مشخصات نسخه کاهش یافته RTX 4090 انویدیا فاش شد – پردازنده گرافیکی که (احتمالاً) نمی توانید بخرید

مشخصات نسخه کاهش یافته RTX 4090 انویدیا فاش شد – پردازنده گرافیکی که (احتمالاً) نمی توانید بخرید

نسخه کوتاه انویدیا از کارت گرافیک RTX 4090 زیرا بازار چین در حال ورود است و به ما گفته شده که GPU در مسیر انتشار ادعایی خود قرار دارد، احتمالاً در اوایل سال ۲۰۲۴٫

این چرخش جدید ظاهراً RTX 4090 D نامیده می شود (با اشاره D به Dragon، زیرا سال ۲۰۲۴ سال اژدها در چین است)، برخی از مشخصات آن نیز به بیرون درز کرده است.

قبلاً اصلاً چیزی در مورد مشخصات به ما گفته نشده بود، به جز اینکه ظاهراً از یک تراشه AD102-250 استفاده می کند که در مقایسه با بارگذاری کامل پرچمدار RTX 4090 (با استفاده از AD102-300) دارای تعداد کمی هسته CUDA غیرفعال است. یا ۳۰۱).

اما اکنون ما سرعت های ساعت را به واسطه یک افشاگر معروف در X (توئیتر سابق)، MEGAsizeGPU داریم.

بیشتر ببین

در حالی که ساعت بوست پیش‌فرض RTX 4090 D مانند RTX 4090 استاندارد باقی می‌ماند، به ما گفته می‌شود که ساعت پایه در واقع کمی تا ۲۲۸۰ مگاهرتز کاهش می‌یابد. این می تواند حداقل بخشی از کاهش عملکرد ناشی از حذف بخشی از هسته های گرافیکی را جبران کند.

هیچ مشخصات دیگری به ما گفته نشده است، و مشخصاً هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه Nvidia ممکن است با برش هسته خود در این نوع RTX 4090 D دقیقاً تا چه حد وحشیانه باشد وجود ندارد.


تجزیه و تحلیل: آیا ما به تاریخ عرضه فوریه نگاه می کنیم؟

این احتمال وجود دارد که اگر RTX 4090 D کارت گرافیک این واقعی است، به زودی می آید. همانطور که افشاکننده بیشتر در موضوع آن توییت مشاهده می کند، آنها همه مشخصات را دارند – از جمله تعداد هسته های ذکر شده – آنها فقط آنها را برای محافظت از منبع خود به اشتراک نمی گذارند.

در واقع، ظاهراً MEGAsizeGPU دارای جعبه آرت است – و اگر آماده باشد، این دوباره نشان می‌دهد که RTX 4090 D به زودی در قفسه‌ها عرضه خواهد شد. با توجه به اینکه سال اژدها در فوریه ۲۰۲۴ آغاز می‌شود، به نظر می‌رسد که در حال حاضر محتمل‌ترین تاریخ راه‌اندازی آن باشد – از نظر اینکه انویدیا این موضوع را واضح نشان می‌دهد، که مطمئناً می‌خواهد این کار را انجام دهد تا از سودی که در چین به دست می‌آید، استفاده کند. (برخی شایعات حتی حاکی از عرضه احتمالی در ژانویه است).

چیز دیگری که به طور قطع نمی دانیم در دسترس بودن است و اینکه آیا RTX 4090 D منحصر به فرد چین خواهد بود یا خیر. این به نظر می رسد با توجه به نام این نوع، و اینکه به طور خاص برای دور زدن ممنوعیت واردات ایالات متحده طراحی شده است و به انویدیا اجازه می دهد تا از بازار چینی که از این موارد ناامید است بهره مند شود. کارت گرافیک های رده بالای Lovelace. تقاضا برای RTX 4090s بسیار بالا بوده است و تعداد زیادی به آسیا ارسال شده است. که قیمت ها حتی در ایالات متحده و جاهای دیگر افزایش یافته است با ناراحتی.

از طریق VideoCardz

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/gpu/specs-of-nvidias-cut-down-version-of-rtx-4090-are-leaked-the-gpu-you-probably-cant-buy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *