مطالعه هوش مصنوعی نشان می دهد که سرترالین فقط برای ۱ بیمار افسردگی از هر ۳ بیمار کار می کند

مطالعه هوش مصنوعی نشان می دهد که سرترالین فقط برای ۱ بیمار افسردگی از هر ۳ بیمار کار می کند

یک هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل افرادی که از سرترالین استفاده می کردند نشان داد که این داروی ضد افسردگی محبوب فقط روی یک سوم بیماران موثر است.

یافته ها که این هفته در مجله آمریکایی روانپزشکی، امیدی برای درمان بهتر افسردگی ارائه دهد. با استفاده از فراگیری ماشین بر اساس داده های پزشکی، محققان به طور دقیق پاسخ های اولیه به دارو را پیش بینی کردند رایج ترین داروهای ضد افسردگی در ایالات متحده تجویز می شود.

Liesbeth Reneman یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: “با این روش می توانیم از ۲/۳ تعداد نسخه های “اشتباه” سرترالین جلوگیری کنیم و در نتیجه کیفیت مراقبت بهتری را برای بیمار ارائه دهیم. زیرا این دارو عوارض جانبی نیز دارد.” استاد نورورادیولوژی در آمستردام UMC.

برای پیش بینی پاسخ ها، محققان اسکن مغز و داده های بالینی ۲۲۹ بیمار مبتلا به افسردگی شدید را مورد مطالعه قرار دادند. داده ها قبل و بعد از درمان با سرترالین یا دارونما جمع آوری شده بود.

با وارد کردن این اطلاعات در یک الگوریتممحققان می توانند پیش بینی کنند در عرض یک هفته آیا دارو موثر است یا خیر.

Reneman گفت: «این خبر مهمی برای بیماران است. به طور معمول، شش تا هشت هفته طول می کشد تا مشخص شود که آیا یک داروی ضد افسردگی موثر است یا خیر.

این مطالعه همچنین یک عامل تعیین کننده بیولوژیکی اثر سرترالین را برجسته کرد.

اریک روه، روانپزشک در Radboudumc، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: «الگوریتم پیشنهاد می کند که افرادی که جریان خون زیادی در قشر کمربندی قدامی دارند، ناحیه ای از مغز که در تنظیم احساسات دخالت دارد، از این دارو کمک خواهند کرد. مرکز پزشکی دانشگاه.

این یافته ها می تواند منجر به درمان بهتر افسردگی شود. در حال حاضر، بیماران اغلب سرترالین را تا شش ماه قبل از تعیین اینکه آیا سرترالین موثر است مصرف می کنند. اگر اینطور نباشد، ممکن است دوباره همان روند را با سایر داروهای ضد افسردگی طی کنند.

روش جدید می‌تواند مسیر سریع‌تری برای داروی مناسب فراهم کند.

یکی از موضوعات کنفرانس TNW امسال Ren-AI-ssance: The AI-Powered Rebirth است. اگر می‌خواهید به همه چیزهای هوش مصنوعی عمیق‌تر بروید، یا به سادگی این رویداد را تجربه کنید (و به تیم تحریریه ما سلام کنید)، ما چیز خاصی برای خوانندگان وفادار خود داریم. در هنگام تسویه حساب از کد TNWXMEDIA استفاده کنید تا ۳۰ درصد تخفیف دریافت کنید پاس کسب و کار، پاس سرمایه گذار یا بسته های راه اندازی (بوت استرپ & افزایش مقیاس).


منبع: https://thenextweb.com/news/ai-analysis-sertraline-antidepressant-prescriptions

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *