مشکل برای اپل: ادارات دولتی بیشتر چین و مشاغل تحت حمایت دولت آیفون را ممنوع می کنند

مشکل برای اپل: ادارات دولتی بیشتر چین و مشاغل تحت حمایت دولت آیفون را ممنوع می کنند

بر اساس گزارش بلومبرگ، بسیاری از آژانس‌های دولتی چین و شرکت‌های تحت حمایت دولت اخیراً دستورالعملی را اجرا کرده‌اند که کارمندان را از آوردن آیفون و سایر دستگاه‌های خارجی به محل کار منع می‌کند.

این دومین باری است که نهادهای چینی گوشی‌های آیفون اپل را در حداقل هشت استان ممنوع می‌کنند، که تشدید قابل توجهی در تلاش‌های پکن برای کاهش وابستگی به فناوری آمریکایی است و چالش‌های بالقوه‌ای را برای غول‌های فناوری اپل و سامسونگ الکترونیکس در بزرگترین شرکت جهان ایجاد می‌کند. بازار موبایل

بلومبرگ به نقل از منابعی نقل می‌کند که فاش می‌کنند شرکت‌های دولتی و ادارات دولتی این دستورالعمل‌ها را در یکی دو ماه گذشته صادر کرده‌اند و کارمندان را به استفاده از مارک‌های محلی هدایت کرده‌اند. تلاش‌های گسترده‌تر و هماهنگ بخشی از استراتژی پکن برای کاهش اتکا به فناوری خارجی است و ممنوعیتی را گسترش می‌دهد که در ابتدا محدود به حساس‌ترین بخش‌ها بود.

سهام اپل در پی گزارش‌هایی مبنی بر گسترش تحریم‌ها دچار افت شد. در حالی که نرم‌افزار و سخت‌افزار چینی طی سال‌ها به تدریج جایگزین محصولات آمریکایی شده‌اند، این دستورالعمل جدید تهدیدی مستقیم برای سهم بازار اپل در چین است که حدود یک پنجم درآمد آن را تشکیل می‌دهد.

این ممنوعیت نه تنها شهرهای بزرگی مانند پکن و تیانجین را تحت تأثیر قرار داده است، بلکه به شرکت‌ها و آژانس‌های کوچکتر در شهرهای سطح پایین‌تر نیز سرایت کرده است که نشان از حرکت گسترده‌تری دارد. طبق گزارش‌ها، سفارش‌ها از شهرهای سراسر استان‌های مرفه، از جمله ژجیانگ، گوانگدونگ، جیانگ سو، و آنهویی، تا استان‌های شمالی مانند شانشی، شاندونگ، لیائونینگ و هبی مرکزی، جایی که بزرگترین کارخانه آیفون در جهان قرار دارد، منشا گرفته‌اند.

در حالی که هنوز مشخص نیست که چه تعداد از سازمان‌های دولتی دستورالعمل‌ها و میزان اجرای آن‌ها را صادر کرده‌اند، این ممنوعیت در مجموع چالش مهمی برای سامسونگ و اپل است که در تلاش برای حفظ رشد در یک بازار حیاتی هستند.

اپل، به ویژه، برای حدود یک پنجم درآمد خود به چین متکی است و تیم کوک، مدیرعامل این شرکت طی سال‌ها برای حفظ روابط مثبت با پکن تلاش کرده است.

این اقدام به عنوان بخشی از تلاش گسترده‌تر پکن برای کاهش فناوری خارجی در محیط‌های حساس و همسویی با فشار چین برای دستیابی به خودکفایی در مناطق حساس تلقی می‌شود.

این ممنوعیت می تواند پیامدهایی برای اپل و سامسونگ داشته باشد زیرا آنها در بازار چالش برانگیز و پویایی های ژئوپلیتیک در حال تحول بین ایالات متحده و چین حرکت می کنند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/trouble-for-apple-more-chinese-government-offices-and-state-backed-businesses-are-banning-the-iphone-13517582.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *