مرسدس بنز EQS SUV در مقابل BMW i7: فوق العاده لوکس، مو به مو

اگر به دنبال یک وسیله نقلیه الکتریکی لوکس هستید، گزینه های بسیار بیشتری نسبت به خریدارانی که به دنبال گزینه های ارزان قیمت هستند، در اختیار دارید. مطمئنا، گزینه هایی از شرکت های جدید وجود دارد، مانند شفاف، اما هنوز چیزی برای گفتن برای گزینه هایی مانند BMW و مرسدس بنز وجود دارد که هر دو مدتی است در حال ساخت خودروهای الکتریکی جامد هستند. نمونه های عالی از این موارد عبارتند از مرسدس بنز EQS SUV و BMW i7.

هر دوی این خودروها از لوکس‌ترین خودروها در خط تولید خود هستند و فناوری‌های پیشرفته، طراحی‌های داخلی خیره‌کننده و غیره را ارائه می‌کنند. اما آیا واقعا یکی برای نیازهای شما بهتر است؟ در اینجا یک نگاه.

طرح

مرسدس بنز EQS SUV از زبان طراحی کلی مشابه بسیاری از خودروهای الکتریکی دیگر مرسدس در چند سال گذشته پیروی می کند. به این معنی که بینی تا حدی پیازی دارد که می توان آن را در EQS استاندارد یافت – یک ویژگی طراحی که من طرفدار زیادی از آن نیستم. با این حال، بقیه خودروها ظاهر بدی ندارند. همانطور که انتظار می رفت، کمی بلندتر از EQS استاندارد است، با یک نوار نور در امتداد پشت برای چراغ های ترمز.

مرسدس بنز EQS SUV در مقابل BMW i7: فوق العاده لوکس، مو به مو
استفان ادلشتاین / روندهای دیجیتال

بی‌ام‌و i7 البته به بلندی EQS SUV نیست – بیشتر یک سدان است. ب ام و همچنین با قسمت جلویی خودروهای خود کمی مشکل داشته است BMW i7 دارای یک جلوپنجره بزرگ مصنوعی است که ظاهر خوبی ندارد، اما می تواند بدتر باشد. مابقی ماشین بازم بد قیافه نیست. ظاهر آن کمی جعبه ای است، اما به طور کلی، براق و شیک است.

طراحی در نهایت به ترجیحات شخصی بستگی دارد، بنابراین ما به این یکی کراوات می دهیم.

برنده: تساوی

داخلی و فنی

داخل خودروها رویکردی کمی متفاوت ارائه می دهد. مرسدس EQS SUV دارای سه نمایشگر بزرگ در جلو است، از جمله یک صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی برای پخش ویدئو توسط مسافران. جدای از آن، EQS SUV با نورپردازی برجسته و مواد درجه یک تزئین شده است و ظاهر و احساسی عالی دارد. ماشین هم پشتیبانی از CarPlay و Android Auto که مفید است و ویژگی‌هایی مانند گرمکن و خنک‌کننده صندلی‌های جلو با ماساژور را ارائه می‌دهد.

استفان ادلشتاین / روندهای دیجیتال

شاسی بلند EQS تنها خودرویی نیست که برای راحتی سرنشینان ساخته شده است. در واقع، ب ام و i7 شاید حتی بیشتر برای آرام کردن ساخته شده است، به خصوص برای سرنشینان صندلی عقب. این خودرو یک صفحه نمایش بزرگ ۳۱ اینچی در صندلی های عقب ارائه می دهد که می تواند از سقف خودرو گسترش یابد. در بازوهای صندلی‌های عقب نیز نمایشگری برای کمک به کنترل سایه‌ها، آب و هوا و موارد دیگر وجود دارد. این یک تنظیم بسیار منظم است. شاید نمای جلویی i7 به اندازه شاسی بلند EQS چشمگیر نباشد، اما دارای یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگ است که می تواند با CarPlay و Android Auto نیز استفاده شود.

BMW i7 ویژگی های جالب تری دارد، اما اگر راننده هستید، من جلوی شاسی بلند EQS را ترجیح می دهم. با این حال، این یکی یک کراوات است.

برنده: تساوی

کارایی

EQS SUV در چند نوع مختلف موجود است – از جمله EQS 450+ SUV، EQS 450 4Matic SUV و EQS 580 4Matic SUV. همه آنها عملکرد کمی متفاوت ارائه می دهند، با مدل پایه (EQS 450+ SUV) 355 اسب بخار قدرت و توانایی شتاب ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت در ۶٫۵ ثانیه. مدل رده بالای آن ۵۳۶ اسب بخار قدرت دارد و در ۴٫۵ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت می رسد.

استفان ادلشتاین / روندهای دیجیتال

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید BMW i7 در چند نسخه مختلف نیز موجود است. i7 eDrive50 که مدل پایه است، i7 xDrive60 و i7 M70 وجود دارد. eDrive50 449 اسب بخار قدرت ارائه می دهد که بسیار چشمگیر است، در حالی که M70 تا ۶۵۰ اسب بخار قدرت دارد و توانایی شتاب ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت را در ۳٫۵ ثانیه دارد. این بسیار سریع است – و BMW را در رده عملکردی جلوتر قرار می دهد.

برنده: BMW i7

برد و شارژ

مدل‌های مختلف نه تنها بر عملکرد تأثیر می‌گذارند، بلکه بر محدوده پیشنهادی نیز تأثیر می‌گذارند. مرسدس EQS 450+ SUV برد تخمینی ۳۰۵ مایل دارد و این طولانی‌ترین مدل است – با دو مدل دیگر EQS SUV که برد تخمینی ۲۸۵ مایل را ارائه می‌دهند. به هیچ وجه محدوده بدی نیست – اگرچه، البته، بیشتر خوب بود. این خودرو می‌تواند با ۲۰۷ کیلووات شارژ شود که بسیار سریع است، اگرچه اینطور نیست سریع ترین – مخصوصاً در مقایسه با خودروهای نصف قیمت، مانند کیا EV6که با ۳۵۰ کیلو وات شارژ می شود.

دیو مک کویلینگ / روندهای دیجیتال

بی ام و i7 تقریباً برابر است. مدل پایه بی‌ام‌و i7 (eDrive 50) طبق گفته‌های بی‌ام‌و بردی بین ۳۰۱ تا ۳۲۱ مایل دارد که احتمالاً این تفاوت به گزینه‌هایی مانند تایرهای مختلف برمی‌گردد. پایین‌ترین i7، i7 M70، بین ۲۷۴ تا ۲۹۱ مایل مسافت را طی می‌کند که باز هم با شاسی‌بلند ۲۸۵ مایلی EQS برابری می‌کند. بی‌ام‌و i7 می‌تواند با سرعت ۱۹۵ کیلووات شارژ شود که در مقایسه با EQS SUV آنقدر متفاوت نیست که بتوان تفاوت زیادی در استفاده در دنیای واقعی مشاهده کرد.

برنده: تساوی

قیمت و در دسترس بودن

BMW i7 و مرسدس EQS SUV اکنون برای خرید در دسترس هستند، بنابراین در صورت تمایل می توانید یکی از آنها را تهیه کنید. EQS SUV از ۱۰۴۴۰۰ دلار برای EQS 450+ SUV شروع می شود، اگرچه، البته، این قیمت برای مدل های رده بالاتر می تواند به طور چشمگیری افزایش یابد. شاسی بلند EQS 580 4Matic از ۱۲۵۹۵۰ دلار شروع می شود.

اما BMW i7 هم ارزان نیست. قیمت پایه BMW i7 105700 دلار است – و اگر i7 M70 را بخرید، ۱۶۸۵۰۰ دلار خواهید پرداخت.

با توجه به اینکه قیمت پایه این دو خودرو واقعاً در طرح بزرگ تفاوت چندانی ندارد، این یک کراوات است.

برنده: تساوی

برنده کلی: BMW i7

BMW i7 و مرسدس بنز EQE SUV از بسیاری جهات بسیار شبیه به هم هستند. آنها محدوده و سرعت شارژ مشابهی را ارائه می دهند، با قیمتی مشابه شروع می شوند و هر دو طراحی متمایز ارائه می دهند. شاسی بلند EQS کمی بزرگتر و کاربردی تر است، و در حالی که قطعا یک وسیله نقلیه لوکس است، اینطور نیست. لزوما از بالا برو از سوی دیگر، BMW i7، میکند بالاتر بروید – اما شاید این همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید.

با این حال، چیزی که i7 را در صدر قرار می دهد این واقعیت است که عملکرد بهتری دارد. این نسبتاً سریعتر از EQS SUV است، و در حالی که EQS SUV هنوز بسیار سریع است، اگر سرعت همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید، i7 ممکن است راهی برای رفتن باشد.

توصیه های سردبیران







مرسدس بنز EQS SUV از زبان طراحی کلی مشابه بسیاری از خودروهای الکتریکی دیگر مرسدس در چند سال گذشته پیروی می کند. به این معنی که بینی تا حدی پیازی دارد که می توان آن را در EQS استاندارد یافت – یک ویژگی طراحی که من طرفدار زیادی از آن نیستم. با این حال، بقیه خودروها ظاهر بدی ندارند. همانطور که انتظار می رفت، کمی بلندتر از EQS استاندارد است، با یک نوار نور در امتداد پشت برای چراغ های ترمز.


منبع: https://www.digitaltrends.com/cars/mercedes-eqs-suv-vs-bmw-i7/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *