مرسدس بنز سیستم اطلاعات سرگرمی جدید مجهز به هوش مصنوعی را به نمایش گذاشته است که به شما یک دستیار مجازی همدلانه می دهد – و می تواند تجربه سرنشینان را دوباره ابداع کند.

مرسدس بنز خود را برای یک زمان شلوغ آماده می کند CES 2024 در ماه ژانویه در لاس وگاس نمایش داده می شود و غول خودروسازی سیستم سرگرمی MBUX مجهز به هوش مصنوعی را در میان تعداد انگشت شماری از خودروهای مفهومی دیگر و قطعات فناوری به نمایش می گذارد.

این شرکت ادعا می‌کند که دستیار مجازی MBUX از نظر ترکیبی از گرافیک‌های با وضوح بالا از متخصص بازی Unity و همچنین فصل بعدی در آزمایش هوش مصنوعی از طریق دستیار صوتی هی مرسدس، «تغییر بازی» است.

تنها یک تصویر تیزر تنها چیزی است که تا به حال فاش شده است، با فضای داخلی کلاس مفهومی CLA این برند، که در نمایشگاه نیز به نمایش گذاشته خواهد شد، و رابط گرافیکی جدیدی را در “Superscreen” توسعه یافته نشان می دهد که اکنون اکثریت را به خود اختصاص داده است. از خط تیره

به گفته مرسدس بنز، ویژگی پیشرفته مجهز به هوش مصنوعی «سیستم‌های هوشمند MBUX را در یک موجودیت واحد ترکیب می‌کند و با تعامل طبیعی چهره جدیدی را به مشتری ارائه می‌دهد»، به این معنی که سیستم سرگرمی اطلاعاتی اکنون دارای نوعی چهره با شخصیت خواهد بود. هنگام تعامل با دستیار صوتی داخلی.

این فناوری همچنین نمایشی از آنچه که با استفاده از جدیدترین سیستم عامل ساخت مرسدس بنز، MB.OS امکان پذیر است را ارائه می دهد، که دکتر مایکل هافنر (معاون رئیس MB.OS Base Layer و MBUX) می گوید که «به طور کامل وسایل نقلیه را به هم مرتبط می کند. با ابر و اینترنت اشیا، و شامل چهار حوزه مرکزی است: پیشرانه، رانندگی خودکار، اطلاعات سرگرمی و بدنه و سیستم‌های راحتی».

اطلاعات اضافی کمی در مورد دستیار صوتی به روز شده وجود دارد، زیرا این برند آلمانی به طور قابل درک کارت های خود را قبل از رونمایی بزرگ در CES 2024 نزدیک به سینه خود نگه داشته است.

با این حال، اولا کالنیوس، مدیر عامل مرسدس بنز، اشاره کرد که دستیار مجازی مجهز به هوش مصنوعی، تجربه دیجیتال مسافر را دوباره اختراع می کند و این ویژگی «شامل ویژگی های همدلانه ای است که با سبک رانندگی و خلق و خوی شما همگام می شود»، که نشان می دهد دستیار صوتی می تواند تغییر کند. شخصیت بسته به حالت رانندگی انتخاب شده است.

آیا این ایده Merc از لوکس بودن آینده است؟

مرسدس بنز سیستم اطلاعات سرگرمی جدید مجهز به هوش مصنوعی را به نمایش گذاشته است که به شما یک دستیار مجازی همدلانه می دهد – و می تواند تجربه سرنشینان را دوباره ابداع کند.

(اعتبار تصویر: مرسدس بنز)

قبلاً کلاس مفهومی CLA پر نور را دیده‌ایم که غرفه مرسدس بنز را در نمایشگاه CES 2024 در اوایل سال آینده زیبا می‌کند، اما آیا اعلام افزایش هوش مصنوعی در خودروهای آن به چیزی اشاره دارد که مارک آلمانی احساس می‌کند با یک «پریمیوم» برابری می‌کند. تجربه داخل ماشین در آینده؟

ظهور خودروهای الکتریکی احتمالاً زمین بازی خودرو را هموار کرده است، و تعدادی از برندهای لوکس «میراثی» در تلاش هستند تا از معرفی تعدادی استارت آپ الکتریکی عالی (Lucid تنها یک نمونه است) و همچنین بودجه قبلی خود را کاهش دهند. برندهایی مانند کیا و هیوندای همچنان به رشد خود ادامه می دهند.

به نظر می‌رسد که فضای داخلی پوشیده از ابرصفحه‌نمای Merc می‌تواند پاسخ آن باشد، با یک دستیار شخصی انسانی که به شما پیشنهاد می‌کند تا در حین انجام سفر صبحگاهی، از کارهای روزمره روزمره مراقبت کند. به نظر می رسد دیگر فقط یک ماشین نمی خرید، بلکه یک همراه مدیر زندگی است.

برداشت جالبی است، اما آیا صفحه‌نمایش، هوش مصنوعی و گرافیک موتورهای بازی واقعاً می‌توانند فضایی بی‌زمان و تکرار نشدنی را ایجاد کنند که معمولاً کسانی که در بازار لوکس به دنبال آن هستند؟ من چندان مطمئن نیستم، و متقاعد شده‌ام که این دلیل دیگری است بر اینکه دیجیتالی شدن بی‌پایان خودرو، چیزی را که یک خودروساز ممتاز را در آینده تعریف می‌کند، بازنشانی می‌کند… و این مسئله‌ای است که در حال حاضر تاسیسات را دچار مشکل کرده است.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/vehicle-tech/hybrid-electric-vehicles/mercedes-benz-teases-new-ai-powered-infotainment-system-that-gives-you-an-empathetic-virtual-assistant-and-it-could-reinvent-the-passenger-experience

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *