مزایای ثبت شرکت در الی ثبت

موقعیت شماره ۳

تصور کنید شما برای تصمیم‌گیری در مورد محلی که کار ثبت شرکت را به آن بسپارید، به آنجا می‌روید. پس از حضور در آنجا متوجه می‌شوید که شخصی در حال صرف ناهار است و شخص دیگری پشت میز خود را ترک کرده است و با دوستانش صحبت می‌کند؛ اما به محض اینکه شما را می‌بینند، سر میز باز می‌گردند یا آن کارمند غذا خوردن را ترک می‌کند و به کار شما می‌رسد. اکنون موقعیت دیگری را تصور کنید که شما به شرکت می‌رسید و متوجه می‌شوید تایم ناهار است. از شما خواسته می‌شود تا زمان اتمام تایم ناهار در اتاق انتظار بمانید. پس از طی زمانی، تمامی کارمندان به پشت میزهای خود باز می‌گردند و کارشان را آغاز می‌کنند. به نظر شما نظم در کدام شرکت بیشتر برقرار است؟!

موقعیت شماره ۴

در شرایط دیگری، ممکن است تصمیم بگیرید که در مورد یک شرکت به‌صورت تلفنی اطلاعات کسب کنید. در این شرایط، با یک محل که این کار را انجام می‌دهد، تماس می‌گیرید. یک منشی با حالت معمولی با شما صحبت می‌کند و اطلاعات را در اختیارتان قرار می‌دهد. اکنون تصور کنید که شما با شرکت دیگری تماس گرفته‌اید و منشی تمامی موارد را به‌صورت دقیق برای شما توضیح می‌دهد. سپس، از شما می‎خواهد شماره‌ای را در اختیارش قرار دهید تا برخی از فایل‌ها را برایتان ارسال کند. به نظرتان کدام نظم بیشتری دارد و به دغدغه‌های مشتری اهمیت بیشتری می‌دهد؟!

قوانین مشخص

اگر می‌خواهید کار ثبت شرکت خود را به یک ارگان خاص بسپارید، باید به قوانین آن توجه داشته باشید. برخی از افراد این مسئله را نادیده می‌گیرند و هرگز به قوانینی که ممکن است یک شرکت برای این روند در نظر گرفته باشد، توجهی نمی‌کنند. تمامی شرکت‌های معتبر دارای قوانینی هستند که این قوانین به صورت مکتوب موجود است.

اولین کاری که شما باید در این مسیر انجام دهید، این است که قبل از هر اقدامی از آن مرکز بخواهید قوانین را به‌صورت یک فایل مکتوب برای شما ارسال کند. شما ملزم به مطالعه این قوانین هستید و باید وقت کافی را به این کار اختصاص دهید. اگر احساس می‌کنید قانونی برای شما مشخص نیست، بهتر است با افرادی که در آن مرکز مشغول به کار هستند تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید که آن مورد را باز کنند. حتی می‌توانید از یک وکیل و یا شخصی که به این امور مسلط است، کمک بگیرید.

عقد قرارداد و رسمی کردن کار

از جمله مواردی که در زمان انتخاب یک مرکز برای ثبت شرکت باید به آن توجه داشته باشید، این است که شما باید تمامی کارهای خود را به‌صورت قانونی پیش ببرید. کوچک‌ترین بی‌دقتی در این روند می‌تواند به ضرر شما باشد یا حتی ممکن است هزینه‌های زیادی را به شما وارد کند. اگر می‌خواهید کار خود را به شرکت x بسپارید، باید قرارداد رسمی با آن شرکت داشته باشید. در ادامه مواردی را بیان می‌کنیم که در این قرارداد باید به آن توجه داشته باشید:

  • توجه به مفاد و قوانین قرارداد: یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان عقد قرارداد برای امور ثبت شرکت باید به آن توجه داشته باشید، مفاد و قوانینی است که در آن قرارداد ذکر شده است. شما باید اشراف کامل به این مفاد و قوانین داشته باشید و تا زمانی که آن‌ها را به‌طور دقیق درک نکرده‌اید، نباید برای امضا قرارداد اقدام کنید.
  • مشخص کردن تاریخ: یکی دیگر از مواردی که در زمان عقد قرارداد برای ثبت شرکت باید به آن توجه داشته باشید، مشخص شدن زمان قانونی اتمام کار است. برخی از کارفرمایان به این مسئله توجه ندارند و همین امر باعث می‌شود که آن‌ها مدت زمان زیادی منتظر بمانند تا کارهایشان پیش رود.
  • مشخص کردن قوانین عدم تعهد به الزامات ذکرشده در قرارداد: از جمله مواردی که شما باید در زمان عقد قرارداد به آن توجه داشته باشید، مشخص کردن قوانینی است که در صورت عدم تعهد به الزامات ذکرشده می‌توانید پیاده‌سازی کنید. این مسئله از چند جهت قابل استناد است؛ اولا، در‌صورتی‌که قوانین قرارداد رعایت نشوند، شما راحت‌تر می‌توانید به‌صورت قانونی اقدام کنید. مسئله دیگر این است که این موارد باعث می‌شوند الزام پایبندی به مفاد قرارداد برای هر دو طرف بیشتر باشد.

انعطاف‌پذیری در برابر شرایط کارفرمایان

شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در مراکز معتبر برای ثبت شرکت به چشم می‌خورد، انعطاف‌پذیری در برابر شرایط کارفرمایان است. بهتر است بدانید کارفرمایانی که می‌خواهند برای ثبت کسب‌وکار خود اقدام کنند یا به دنبال موارد دیگری از جمله اخذ رتبه هستند، درگیری‌های زیادی دارند و شاید به سادگی نتوانند با قوانین شرکتی که می‌خواهند از آن خدمات دریافت کنند، خود را وفق دهند. بهتر است بدانید مراکزی که در برابر کارفرمایان خود انعطاف‌پذیری بالایی دارند، به شدت قابل اعتماد هستند. اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا این مسئله می‌تواند به‌عنوان یک فاکتور اعتماد در نظر گرفته شود؟

باید بدانید انعطاف‌پذیری این شرکت‌ها مواردی را به‌صورت تلویحی به شما نشان می‌دهد. این ویژگی مشخص می‌کند شرکتی که قرار است کار ثبتی شما را پیش ببرد، تجربه بالایی در این زمینه دارد و با افراد زیادی کار کرده است. همین مسئله باعث اعتماد میان طرفین می‌شود و شما می‌توانید به راحتی کار خود را به آن‌ها بسپارید. مسئله دیگری که انعطاف‌پذیری نشان می‌دهد، دوری از دگماتیزم و جزمیت است. گاهی جزمیت باعث می‌شود که شرکت خود را محدود به مواردی کند که می‌تواند برای هر دو طرف مشکل به وجود بیاورد. باتوجه به این موارد، اگر متوجه شدید مرکزی که قرار است کار ثبتی شما را انجام دهد انعطاف‌پذیری دارد، به‌راحتی می‌توانید به آن اعتماد داشته باشید.

انجام کارها در مدت بسیار کوتاه

از جمله مواردی که در زمان انتخاب مرکزی برای ثبت شرکت باید به آن توجه داشته باشید، قابلیت آن شرکت در انجام کارها در مدت بسیار کوتاه است. البته باید بدانید در اینجا منظور از کوتاه این نیست که قرار است کار شما در مدت یک هفته تا دو هفته انجام شود، بلکه منظور این است که کارتان در طی زمان قانونی انجام می‌شود. این مسئله بسیار مهم است و امروزه تمامی کسب‌وکارهایی که به دنبال ثبت هستند، به آن اهمیت زیادی می‌دهند.

قیمت مناسب

یکی از مواردی که در انتخاب مرکزی برای ثبت شرکت باید مدنظر باشد، قیمتی است که برای این کار در نظر گرفته می‌شود. بی‌شک، شرکتی که می‌خواهد خدمات ثبتی را به شما ارائه دهد، مبلغی را از شما دریافت می‌کند. برخی از افراد تصور می‌کنند هر چقدر قیمت بیشتری را برای این کار پرداخت کنند، کار آن‌ها بهتر پیش می‌رود؛ اما باید بدانید این مسئله هرگز درست نیست و اگر شما به یک شرکت معتبر مراجعه کنید، یکی از آن آیتم‌هایی که نشان می‌دهد آن محل قابل اعتماد است، قیمت مناسبی است که در ازای ارائه خدمات از شما دریافت می‌کند.

پشتیبانی قوی

پشتیبانی قوی یکی از خدمات دیگری است که شرکت مورد نظر باید در نظر داشته باشد. خدمات ثبت شرکت گاهی با چالش‌ها و موانع زیادی روبه‌رو می‌شود و افراد باید تلاش کنند آن‌ها را رفع کنند. این مشکلات تنها در شرایطی قابل حل است که دو طرف با یکدیگر تعاملات درستی داشته باشند. از طرف دیگر، فردی که از این شرکت خدمات دریافت کرده است و مبلغی را بر اساس اصول قرارداد پرداخت می‌کند، ممکن است سوالاتی داشته باشد و یا بخواهد در جریان اموری قرار گیرد. در هر صورت، پشتیبانی قوی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در این زمینه به شمار می‌رود و تمامی افراد باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

پرس‌وجو از افراد دیگر

همواره این مسئله را شنیده‌اید شما زمانی می‌توانید در انتخاب خود در تمامی امور موفق باشید که از افراد دیگری که آن مراحل را پشت سر گذاشته‌اند، پرس‌وجو کنید. شاید بتوان گفت این مسئله می‌تواند به شما کمک کند به‌راحتی محلی را برای ثبت شرکت پیدا کنید و در نتیجه به اهداف خود دست پیدا خواهید کرد. بهتر است وقت زیادی را به این کار اختصاص دهید و سوالات زیادی را در این باره از دیگران بپرسید.

همچنین، در‌صورتی‌که می‌خواهید محلی را برای ثبت شرکت انتخاب کنید، به راحتی می‌توانید در اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی در مورد آن شرکت تحقیق کنید. معمولا، این شرکت‌ها دارای حساب‌های اجتماعی هستند و افراد زیادی نظرات خود را به اشتراک می‌گذارند. این نظرات به شما کمک می‌کنند به‌راحتی بتوانید تصمیم‌گیری کنید. از طرف دیگر، مطالعه این نظرات به شما کمک می‌کند اشتباهاتی را که دیگران تکرار کرده‌اند، تکرار نکنید. تمامی این امور باعث می‌شوند این روند به سرعت طی شود و شما می‌توانید در پایان از انتخاب خود رضایت زیادی داشته باشید و به اهدافی که مدنظرتان است، برسید.

جلسه کاری

در پایان، زمانی که تمامی مراحل بالا را برای انتخاب محلی برای ثبت شرکت پشت سر گذاشتید، اکنون نوبت به آن رسیده است که جلسه کاری را با آن مرکز برقرار کنید. این جلسه می‌تواند حضوری یا آنلاین باشد که هر یک مزایا و معایب مشخصی دارند و شما باید با‌توجه‌به ترجیحات خود یکی از این جلسات را انتخاب کنید. مسئله دیگر این است که شما باید از قبل سرفصل‌ها و اموری را که برایتان مهم است را آماده کنید تا بتوانید جلسه را به خوبی پیش ببرید و به اهدافی که مدنظرتان است، برسید.

تصمیم نهایی

اکنون نوبت آن رسیده است که برای انتخاب مرکز ثبت شرکت تصمیم‌گیری کنید. اگر مراحلی را که در بالا مطرح شده‌اند، مدنظر بگیرید و هر یک را با صبر و حوصله پشت سر بگذارید، شما می‌توانید به راحتی شرکت مورد نظر خود را انتخاب کنید و کارهایتان را به آن‌ها بسپارید. این مسئله بسیار مهم است و به شما کمک خواهد کرد به موفقیت برسید. البته باید بدانید شما نباید در مورد انتخاب این مرکز وسواس زیادی به خرج دهید و باید طبق چهارچوب مشخصی پیش بروید. در این صورت، بی‌شک به موفقیت‌های زیادی دست پیدا خواهید کرد.


منبع: https://www.zoomit.ir/pr/412807-elisabt/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *