مطالعه MIT نشان می‌دهد که هوش مصنوعی در حال حاضر نمی‌تواند مشاغل انسان را بدزدد.

مطالعه ای که توسط موسسه فناوری ماساچوست (MIT) انجام شد نشان داد که هوش مصنوعی (AI) در حال حاضر برای جایگزینی اکثر مشاغل مقرون به صرفه نیست.

هدف این مطالعه رسیدگی به نگرانی‌ها در مورد جابجایی نیروی انسانی توسط هوش مصنوعی در صنایع مختلف، با تمرکز بر وظایف استفاده از بینایی کامپیوتر، مانند کارهایی که توسط معلمان و ارزیابی‌کنندگان اموال انجام می‌شود.

محققان دریافتند که تنها ۲۳ درصد از کارگران، که بر حسب دستمزد دلاری اندازه گیری می شوند، می توانند به طور موثر جایگزین هوش مصنوعی شوند، در درجه اول به دلیل هزینه های اولیه بالای سیستم های هوش مصنوعی.

این تحقیق یکی از اولین بررسی های عمیق در مورد امکان سنجی هوش مصنوعی جایگزین نیروی انسانی، به ویژه در وظایف مربوط به بینایی کامپیوتر است.

این مطالعه نشان می‌دهد که تشخیص بصری به کمک هوش مصنوعی در حالی که پتانسیل را نشان می‌دهد، نصب و راه‌اندازی آن گران است. در برخی موارد، کارگران انسانی در انجام وظایف از نظر اقتصادی کارآمدتر هستند.

پذیرش هوش مصنوعی در صنایع سرعت گرفته است، با توسعه فناوری هایی مانند ChatGPT OpenAI که پتانسیل ابزارهای تولیدی را به نمایش می گذارد. شرکت‌های فناوری در سراسر جهان، از جمله مایکروسافت، آلفابت، بایدو و علی‌بابا، خدمات جدید هوش مصنوعی را ارائه کرده‌اند و برنامه‌های توسعه را افزایش داده‌اند. با این حال، نگرانی ها در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر مشاغل همچنان ادامه دارد.

مطالعه MIT با عنوان “فراتر از AI Exposure” تاکید می کند که احساس “ماشین هایی که مشاغل را می دزدند” با ظهور مدل های زبانی بزرگ دوباره ظهور کرده است.

محققان پیشنهاد می‌کنند که تنها ۲۳ درصد از غرامت کارگرانی که در معرض دید کامپیوتری هوش مصنوعی قرار می‌گیرند، به دلیل هزینه‌های اولیه قابل‌توجهی که در آن وجود دارد، برای اتوماسیون مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

طبق این مطالعه، بینایی رایانه، زمینه ای که ماشین ها را قادر می سازد اطلاعات معناداری را از ورودی های بصری به دست آورند، در بخش هایی مانند خرده فروشی، حمل و نقل، انبارداری و مراقبت های بهداشتی مطلوب تر است.

در حالی که امروزه تنها ۳ درصد از کارهای با کمک بصری را می توان به صورت خودکار به صورت مقرون به صرفه انجام داد، محققان پیشنهاد می کنند که اگر هزینه داده ها کاهش یابد و دقت بهبود یابد، این رقم می تواند تا سال ۲۰۳۰ به ۴۰ درصد افزایش یابد.

این مطالعه که توسط آزمایشگاه هوش مصنوعی MIT-IBM Watson AI تامین شد، از نظرسنجی‌های آنلاین برای جمع‌آوری داده‌ها در مورد ۱۰۰۰ کار با کمک بصری در ۸۰۰ شغل استفاده کرد.

محققان به این نتیجه رسیدند که احتمالاً اتوماسیون بیشتری در خرده فروشی و مراقبت های بهداشتی وجود دارد، در حالی که مناطقی مانند ساخت و ساز، معدن یا املاک ممکن است در آینده نزدیک شاهد اتوماسیون کمتری باشند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/ai-in-business-human-jobs-are-safe-for-now-costs-major-deterrent-in-replacing-workers-with-ai-reveals-mit-13646542.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *