مشکل گرمایش آیفون ۱۵ پرو مکس: چرا آیفون های جدید اپل داغ می شوند و چگونه آن را برطرف کنیم؟

در چند روز گذشته، بسیاری از مردم گزارش داده‌اند که آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس جدیدشان هر زمان که از آن برای کارهای فشرده ویدیویی استفاده می‌کنند، داغ می‌شوند. این شامل بازی کردن، استفاده از آن برای FaceTime یا فیلمبرداری است.

با این حال، نحوه گزارش مسائل گرمایشی کمی گمراه کننده است. در حالی که این موضوع واقعاً برای تعداد زیادی از مردم مشکل است، اگر گزارش‌های خبری در دسترس باشد، به نظر می‌رسد هر کسی که آیفون ۱۵ پرو یا آیفون ۱۵ پرو مکس جدید بخرد، لیمو می‌خرد. با این حال، موضوع به این سادگی نیست.

این موضوع به طور جدی زیر سوال می‌رود که آیا مشکل گرمایش واقعاً اینقدر گسترده است و همه مدل‌های آیفون ۱۵ پرو را تحت تأثیر قرار می‌دهد یا این مشکل در برخی از دسته‌های آیفون‌های جدید است؟ مهمتر از همه، اگر مردم قبلاً دستگاه های جدید را خریداری کرده اند، چه باید بکنند؟

این موضوع چقدر بزرگ است؟

برخی از آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس که در حال استفاده هستند، واقعاً در حال گرم شدن هستند. با این حال، همه آنها این مشکل را ندارند. اگر توصیفات آنلاین در X موردی باشد، می‌توان متوجه شد که به تعداد کاربرانی که می‌گویند با مشکل گرمایش غیرمنتظره‌ای مواجه نشده‌اند، وجود دارد.

این بدان معناست که تقریباً ۵۰ درصد کاربران جدید آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس با این مشکل مواجه هستند.

علاوه بر این، بسیاری از افرادی که قبلاً از گرم شدن آیفون شکایت داشتند، اظهار داشتند که دستگاه های آنها دیگر مانند ابتدا گرم نمی شود.

چرا برخی از آیفون ها داغ می شوند؟

دلایل مختلفی برای گرم شدن آیفون های جدید وجود دارد.

بازده نود ۳ نانومتری جدید TSMC

اول، این واقعیت وجود دارد که SoC های جدید A17 Pro با استفاده از یک فرآیند جدید ۳ نانومتری توسط TSMC ساخته شده اند. با ریزتر شدن گره ها برای ساختن یک تراشه سیلیکونی، بازده یک ویفر سیلیکونی که عالی است نیز کاهش می یابد.

این در واقع قرعه کشی سیلیکونی نامیده می شود. تقریباً تمام محصولات الکترونیکی که دارای تراشه سیلیکونی هستند، بر اساس این اصل عمل می کنند. با این حال، توجه داشته باشید که اختلافات اغلب بسیار جزئی هستند.

عملکرد سریع شگفت انگیز

سپس، این واقعیت وجود دارد که چیپست های جدید A17 Pro وقتی صحبت از عملکرد به میان می آید، برای خودشان جانورانی هستند.

SoC های جدید A17 Pro تقریباً به همان اندازه M2 SoC هستند که در MacBook Air-15 اینچی می بینیم اگر امتیازات Geekbench 6 قابل قبول باشد.

مشکل گرمایش آیفون ۱۵ پرو مکس: چرا آیفون های جدید اپل داغ می شوند و چگونه آن را برطرف کنیم؟
اعتبار تصویر: Firstpost Mehul Reuben Das

و وقتی پیشنهادات AMD و Intel را در نظر بگیرید، A17 Pro اپل در تست تک هسته‌ای Geekbench 6 امتیازی معادل ۱۰ درصد از پردازنده‌های Ryzen 9 7950X AMD و Core i9-13900K اینتل کسب کرده است. A17 Pro در تست تک هسته ای ۲۹۱۴ امتیاز کسب کرد، در حالی که Core i9-13900K امتیاز ۳۲۲۳ و Ryzen 9 7950X امتیاز ۳۱۷۲ را کسب کردند.

در بخش اندروید، تراشه A17 Pro اپل به راحتی از Snapdragon 8 Gen 2 SoC سامسونگ S23 Ultra یک مایل شکست می‌دهد.

کارهای معمولی که همه دستگاه ها را گرم می کند

در مرحله بعد، موضوع بهینه سازی و راه اندازی وجود دارد. هر زمان که دستگاه جدیدی را راه‌اندازی می‌کنید یا آن را از یک نسخه پشتیبان بازیابی می‌کنید، دستگاه شما گرم می‌شود. استفاده از برنامه‌ها، بازی‌ها یا ویژگی‌های فشرده گرافیکی یا پردازشگر، به‌ویژه برنامه‌های واقعیت افزوده، و پخش ویدیوی با کیفیت بالا برای مدت طولانی نیز دستگاه را گرم می‌کند. همه اینها طبیعی است و همه دستگاه ها را تحت تأثیر قرار می دهد.

بهینه سازی اپلیکیشن ها

توسعه دهندگان اپلیکیشن نیز در این امر نقش دارند. اکثر توسعه دهندگان برنامه باید کد خود را برای هر SoC جدید بهینه کنند، که مدتی طول می کشد. پس از به روز رسانی برنامه ها، بسیاری از مشکلات گرمایش باید حل شود.

در مورد آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس، به نظر می‌رسد روزنامه‌نگاران آنلاین متوجه شده‌اند که اینستاگرام و برخی برنامه‌های دیگر به درستی برای SoC جدید (در زمان نوشتن این مقاله) بهینه‌سازی نشده‌اند و از این رو مشکلاتی را ایجاد می‌کنند. همچنین این احتمال وجود دارد که اپل باید SoC A17 Pro را تغییر دهد تا بتواند ویدیوهای با وضوح بالا را به شیوه ای بهتر مدیریت کند.

کاری که اپل باید انجام دهد

برای شروع، اپل واقعاً باید در استراتژی خود در مورد خنک کننده تجدید نظر کند. اپل مدتی است که در حال آزمایش یک محفظه بخار برای خنک کردن گوشی های هوشمند خود است. با توجه به قدرتمندی A17 Pro SoC، این زمان مناسب برای ترکیب یک محفظه خنک کننده بخار بود.

اپل همچنین باید با توسعه دهندگان برنامه از نزدیک کار کند و محیطی ایجاد کند که تضمین کند هر زمان که یک محصول اصلی، یک آیفون جدید همراه با نسخه جدید iOS راه اندازی می شود، برنامه های دانلود شده و استفاده شده از App Store آنها با نسخه به روز شده آماده می شوند. بازار.

کاربران برای رفع مشکل گرمایش چه کاری می توانند انجام دهند؟

اگر در حال راه اندازی یک دستگاه جدید هستید، لازم نیست نگران باشید، زیرا گرم کردن یک مشکل رایج است. دستگاه جدید شما باید ظرف چند روز به یک شیار تبدیل شود. در مورد شارژ هم همینطور. دستگاه شما الگوهای شارژ شما را یاد می گیرد و بر اساس آن خود را تنظیم می کند.

در مرحله بعد، همه برنامه‌ها را در آیفون ۱۵ جدید خود به‌روزرسانی کنید. ممکن است فکر کنید که یک دستگاه از قبل به‌روزرسانی شده است، زمانی که برای اولین بار آن را جعبه‌گشایی می‌کنید، اما تعجب خواهید کرد که هر چند وقت یک‌بار این‌طور نیست. همچنین هر زمان که اپل یک به‌روزرسانی منتشر کرد، سیستم‌عامل گوشی هوشمند خود، در این مورد iOS، را نیز به‌روزرسانی کنید

و در نهایت، آیفون های خود را با کابل های سازگار و آجر شارژ شارژ کنید. کابل USB-C همراه با آیفون های جدید از سرعت USB 2 استفاده می کند. آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس از سرعت USB 3.2 نسل ۲ سریع تا ۱۰ گیگابیت در ثانیه هنگام استفاده از کابل بهینه سازی شده برای USB 3.2 پشتیبانی می کنند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/how-to-fix-iphone-15-pro-iphone-15-pro-max-heating-issue-13183732.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *