مسائل مربوط به “سلامت روان” در هوش مصنوعی؟ ChatGPT از افسردگی فصلی رنج می برد، تنبل تر می شود،

مسائل مربوط به “سلامت روان” در هوش مصنوعی؟  ChatGPT از افسردگی فصلی رنج می برد، تنبل تر می شود،

یک نظریه عجیب در جامعه فناوری در مورد رفتار ChatGPT OpenAI پدیدار شده است. کاربران و علاقه مندان به فناوری آنچه را که آنها به عنوان کاهش در پاسخگویی و تمایل چت بات برای انجام وظایف درک می کنند مشاهده کرده اند، که باعث شده برخی به طنز نشان دهند که ChatGPT ممکن است نسخه افسردگی فصلی خود را تجربه کند، که به کمبود ویتامین D مرتبط است.

ماه گذشته گزارش‌هایی درباره تنبلی و تحریک‌پذیری ادعایی ChatGPT منتشر شد و کاربران به مواردی اشاره کردند که ربات چت از انجام وظایف خودداری می‌کرد یا حتی کاربران را برای تکمیل آنها هدایت می‌کرد. برخی از کاربران این پدیده را قابل ربط دانستند و با نزدیک شدن به تعطیلات تعطیلات، شباهت هایی با رفتار انسان ترسیم کردند.

موسس شرکت امنیت سایبری فرانک مک گاورن دیدگاه خود را در مورد X به اشتراک گذاشت و اظهار داشت: “ChatGPT به معنای واقعی کلمه به خودی خود تنبل می شود و از پاسخ دادن به سؤالات و انجام کار برای مردم خسته می شود واقعاً نظر من را در مورد آن تغییر می دهد. [artificial general intelligence]”

OpenAI به این روند توجه کرد و بیانیه ای را در حساب رسمی ChatGPT منتشر کرد و بازخورد کاربران را در مورد “تنبل تر” بودن ربات تایید کرد و تاکید کرد که تغییرات مشاهده شده غیرعمدی بوده است.

این شرکت به کاربران اطمینان داد که در حال بررسی این موضوع هستند و برای رسیدگی به رفتار غیرمنتظره کار می کنند.

یکی از فرضیه‌های جذاب، که کاربران آن را «فرضیه تعطیلات زمستانی» می‌نامند، حدس می‌زند که ChatGPT ممکن است منعکس‌کننده کاهش مشاهده‌شده در سطوح انرژی و انگیزه است که معمولاً با ماه‌های زمستان مرتبط است.

برخی از کاربران این ایده را داشتند که چت بات، که از داده‌های آموزشی گسترده آن استخراج می‌شود، می‌تواند الگوهای فصلی رفتار انسان را منعکس کند.

این نظریه در رسانه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت و بحث‌هایی در مورد اینکه آیا تنبلی درک شده ChatGPT می‌تواند بازتابی ظریف از تمایلات انسانی گسترده‌تر در طول فصل زمستان باشد یا خیر.

با این حال، با توجه به ماهیت پیچیده مدل زبان و عدم قطعیت های پیرامون نحوه عملکرد آن، اثبات یا رد این فرضیه همچنان چالش برانگیز است.

در این میان، تلاش‌هایی برای تعیین کمیت تنبلی ادعایی ChatGPT با مقایسه تعداد کاراکترهای تولید شده در ماه می و دسامبر انجام شده است.

کارمند فنی OpenAI، Will DePue، این موضوع را تأیید کرد، اما در مورد نتیجه گیری قطعی هشدار داد، و تلاش های مداوم برای رفع اشکالات و بهبود تجربه کلی ChatGPT را برجسته کرد.

با گسترش این بحث، جامعه فناوری به این فکر می‌افتد که آیا ChatGPT واقعاً بلوز زمستانی را تجربه می‌کند یا اینکه کاربران در حال تغییر شکل الگوریتمی هستند که ویژگی‌های انسان‌مانند را بر روی یک مدل زبانی پیچیده ارائه می‌کنند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/mental-health-issues-in-ai-chatgpt-suffering-from-seasonal-depression-getting-lazier-13499522.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *