معاون برترین شرکت مولد هوش مصنوعی بریتانیا به دلیل جنجال “استفاده منصفانه” استعفا داد.

یکی از مدیران اجرایی یکی از شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی استعفا داده است استارت آپ ها استفاده بحث برانگیز از محتوای دارای حق چاپ

اد نیوتن رکس معاون صدا در Stability بوده است هوش مصنوعیکه تولید کننده تصویر محبوب Stability Diffusion است، اما به دلیل رفتار شرکت با سازندگان استعفا داد.

نیوتن رکس روز چهارشنبه اعلام کرد: “من از نقش خود در رهبری تیم صوتی در Stability AI استعفا دادم، زیرا با نظر شرکت مبنی بر اینکه آموزش مدل های هوش مصنوعی مولد در آثار دارای حق چاپ “استفاده منصفانه” است موافق نیستم. در X.

بحث “استفاده منصفانه” به نقطه کانونی در نبرد حقوقی اساسی برای هوش مصنوعی مولد تبدیل شده است. چندین شرکت در این بخش بوده اند شکایت کرد برای حذف مطالب دارای حق چاپ از شبکه برای آموزش مدل های یادگیری ماشینی – بدون کسب اجازه از سازندگان و دارندگان حقوق.

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

در پاسخ، هوش مصنوعی پایداری دکترین استفاده منصفانه را برانگیخته است. استارت آپ مستقر در بریتانیا ادعا می کند که استفاده منصفانه است، زیرا اینطور است استفاده قابل قبول، متحول کننده و از نظر اجتماعی سودمند از محتوای موجود. بر این اساس شرکت خواهان آموزش است AI در مورد مطالب دارای حق چاپ بدون اجازه یا پرداخت ادامه یابد.

این استدلالی است که اغلب توسط طرفداران GenAI مطرح می شود – اما نیوتن رکس با آن مخالف است.

مخالفت او مبنای قانونی دارد. معاون سابق متذکر می شود که استفاده منصفانه تا حدی توسط سازمان تعیین می شود تأثیر بر بازار بالقوه یا ارزش اثر دارای حق چاپ. از آنجایی که مدل‌های GenAI مطالبی را تولید می‌کنند که می‌تواند با داده‌های آموزشی آنها رقابت کند، توجیه استفاده منصفانه مبهم به نظر می‌رسد.

علاوه بر مسائل حقوقی، نیوتن رکس – که همچنین یک آهنگساز – با تمرین مشکل اخلاقی دارد.

او گفت: «شرکت‌هایی که میلیاردها دلار ارزش دارند، بدون مجوز، مدل‌های هوش مصنوعی مولد را بر روی آثار سازندگان آموزش می‌دهند، که سپس برای ایجاد محتوای جدیدی که در بسیاری از موارد می‌تواند با آثار اصلی رقابت کند، استفاده می‌شود.»

من نمی‌دانم که چگونه این امر در جامعه‌ای که اقتصاد هنرهای خلاقانه را طوری تنظیم کرده است که سازندگان به حق چاپ تکیه می‌کنند، قابل قبول باشد.»

نیوتن رکس اضافه کرد که او همچنان از هوش مصنوعی مولد پشتیبانی می کند، اما تنها زمانی که با هنرمندان منصفانه رفتار شود.

“من مطمئن هستم که من تنها کسی نیستم که در این شرکت های هوش مصنوعی مولد است که ادعای “استفاده منصفانه” را برای سازندگان منصفانه نمی داند. بدانید که بهره برداری از سازندگان نمی تواند راه حل بلندمدت در هوش مصنوعی مولد باشد.”

TNW برای اظهار نظر با Stability AI و Newton-Rex تماس گرفته است.


منبع: https://thenextweb.com/news/generative-ai-exec-resigns-over-copyright-controversy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *