مشکلات کروز همچنان ادامه دارد زیرا چهره های کلیدی از شرکت روباتاکسی خارج شدند

دانیل کان، یکی از بنیانگذاران کروز، شرکت خودروهای خودمختار تحت محاصره را ترک کرد. رویترز روز دوشنبه گزارش شد.

استعفای او به عنوان مدیر ارشد محصول یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که کایل وگت، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل کروز، اعلام کرد که شرکتی را که این زوج ۱۰ سال پیش تأسیس کرده بودند ترک می‌کند.

این تحول مهم به دنبال مجموعه ای از حوادث مرتبط با ایمنی مربوط به خودروهای بدون راننده آن در خیابان های سانفرانسیسکو، همان شهری که دفتر مرکزی استارت آپ تحت حمایت جنرال موتورز در آن قرار دارد، رخ می دهد.

جدی ترین آنها در ماه اکتبر در سانفرانسیسکو رخ داد زمانی که یک خودروی کروز متوقف شد در بالای یک زن، اندکی پس از آن که یک وسیله نقلیه انسانی با او برخورد کرده بود. سپس او را در امتداد جاده در حالی که سعی داشت به کنار خیابان بکشد، کشید.

این حادثه باعث شد تا تنظیم کننده های کالیفرنیا برآیند برای گرفتن مجوز عملیات کروز. بلافاصله پس از آن، جنرال موتورز اعلام کرد که تست بدون راننده خودروهای کروز را در سراسر کشور به حالت تعلیق در می آورد که به معنای حذف وسایل نقلیه خود از تگزاس، آریزونا و فلوریدا است.

و در اوایل نوامبر، وگت این را به کارکنان گفت این شرکت در حال توقف تولید بود وسیله نقلیه کاملاً بدون راننده Origin خود، وسیله نقلیه ای با ظاهری آینده نگر که امیدوار است روزی از آن برای خدمات روباتاکسی استفاده کند.

کان هنوز در مورد تصمیم خود برای ترک کروز اظهار نظر عمومی نکرده است. از طرف دیگر وگت، پیامی ارسال کرد در شبکه های اجتماعی روز یکشنبه، اگرچه او از بیان دلیل ترکش خودداری کرد.

در عوض، وگت گفت که قصد دارد زمانی را با خانواده‌اش بگذراند و ایده‌های جدید را کشف کند، و از اینکه ببیند کروز در آینده چه خواهد کرد، هیجان‌زده است.

وگت در پست خود نوشت: “۱۰ سال گذشته شگفت انگیز بوده است.” “من از همه کسانی که در این راه به کروز کمک کردند سپاسگزارم. استارتاپی که در گاراژ خود راه اندازی کردم بیش از ۲۵۰۰۰۰ سواری بدون راننده در چندین شهر ارائه کرده است، که هر سواری آنها الهام بخش مردم با ذائقه کوچکی از آینده است.”

او افزود که کروز “هنوز در حال شروع است و من معتقدم که آینده بزرگی در پیش دارد.” افراد حاضر در کروز باهوش، رانده و انعطاف پذیر هستند. آنها در حال اجرا بر روی یک نقشه راه محکم و چند ساله و چشم انداز محصول هیجان انگیز هستند.

او در تلاش برای خوش‌بین ماندن، پایان داد: “به همکاران سابقم در کروز و جنرال موتورز – شما این را دارید!” صرف نظر از اینکه در ابتدا چه چیزی شما را به کار روی AV ها کشاند، به خاطر داشته باشید که چرا این کار اهمیت دارد. وضعیت موجود در جاده‌های ما بد است، اما با هم ثابت کرده‌ایم که چیزی به مراتب بهتر در اطراف وجود دارد.”

کروز هنوز جایگزینی برای مدیر عامل و مدیر محصول اعلام نکرده است، اگرچه نیویورک تایمز گزارش داد که جنرال موتورز دو عضو جدید به هیئت مدیره کروز اضافه کرده است و مو الشناوی، معاون اجرایی مهندسی کروز، رئیس شرکت خواهد شد.

در اوایل نوامبر، پس از تعلیق فعالیت‌های خود در سراسر کشور، کروز گفت: «مهم‌ترین چیز برای ما در حال حاضر برداشتن گام‌هایی برای بازسازی اعتماد عمومی است» و افزود: «بخشی از این شامل نگاه دقیق به درون و نحوه انجام کارمان است. در کروز، حتی اگر به معنای انجام کارهایی باشد که ناراحت کننده یا دشوار است.”

توصیه های سردبیران







این تحول مهم به دنبال مجموعه ای از حوادث مرتبط با ایمنی مربوط به خودروهای بدون راننده آن در خیابان های سانفرانسیسکو، همان شهری که دفتر مرکزی استارت آپ تحت حمایت جنرال موتورز در آن قرار دارد، رخ می دهد.


منبع: https://www.digitaltrends.com/cars/cruise-woes-continue-as-key-figures-quit-the-robotaxi-firm/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *