مرورگر Arc در حال دریافت ویژگی های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است که سعی می کند وب را برای شما مرور کند

در اوایل این هفته، تیم سازنده مرورگر Arc برای مک (و اخیراً ویندوز) اپلیکیشن جدید آیفون به نام Arc Search را منتشر کرد. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، این برنامه با هوش مصنوعی ترکیب شده است تا تجربه‌ای را ایجاد کند که در آن برنامه «برای شما مرور می‌کند» – منابع اطلاعاتی مختلفی را در سراسر اینترنت گرد هم می‌آورد تا یک صفحه وب سفارشی ایجاد کند تا به سؤالاتی که در مورد آن می‌پرسید پاسخ دهد. این تنها بخشی از چیزی است که شرکت مرورگر آن را Act 2 of Arc می نامد، و این شرکت جزئیاتی را در مورد سه ویژگی جدید دیگر که در هفته ها و ماه های آینده به مرورگر ارائه می کند، ارائه کرد.

بافت پیوندی همه این به‌روزرسانی‌ها این است که Arc در تلاش است تا خطوط بین مرورگر، موتور جستجو و وب‌سایت را محو کند – این شرکت می‌خواهد همه آنها را ترکیب کند تا اینترنت برای کاربران نهایی مفیدتر شود. در یک ویدیوی تبلیغاتی که امروز منتشر شد، افراد مختلف شرکت مرورگر با هیجان درباره مرورگری که می‌تواند برای شما مرور کند صحبت می‌کنند (یک ایده مسلما مفید).

اپلیکیشن Arc Search یکی از اجرای این ایده را به نمایش گذاشت و مورد بعدی قابلیتی است که امروز به نام پیوندهای فوری ارائه شده است. وقتی چیزی را جستجو می‌کنید، با فشار دادن shift و enter به Arc می‌گوید که جستجو کند و به‌طور خودکار نتیجه بالا را باز می‌کند. این ضریب موفقیت ۱۰۰ درصدی نخواهد داشت، اما قطعاً مواقعی وجود دارد که مفید باشد. یکی از نمونه‌هایی که Arc نشان داد، جستجوی «تریلر فصل ۴ کارآگاه واقعی» بود – با فشار دادن shift + enter به‌طور خودکار تریلر را از YouTube در یک برگه جدید باز کرد و شروع به پخش کرد.

با این ابزار نیز می توانید به راحتی چندین نتیجه را بدست آورید. من به آن گفتم “یک پوشه از پنج دستور پخت مختلف سوپ را به من نشان دهد” و Arc یک پوشه با پنج برگه مختلف ایجاد کرد تا من آن را بررسی کنم. من همچنین برای پیش بینی در رم، پاریس و آتن درخواست کردم و سه صفحه با جزئیات هر شهر دریافت کردم. مفید است، اما من مشتاقانه منتظرم که Arc با هوشمندی بیشتری به آن اضافه کند تا صرفاً نتیجه جستجوی “بالا” را بکشد. (نکته جانبی: پس از آزمایش این ویژگی، نوار کناری مرورگر من مملو از انواع مزخرفات است. خوشحالم که Arc هر روز به طور خودکار موارد را می بندد تا مجبور نباشم آن را مرتب کنم.)

به همین ترتیب، ویژگی پوشه‌های زنده آینده به‌روزرسانی‌ها را از سایت‌هایی که می‌خواهید دنبال کنید، مانند نوعی فید RSS جمع‌آوری می‌کند. این ایده پیش بینی سایت هایی است که قرار است شخص در چه سایت هایی مرور کند و نتایج به روز شده را در آن پوشه بیاورد. یک مثال شامل برچسب گذاری در چیزهایی در GitHub بود – هر بار که این اتفاق می افتاد، یک برگه به ​​پوشه با آیتم جدید اضافه می شد. نسخه ی نمایشی این ویژگی مختصر بود، اما برای آزمایش بیشتر در تاریخ ۱۵ فوریه در نسخه بتا در دسترس خواهد بود.

من از ویدیو این حس را دریافت کردم که توسعه دهندگان باید سایت های خود را فعال کنند تا از طریق پوشه های زنده به روز شوند، بنابراین به نظر نمی رسد که شما فقط بتوانید هر چیزی را که می خواهید اضافه کنید و انتظار داشته باشید که کار کند. به این ترتیب، من را به یاد برخی از ویژگی‌های دیگر Arc می‌اندازد، مانند ویژگی که به شما امکان می‌دهد روی برگه Gmail یا Google Calendar نگه دارید تا پیش‌نمایش جدیدترین پیام‌ها یا قرار بعدی خود را دریافت کنید. امیدواریم که هوشمندی انجام کارهایی مانند گذاشتن پست های جدید از سایت مورد علاقه شما در پوشه یا باز کردن یک ویدیوی جدید از کانال YouTube که در آن مشترک هستید را داشته باشد، اما باید منتظر بمانیم تا متوجه شویم. (من همچنین برای جزئیات بیشتر در مورد نحوه کار با Arc تماس گرفتم و در صورت شنیدن دوباره این داستان را به روز خواهم کرد.)

در نهایت، آخرین ویژگی جدید در اینجا جاه‌طلبانه‌ترین ویژگی است، و یکی از ویژگی‌هایی است که بیشتر آن حالت «مرورگری که برای شما مرور می‌کند» را تجسم می‌دهد. Arc Explore که به گفته این شرکت باید در چند ماه آینده برای آزمایش آماده شود، از LLM برای تلاش می کند تا مرورگر، موتور جستجو و سایت را در یک تجربه منحصر به فرد جمع کند. در عمل، این شبیه به کاری است که Arc در حال حاضر با مرورگر جدید خود انجام می دهد، اما پیشرفته تر. یکی از مثال‌هایی که این شرکت ارائه کرد، مربوط به رزرو رستوران بود – که با درخواست رزرو در یکی از چند رستوران مختلف شروع شد، رابط Arc Explore مجموعه‌ای از جزئیات را در هر مکان به همراه پیوندهای مستقیم به صفحات Resy ارائه کرد. میز دو نفره را دقیقاً در زمان مشخص شده رزرو کنید.

مرورگر Arc در حال دریافت ویژگی های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است که سعی می کند وب را برای شما مرور کند

نسخه ی نمایشی دیگری نشان داد که چگونه استفاده از Arc Explore می تواند بهتر از جستجو و کلیک کردن روی نتایج باشد. مانند همه دموهای خوب، حول سوپ متمرکز بود. داشتن Arc Explore جزئیات مربوط به نوع خاصی از سوپ را فوراً جزئیاتی مانند لیست مواد تشکیل دهنده، مراحل دستور پخت مستقیم و البته ویدیوهای مرتبط را نشان می دهد. در مقایسه با دردسرهای مرور بسیاری از سایت‌ها که با پخش خودکار تبلیغات، ویدیوها، متن نامرتبط و حواس‌پرتی بیشتر می‌شوند، تجربه Arc Explore بسیار آرام است. البته، این تنها زمانی است که نتایج مربوط به شما را بازگرداند. اما با استفاده از LLM، می توانید با Arc مکالمه کنید تا به چیزی که به دنبال آن هستید نزدیک شوید.

پس از استفاده از Arc Search در آیفون خود، می‌توانم از آنچه شرکت مرورگر در اینجا دنبال می‌کند قدردانی کنم – در عین حال، شکستن عادت‌های قدیمی‌ام در نحوه مرور اینترنت چیز کوچکی نیست. این بدان معناست که اگر بخواهند سال‌هایی را که من صرف قرار دادن چیزها در جعبه Google و یافتن نتایج مورد نظرم کرده‌ام، جایگزین کنند، زمانی که راه‌اندازی می‌شوند، باید به خوبی کار کنند. اما این کل فلسفه و نکته پشت Arc را خلاصه می کند: از بین بردن این عادت ها در تلاش برای ایجاد یک تجربه مرور بهتر. همه این آزمایش‌ها باقی نمی‌مانند، و دیگران احتمالاً جهش زیادی از این ایده‌های اولیه خواهند داشت، اما من قطعاً علاقه‌مندم ببینم اوضاع از اینجا چگونه تکامل می‌یابد.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/the-arc-browser-is-getting-new-ai-powered-features-that-try-to-browse-the-web-for-you منتشر شد. -۲۱۱۷۳۹۶۷۹٫html?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/the-arc-browser-is-getting-new-ai-powered-features-that-try-to-browse-the-web-for-you-211739679.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *