مطالعه IDC: کسب‌وکارها بازدهی عظیم ۲۵۰ درصدی سرمایه‌گذاری‌های هوش مصنوعی را گزارش می‌کنند

کسب درآمد با هوش مصنوعی مایکروسافت

VentureBeat ارائه می دهد: AI Unleashed – یک رویداد اجرایی انحصاری برای رهبران داده های سازمانی. شبکه و یادگیری با همتایان صنعت. بیشتر بدانید


نظرسنجی از ۲۱۰۰ رهبر و تصمیم‌گیران جهانی کسب‌وکار توسط شرکت تحقیقاتی IDC، سطح جدیدی از شتاب را در مورد سرمایه‌گذاری‌های هوش مصنوعی توسط کسب‌وکارها نشان می‌دهد که ناشی از ارزش و هیجان درک شده در مورد هوش مصنوعی مولد است.

این گزارش که توسط مایکروسافت سفارش داده شد، اما به طور مستقل توسط IDC انجام شد، نشان داد که پاسخ دهندگان به طور متوسط ​​۳٫۵ برابر بازدهی سرمایه گذاری های هوش مصنوعی خود را گزارش می دهند. به عبارت دیگر، آنها می گویند که به ازای هر ۱ دلار سرمایه گذاری، ۳٫۵ دلار ارزش بازگشتی به دست می آورند.

به عبارت دیگر، بازدهی فوق العاده ۲۵۰٪ است. و این در مقایسه با سایر گزارش‌های انجام شده در مورد کسب درآمد از هوش مصنوعی قابل توجه است. IBM میانگین بازگشت سرمایه را گزارش کرد فقط ۵٫۹٪، بر اساس نظرسنجی ماه مه از ۲۵۰۰ مدیر اجرایی جهانی. این بازده کمتر از هزینه معمولی ۱۰ درصدی سرمایه است و بنابراین از این منظر، هوش مصنوعی می تواند یک انتخاب سرمایه گذاری پرخطر در نظر گرفته شود. گزارش های دیگر حتی نشان داده اند بازده متوسط ​​کمتریا داشته باشند بحث کرد که چقدر سخت است این برای تخمین بازگشت سرمایه است و شرکت ها اغلب در هنگام محاسبه ROI اشتباهات بزرگی مرتکب می شوند.

یکی از اولین گزارش‌ها در مورد درآمدزایی با هوش مصنوعی از زمان نقطه عطف هوش مصنوعی مولد در سال گذشته

گزارش IDC در ماه سپتامبر انجام شد، و به همین ترتیب یکی از اولین گزارش‌هایی است که از زمان شروع تبلیغات در مورد هوش مصنوعی در اواخر سال گذشته، به کسب درآمد پرداخته است. از جمله نکات برجسته دیگر، این گزارش نشان داد که ۷۱ درصد از پاسخ دهندگان می گویند که شرکت های آنها در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می کنند و ۲۲ درصد برای انجام این کار در ۱۲ ماه آینده برنامه ریزی می کنند. این نشان داد که ۹۲ درصد از استقرار هوش مصنوعی ۱۲ ماه یا کمتر طول می کشد، که سریعتر از نرخ استقرار در فناوری های قبلی است.

رویداد

هوش مصنوعی آزاد شد

یک شب انحصاری فقط دعوت از بینش و شبکه، که برای مدیران ارشد سازمانی که بر پشته‌های داده و استراتژی‌ها نظارت دارند، طراحی شده است.

بیشتر بدانید

با این حال، طبق گفته Ritu Jyoti، GVP AI و Automation for IDC، که تلاش‌های تحقیقاتی هوش مصنوعی این شرکت را در مصاحبه با VentureBeat رهبری می‌کند، این اولین باری است که IDC صراحتاً به دنبال این بود که پاسخ‌دهندگان بازده سرمایه‌گذاری‌های خود را کمی کنند.

هنگامی که از او در مورد روش تحقیق IDC در محاسبه ROI سؤال شد، او گفت که این شرکت بر داده های خود گزارش شده از پاسخ دهندگان متکی است. IDC همچنین سطل های بزرگی را به عنوان گزینه هایی برای پاسخ به سؤال در مورد ROI ارائه کرد: پاسخ دهندگان می توانستند با ۲X، ۳X، ۴x5x، بدون ROI و مطمئن نیستم پاسخ دهند. (اگر پاسخ آنها بیش از ۵ برابر بود، از پاسخ دهنده خواسته می شد بیشتر مشخص کند).

ما می‌خواهیم ادعاهای بازگشت سرمایه را در گزارش‌های آتی ردیابی کنیم تا ببینیم آیا این تخمین‌های ROI پابرجا هستند یا خیر. از یک سو، اگر این اعداد نزدیک به دقیق باشند، اساساً خطر بسیار کمی برای سازمان‌ها وجود دارد که استراتژی سرمایه‌گذاری تهاجمی هوش مصنوعی را پیش ببرند، حداقل اگر متنوع و منظم باشد. از سوی دیگر، این احتمال نیز وجود دارد که این تخمین ها صرفاً منعکس کننده یک نگرش به طور کلی صعودی در مورد هوش مصنوعی در میان بسیاری از پاسخ دهندگان باشد، در زمانی که تبلیغات قابل توجهی در مورد هوش مصنوعی مولد وجود دارد – و ممکن است پاسخ دهندگان برای گزارش آزمایش ها یا پروژه ها وقت یا اهمیتی ندهند. که ROI ضعیفی را به همراه دارد. بنابراین، همچنان باید در مورد سرمایه گذاری در هوش مصنوعی احتیاط کرد.

شرکت‌ها با حذف اولویت‌های دیگر ابتکارات، پول را به سمت هوش مصنوعی هدایت می‌کنند

در واقع، جیوتی گفت که هیجان زیادی در مورد هوش مصنوعی وجود دارد که شرکت‌ها در واقع از اولویت‌بندی سایر ابتکارات برای اولویت‌بندی هوش مصنوعی هستند. او گفت: «این چیزی است که جدید است. او گفت که این به طور خاص به دلیل افزایش علاقه ناشی از هوش مصنوعی مولد ایجاد شده است. او گفت که حدود ۳۲ درصد از سازمان ها گفتند که به طور متوسط ​​۱۱ درصد از هزینه های خود را در زمینه های تجاری خاص کاهش داده اند تا بیشتر در هوش مصنوعی سرمایه گذاری کنند. حوزه هایی که کاهش می یابد خارج از فناوری اطلاعات هستند و در حوزه هایی مانند پشتیبانی اداری و خدمات هستند. به عنوان مثال، دستیاران اداری برای مدیران C-suite، در بلوک خرد کردن هستند. جیوتی گفت که حوزه های دیگر شامل عملیات، پشتیبانی فنی، منابع انسانی و خدمات مشتری است.

او توضیح داد که هوش مصنوعی مولد امسال نقش بزرگی را ایفا کرده است، زیرا هوش مصنوعی سنتی حوزه کارکنان بسیار فنی بوده است، اغلب در IT یا در سطوح پایین تر در واحدهای تجاری، و بنابراین در یک سازمان قابل مشاهده نبود. هوش مصنوعی مولد این را تغییر داده است، زیرا جلو و مرکز شد. جیوتی گفت. “C-suite، هیئت مدیره، همه آنها آمده اند، و روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کنند و هوش مصنوعی را در اولویت قرار می دهند. چیزی که من این بار متفاوت دیدم این است که اشتها و علاقه بسیار بیشتری وجود دارد و در سراسر جهان.”

هوش مصنوعی مولد هنوز برای گزارش درآمدزایی زود است

سایر گزارش های اخیر نشان داده اند که وعده هوش مصنوعی مولد واقعی است. کارمندان یک شرکت مشاوره نخبه، BCG، با استفاده از GPT-4 در کارهای مختلف، عملکرد ۴۰ درصدی را افزایش دادند. مطالعه ای که ماه گذشته توسط هاروارد، وارتون و MIT منتشر شد.

لازم به ذکر است که هنوز برای گزارش نتایج کسب درآمد از استفاده از هوش مصنوعی مولد خیلی زود است. جیوتی در مورد پروژه های هوش مصنوعی مولد گفت: «بیشتر مردم در مراحل اولیه ارزیابی یا آزمایشی هستند. او تأیید کرد که نتایج گزارش شده در مطالعه IDC برای اشکال سنتی هوش مصنوعی است.

به گفته جیوتی، به طور متوسط، سازمان‌ها ۱۸ درصد افزایش نتایج را در زمینه‌های کلیدی مانند رضایت مشتری، بهره‌وری کارکنان و سهم بازار هنگام استفاده از هوش مصنوعی گزارش کردند.

علیرغم نتایج مثبت، شرکت‌ها همچنین نگرانی‌های شدیدی را در زمینه‌هایی مانند از دست دادن داده یا IP، مدیریت ریسک و فقدان حاکمیت هوش مصنوعی گزارش کردند. جیوتی گفت، در حالی که از قبل نگرانی‌هایی درباره هوش مصنوعی سنتی وجود داشت، ورود هوش مصنوعی مولد این نگرانی‌ها را افزایش داده است.

در ماه مارس، جیوتی و گروهش در IDC پیش‌بینی کردند که هوش مصنوعی مولد در ۱۰ سال آینده نزدیک به ۱۰ تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی جهانی اضافه خواهد کرد.

مدیر اجرایی مایکروسافت: هوش مصنوعی مولد “به نوعی منحنی نوآوری را خم می کند”

در یک مصاحبه جداگانه، آلیسا تیلور، معاون شرکت مایکروسافت، گفت که این شرکت این گزارش را به منظور درک پتانسیل هوش مصنوعی و اینکه شرکت‌ها بیشترین سود را درک می‌کنند، سفارش داده است. او گفت که این شرکت‌ها از هوش مصنوعی برای مقابله با برخی از بزرگترین چالش‌های خود استفاده می‌کنند و هوش مصنوعی مولد را به‌ویژه دگرگون‌کننده می‌دانند: «هوش مصنوعی مولد به نوعی منحنی نوآوری را خم می‌کند. این به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که مجبور نباشند فن‌آوری‌های اساسی را مدرن‌سازی کنند، اما واقعاً به روشی سریع‌تر از زمان به بازار، زمان به ارزش جهش می‌کنند.»

او همچنین هوش مصنوعی مولد را یک کاتالیزور نامید، به ویژه به این دلیل که فاکتور شکل ساده آن به افراد بیشتری اجازه دسترسی به هوش مصنوعی را می‌دهد. موارد استفاده فراوان است، اما او مثال‌هایی مانند مراقبت‌های بهداشتی را ذکر کرد، که در آن پزشکان از فرسودگی شغلی ۵۳ درصدی در ایالات متحده رنج می‌برند، و هوش مصنوعی محیطی و هوش مصنوعی مولد می‌توانند به کاهش نیاز به مستندات بالینی دستی کمک کنند. در توسعه نرم افزار، هوش مصنوعی می تواند به توسعه و تسریع آن کمک کند. او گفت و در خرده‌فروشی، هوش مصنوعی می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا مشتریان را عمیق‌تر درک کنند و آنها را دقیقا هدف قرار دهند.

در اینجا دیگر یافته ها و حقایق کلیدی از این گزارش آمده است:

  • سازمان‌ها به طور متوسط ​​در عرض ۱۴ ماه بازده سرمایه‌گذاری‌های هوش مصنوعی خود را دریافت می‌کنند
  • کپی‌نویسی، اجرای شبیه‌سازی‌ها و خودکارسازی فرآیندها و گردش‌های کاری، سه موردی هستند که سازمان‌ها برای کسب درآمد برنامه‌ریزی می‌کنند.
  • به ازای هر ۱ دلار سرمایه گذاری یک شرکت در هوش مصنوعی، به طور متوسط ​​۳٫۵ برابر دلار در ازای آن دریافت می کند
  • ۶۲ درصد از شرکت ها در حال حاضر از هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند و ۲۴ درصد گفته اند که قصد دارند در ۲۴ ماه آینده از هوش مصنوعی استفاده کنند یا روی آن سرمایه گذاری کنند.
  • ۵۲ درصد گزارش کردند که بزرگترین مانع آنها کمبود کارگران ماهر است که برای توسعه ابتکارات هوش مصنوعی مورد نیاز است.
  • پاسخ دهندگان تقریباً به طور مساوی بین رهبران فناوری اطلاعات و خط کسب و کار تقسیم شدند
  • ۶۶ درصد از پاسخ دهندگان در نقش های مدیریتی سطح بالا و ۶۳ درصد مسئول تصمیم گیری در مورد استفاده از هوش مصنوعی در سازمان خود بودند.

تیلور از مایکروسافت گفت که مایکروسافت در تلاش است تا با درگیر کردن بیش از شش میلیون نفر در سراسر جهان با آن مانع مهارت‌ها را برطرف کند. برنامه یادگیریو آموزش ۴۰۰۰۰۰ شریک.

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/ai/idc-study-businesses-report-a-massive-3-5x-return-on-ai-investments/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *