثال، در حالی که بلاک چین و هوش مصنوعی ممکن است مزایای بلندمدتی ارائه دهد، سرمایه‌گذاری در امنیت داده‌های قوی‌تر و شبکه‌های قابل اعتماد ممکن است تأثیرات فوری‌تری داشته باشد. مدیران ارشد فناوری باید در مقابله با چنین مبادلاتی ماهر شوند. تراز کردن نقشه‌های راه فناوری در میان بخش‌ها و جلب مشارکت اجرایی برای طرح‌های تحول دیجیتال نیز از اولویت‌های کلیدی CTO هستند. موفقیت نیازمند همکاری متقابل و توانایی های برنامه ریزی استراتژیک از CTO است.

ایجاد یک اکوسیستم از شرکا

با توجه به پیچیدگی و بزرگی عملیات فنی، CTOها اغلب به دنبال پشتیبانی خارجی برای افزایش قابلیت های خود هستند. همکاری با ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده (MSP)، یکپارچه سازان سیستم (SI) و فروشندگان ارزش افزوده (VAR) برای دسترسی به تخصص و خدمات تخصصی بسیار مهم است. با این حال، پیمایش در چشم‌انداز وسیع شرکای بالقوه می‌تواند طاقت‌فرسا باشد، زیرا هر یک بر حوزه‌های مختلفی تمرکز می‌کنند، مانند عملکرد دستگاه، میزبانی ابریامنیت سایبری و شبکه تجزیه و تحلیل.

انتخاب شرکای استراتژیک بر اساس شکاف های فناوری خاص شرکت و اهداف تحول برای مدیران ارشد فناوری برای استخراج حداکثر ارزش از این همکاری های خارجی کلیدی است. مدیران ارشد فناوری همچنین ممکن است نیاز به هماهنگی روابط شریک متعدد برای رفع وسعت نیازهای فناوری سازمان داشته باشند. مدیریت این مشارکت ها مستلزم توانایی های عالی مدیریت فروشنده برای اطمینان از مسئولیت پذیری، شفافیت و ارائه ارزش مستمر است.

فناوری FOMO و بودجه های پشت سر هم

ظهور فناوری‌های درخشان و جدید اغلب کسب‌وکارها را وسوسه می‌کند تا روی جدیدترین روندها سرمایه‌گذاری کنند و وقتی پلت‌فرم‌های قدیمی‌تر از کار می‌افتند، آنها را با بدهی‌های فنی سنگین می‌کند. مدیران ارشد فناوری باید در مورد جایگزینی یا حذف فناوری‌های منسوخ و یکپارچه‌سازی ابزارهای جدید تصمیم‌گیری متفکرانه بگیرند. آنها باید معیارهای روشنی را برای ارزیابی راه حل های جدید ایجاد کنند، نه اینکه تحت تاثیر ادعاهای بازاریابی پر زرق و برق قرار گیرند.

برای مثال، اثبات دقیق آزمایش مفهوم، کل هزینه تجزیه و تحلیل مالکیت، و ارزیابی‌های همسویی با نقشه‌های راه بلندمدت باید تصمیمات پذیرش فناوری را هدایت کند. یک فرآیند حسابرسی فناوری دقیق برای شناسایی سیستم‌های قدیمی قدیمی و آماده مدرن‌سازی یا بازنشستگی ضروری است. پلتفرم مجدد آنها به صورت تدریجی با حفظ عملکردهای حیاتی کسب و کار به بهینه سازی بودجه کمک می کند.

آزاد کردن زمان برای نوآوری

برای همگام شدن با چشم انداز فناوری که به سرعت در حال تغییر است، مدیران ارشد فناوری به زمان و منابعی برای نوآوری و آزمایش راه حل های جدید نیاز دارند. پیاده‌سازی یک شبکه قابل اعتماد و قوی، عملیات یکپارچه روزانه را با حداقل اختلالات تضمین می‌کند – می‌توانید آن را «شبکه خاموش» بنامید، که تیم‌های فنی را برای کشف و ادغام فناوری‌های نوظهور آزاد می‌کند.

با تمرکز بر اهداف استراتژیک بلند مدت و در نظر گرفتن اینکه چگونه فناوری جدید می تواند شهرت، سهم بازار، سودآوری و پایداری را افزایش دهد، کسب و کارها می توانند خود را برای موفقیت مستمر آماده کنند. به‌جای واکنش به جدیدترین تبلیغات، نوآوری‌های فن‌آوری فعال مرتبط با استراتژی شرکت‌ها به شرکت‌ها اجازه می‌دهد به جای پیروی از روند تحول دیجیتال، رهبری کنند.

در عصر تغییرات دائمی، کسب‌وکارها باید بدانند که فناوری نقشی ضروری در رشد و نوآوری دارد. مدیران ارشد فناوری، به عنوان محرک‌های کلیدی تحول دیجیتال، با چالش‌های متعددی در انتخاب فناوری و شرکای مناسب روبرو هستند، همگی در حالی که بودجه‌ها و الزامات فنی موجود را مدیریت می‌کنند. با استفاده از قدرت «شبکه خاموش» و حفظ تمرکز واضح بر اهداف بلندمدت، کسب‌وکارها می‌توانند خود را برای تطبیق با هر آنچه در آینده در پیش دارد تجهیز کنند و در چشم‌انداز فناوری همیشه در حال تحول رشد کنند.

ما بهترین ابزار بهره وری را معرفی کرده ایم.

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، در اینجا اطلاعات بیشتری کسب کنید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/chief-technology-officer-or-constantly-toughing-it-out

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *