مرورگر کروم گوگل امکان انتخاب یک موتور جستجوی پیش‌فرض را فراهم می‌کند – اما به دور از همه، حق انتخاب وجود دارد

مرورگر کروم گوگل امکان انتخاب یک موتور جستجوی پیش‌فرض را فراهم می‌کند – اما به دور از همه، حق انتخاب وجود دارد

گوگل در حال ایجاد یک تغییر مفید در آن است مرورگر کروم روی دسکتاپ که به موجب آن کاربران می‌توانند موتور جستجویی را که می‌خواهند به‌طور پیش‌فرض استفاده کنند انتخاب کنند – اما نکته مهم این است که این فقط در اروپا اتفاق می‌افتد.

به طور خاص، این تغییر برای اتحادیه اروپا (EU) و منطقه اقتصادی اروپا (EEA) نیز در راه است. گک ها با حرکت در حال آزمایش (نسخه قناری کروم، پنهان شده در پشت پرچم) مشاهده شد.

نحوه کار به این صورت است که وقتی برای اولین بار Chrome را فعال می کنید، مرورگر با پانلی ظاهر می شود که از شما می خواهد موتور جستجوی پیش فرض خود را از لیست انتخاب کنید.

ورودی‌های آن فهرست به‌عنوان گزینه‌های محبوب در منطقه شما انتخاب می‌شوند، و البته بدون شک جستجوی Google را نیز شامل می‌شوند، اما ممکن است Google در صدر فهرست قرار نگیرد – در واقع، ترتیب دادن تصادفی است. (اما انتخاب تصادفی نیست، زیرا همانطور که اشاره شد، همه آنها در منطقه خاص شما محبوب هستند).

به ما گفته شده است که گوگل قصد دارد این را در اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه کند، بنابراین ظرف چند ماه آینده حدس می زنیم، اما فقط در اروپا – سایر مناطق این شانس را ندارند که پیش فرض را به این روش انتخاب کنند.


تجزیه و تحلیل: بیا گوگل، این گزینه را به همه بدهید

بسیار خوب، بنابراین تغییر موتور جستجوی پیش‌فرض در کروم کار بزرگی نیست – رفتن به پانل تنظیمات برای مرورگر اینترنت و روی بخش “موتور جستجو” (در سمت چپ) کلیک کنید.

با این حال، کاربران کمتر دانش‌آموز ممکن است هرگز این کار را انجام ندهند، یا حتی متوجه شوند که یک انتخاب وجود دارد، بنابراین به‌طور پیش‌فرض در جستجوی گوگل رها می‌شوند که بدیهی است به نفع غول جستجو است. اگر پانلی ظاهر شود که مجموعه‌ای از موتورهای جستجو را ارائه می‌دهد، و نام‌های دیگری را که کاربر نام‌های دیگری به جز گوگل شنیده است، به احتمال زیاد در مورد موتوری که می‌خواهد با چه موتوری استفاده کند، فکر می‌کند.

به هر حال، گوگل قبلاً این کار را روی اندروید انجام می‌دهد، بنابراین فکر می‌کنید که درخواست از کاربران دسک‌تاپ برای داشتن همان حسن نیت چندان زیاد نیست – اما همانطور که اشاره شد، این فقط برای اروپا است. و دلیل این امر این است که دقیقاً مانند مایکروسافت در چند وقت اخیر، گوگل بازوی خود را توسط قوانین اروپایی در اینجا پیچیده است.

به طور خلاصه، درست همانطور که مایکروسافت ارائه می دهد انتخاب حذف Edge یا جدا کردن Bing از کادر جستجو که در ویندوز ۱۱ با توجه به قوانین، همین امر در مورد گوگل در اینجا صادق است.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/chrome/googles-chrome-browser-to-allow-for-picking-a-default-search-engine-but-far-from-everyone-gets-a-choice

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *