مدیر عاملی که ۹۰ درصد از کارکنان پشتیبانی خود را با یک ربات چت هوش مصنوعی جایگزین کرده است، می گوید کارهای کپی پیست از بین رفته است.

مردی که اخراج می شود و برای خداحافظی دست تکان می دهد

مدیر عاملی که ۹۰ درصد از کارکنان پشتیبانی خود را با هوش مصنوعی جایگزین کرد، می‌گوید مشاغلی که پاسخ‌های کپی پیست می‌شوند دیگر ایمن نیستند.

andresr/Getty Images



  • Suumit Shah مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیک می گوید: مشاغلی که پاسخ های کپی-پیست را انجام می دهند، به دلیل هوش مصنوعی در گذشته باقی مانده اند.
  • شاه قبلا فلک را برای اعلام کرد که جایگزین شده است ۹۰ درصد از کارکنان پشتیبانی او با یک چت بات.
  • شاه به اینسایدر گفت: «با گذشت زمان، همه شروع به انجام این کار خواهند کرد».
تبلیغات

تبلیغات

مدیرعامل یک شرکت تجارت الکترونیک که جنجال برانگیخت به دلیل اعلام اینکه اکثر کارکنان پشتیبانی خود را با یک ربات چت جایگزین کرده است، معتقد است که مشاغلی که بر روی کپی پیست متکی هستند به دلیل هوش مصنوعی متعلق به گذشته هستند.

سومیت شاه، مدیر عامل شرکت دوکان مستقر در هند، به این شرکت گفت: “این کار از بین رفته است. ۱۰۰ درصد.” واشنگتن پست در مصاحبه ای که روز سه شنبه منتشر شد.

شاه به کارکنان خدمات مشتری اشاره می کرد که عمدتاً پاسخ ها را کپی-پیست می کنند. با این حال، او نظر خود را اینگونه توصیف کرد که همه کارکنان خدمات مشتری نیازی به ترس از جایگزینی ندارند.

“بود [a] او اضافه کرد که نمی‌خواهم کل تیم را با یک ربات جایگزین کنم، که ۱۰۰ برابر باهوش‌تر است، سریع‌تر است و صدم مبلغی را که به تیم پشتیبانی می‌پرداختم برایم هزینه دارد.

تبلیغات

تبلیغات

شاه در ماه ژوئیه برای از طریق توییتر اعلام کرد او ۹۰٪ از کارکنان پشتیبانی مشتری خود را اخراج کرده و آنها را با یک چت بات جایگزین کرده است که به گفته او عملکرد بهتری از آنها دارد.

شاه در پست خود که از آن زمان تاکنون بیش از ۲٫۷ میلیون بار در این پلتفرم دیده شده است، نوشت: “ما مجبور شدیم ۹۰ درصد از تیم پشتیبانی خود را به دلیل این چت ربات هوش مصنوعی اخراج کنیم. سخت است؟ بله. ضروری است؟ کاملاً.”

پست او واکنش شدیدی را در X، پلتفرمی که قبلاً توییتر نامیده می‌شد، و Reddit با یک کاربر برانگیخت. ارسال کردن: “چگونه اخراج را اعلام نکنیم.”

کاربر دیگری ارسال شده“اشتباه نکنید. تیم پشتیبانی اینجا اخراج شد زیرا تجارت در حال شکست است و بودجه خشک است. نه به دلیل هوش مصنوعی.”

تبلیغات

تبلیغات

شاه به اینسایدر گفت در ژوئیه که اخراج در سپتامبر سال گذشته رخ داد و منجر به از دست دادن ۲۳ نفر از ۲۶ عضو تیم پشتیبانی مشتری او شد. او افزود که بودجه پشتیبانی مشتری او پس از اخراج به ۱۰۰ دلار در ماه کاهش یافت.

شاه در آن زمان به اینسایدر گفت که با وجود اینکه از شروع گفتگو در مورد اخراج کارکنان در توییتر پشیمان بود، اما بر موضع خود ثابت قدم بود.

او گفت: “هوش مصنوعی مشاغل ما را می گیرد” و افزود: “به مرور زمان، همه شروع به انجام این کار خواهند کرد. این فقط ما نیستیم. شاید من خیلی ساده باشم که آن را در توییتر قرار دهم.”

مدیرعامل اینسایدر روز جمعه از طریق ایمیل به اینسایدر گفت که تجارت از ماه جولای رشد کرده است. او افزود: “تیم خدمات مشتری ما اکنون لاغرتر است اما بسیار کارآمدتر است. در مورد بودجه، اجازه دهید بگوییم که ما آن بودجه را برای ایجاد نوآوری و توسعه مجدد تخصیص داده ایم.”

تبلیغات

تبلیغات

نگرانی فزاینده ای در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی مشاغل را مختل می کند وجود دارد. آ گلدمن ساکس گزارش ماه می نشان داد که حدود ۳۰۰ میلیون شغل در سراسر جهان ممکن است توسط این فناوری مختل شود.

با این حال، همه نظرات شاه را ندارند.

رهبران فناوری مانند مدیرعامل مایکروسافت ساتیا نادلا و مدیرعامل IBM آرویند کریشنا قبلاً گفته بودند که معتقدند هوش مصنوعی شغل بیشتری ایجاد می کند تا از بین ببرد.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

هوش مصنوعی
چت بات
چت ربات ها

تبلیغات

نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/ai-ecommerce-ceo-layoff-support-staff-copy-paste-jobs-unsafe-2023-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *