معرفی مانیتور گیمینگ فاطر F27 در دو مدل W1 و B2

تولیدکننده‌های مختلف مانیتورهای گیمینگ، محصولات خود را در رده‌های متنوعی ارائه می‌دهند تا مشتریان متناسب با بودجه خود بتوانند تجربه‌ای مناسب از بازی کردن داشته باشند. مانیتورهای گیمینگ اقتصادی نیز با قیمت معقولی که دارند از محبوبیت زیادی برخوردارند. دو مانیتور گیمینگ فاطر F27-165W1 و F27-165B2 نیز از به‌صرفه‌ترین مانیتورهای بازار هستند که قابلیت‌های جذابی مانند نرخ رفرش ۱۶۵ هرتزی، پنل IPS با رزولوشن فول اچ‌دی، پورت‌های متنوع و سایر قابلیت‌های مهم را در اختیار مشتریانش می‌گذارد. در ادامه نگاه دقیق‌تری به این دو مانیتور گیمینگ فاطر با قیمت حدود ۱۰ میلیون تومان داریم.

معرفی مانیتور گیمینگ فاطر F27 در دو مدل W1 و B2

فاطر تنها عنوان تولیدکننده قطعات کامپیوتری را با خود یدک نمی‌کشد و محصولات دیگری از جمله مانیتور هم در سبد محصولات این شرکت به‌چشم می‌خورند. مانیتورهای این شرکت از تنوع زیادی برخوردارند و در رده‌های مختلف اداری تا گیمینگ عرضه می‌شوند. دفتر فاطر نیز دو مدل از ارزان‌ترین مانیتورهای گیمینگ خود را در اختیار دیجیاتو قرار داده که یکی F27-165B2 و دیگری F27-165W1 نام دارد. این مانیتورهای گیمینگ فاطر شباهت‌های بسیاری دارند؛ اما برخی تفاوت‌های بین آن‌ها نیز سبب متمایز شدن این دو از یکدیگر شده‌اند. این مانیتورها از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای تجربه بازی‌ها با نرخ فریم بالا هستند. مدل F27-165W1 حدود ۹.۸ میلیون تومان و مدل F27-165B2 نیز حدود ۱۰.۳ میلیون تومان قیمت دارد. در معرفی ویدیویی و متنی مانیتورهای گیمینگ با دیجیاتو همراه باشید.

معرفی ویدیویی مانیتور گیمینگ فاطر F27-165W1 و F27-165B2

مشخصات فنی مانیتور گیمینگ فاطر مدل‌های F27-165W1 و F27-165B2

نام مانیتور فاطر F27-165W1 فاطر F27-165B2
نمایشگر ۲۷ اینچی IPS ۲۷ اینچی IPS
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
حداکثر نرخ رفرش ۱۶۵ هرتز ۱۶۵ هرتز
کنتراست ۱۰۰۰:۱ ۱۰۰۰:۱
نسبت تصویر ۱۶:۹ ۱۶:۹
زمان پاسخ‌دهی پیکسل ۵ میلی‌ثانیه ۵ میلی‌ثانیه
حداکثر روشنایی ۲۵۰ نیت ۲۵۰ نیت
وزن با پایه ۳.۶ کیلوگرم ۴.۸ کیلوگرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به پورت‌های USB-C و دیسپلی‌پورت، پشتیبانی از G-Sync و FreeSync Premium مجهز به پورت‌های USB-C و دیسپلی‌پورت، پشتیبانی از G-Sync و FreeSync Premium همراه با پایه حرفه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع و چرخش ۹۰ درجه‌ای نمایشگر
گارانتی ۲۴ ماهه فاطر ۲۴ ماهه فاطر
قیمت حدود ۹.۸ میلیون تومان حدود ۱۰.۳ میلیون تومان

نگاهی به ویژگی‌های مهم مانیتورهای گیمینگ اقتصادی فاطر

اول از همه باید گفت که مانیتور F27-165W1 در رنگ سفید و برادر آن یعنی F27-165B2 در رنگ مشکی عرضه می‌شود. بنابراین اولین تفاوت ظاهری این دو مانیتور در رنگ‌بندی آن‌هاست. دومین تفاوت مهم در طراحی این دو نیز روی قاب پشتی آن‌ها به‌چشم می‌خورد. فاطر در مدل F27-165B2 از نورپردازی RGB استفاده کرده که ظاهری حرفه‌ای‌تر را به این مانیتور می‌بخشد. این‌درحالیست که مدل F27-165W1 ظاهری ساده اما شیک دارد و برای ساده‌پسندها از جذابیت بیشتری برخوردار است. بنابراین اگر دنبال مانیتوری اقتصادی با ظاهر گیمینگ هستید می‌توانید سراغ F27-165B2 بروید و در غیر این‌صورت، برادر آن با قیمت کم‌تر یکی دیگر از گزینه‌های پیش‌روی شماست.

نوبت به پایه‌های دو مانیتور گیمینگ اقتصادی فاطر می‌رسد. مانیتور فاطر مدل F27-165W1 پایه‌ای ساده دارد که امکان چرخش به حالت عمودی و تنظیم ارتفاع را ندارد؛ اما می‌توانید زاویه نمایشگر را تا حد کمی به‌صورت عمودی تغییر دهید. در مقابل نیز مانیتور F27-165B2 با پایه‌ای حرفه‌ای قرار می‌گیرد. ارتفاع پایه این مانیتور گیمینگ توسط کاربر قابل‌تنظیم بوده و می‌توان آن‌را در حالت‌های مختلف قرار داد. علاوه‌بر این حضور پایه حرفه‌ای به‌شما اجازه چرخش ۹۰ درجه‌ای نمایشگر و قرارگیری آن در حالت عمودی را می‌دهد. بنابراین اگر دنبال تجربه حرفه‌ای‌تر هستید بهتر است بیشتر به فکر مانیتور گیمینگ F27-165B2 باشید. اگر هم قابلیت‌های پایه حرفه‌ای این مانیتور برایتان چندان مهم نیستند، مدل F27-165W1 نیز گزینه معقول‌به‌صرفه‌ایست. هر دو مانیتور گیمینگ اقتصادی فاطر از استاندارد VESA 100 برای اتصال به دیوار و سایر پایه‌ها پشتیبانی می‌کنند.

قابلیت‌های جانبی مانیتورهای گیمینگ اقتصادی فاطر نیز کم نیستند. به‌لطف حضور پورت USB-C می‌توانید وسایل الکترونیکی خود را شارژ کنید و در کنار آن، تصویر گوشی و تبلت خود را روی مانیتور به‌اشتراک بگذارید. دیسپلی‌پورت و جک هدفون نیز از سایر درگاه‌های ارتباطی این مانیتورها هستند که می‌توانند تجربه‌ای حرفه‌ای‌تر را برای خریداران آن به‌ارمغان بیاورند. از فناوری سامسونگ DeX نیز در این مانیتورها پشتیبانی می‌شود و برای استفاده از آن کافیست کابل تاندربولت در اختیار داشته باشید.

نوبت به کیفیت تصویر نمایشگر مانیتورهای گیمینگ فاطر می‌رسد. از نظر فنی نمایشگر این دو مانیتور یکسانند و تفاوتی بین پنل آن‌ها نیست. فاطر از نمایشگر ۲۷ اینچی IPS با بک‌لایت LED در این مانیتورها استفاده کرده که از جمله ویژگی‌های شاخص آن‌ها می‌توان به حداکثر روشنایی ۲۵۰ نیتی و کنتراست ۱۰۰۰:۱ اشاره داشت که کیفیت تصویر خوبی را برای وب‌گردی، بازی کردن و تماشای ویدیو به‌ارمغان می‌آورد. 

فاطر ادعا می‌کند که پنل نمایشگر این مانیتورها حدود ۸۵ درصد از گستره رنگی Adobe RGB را پوشش می‌دهد. این رقم روی کاغذ برای مانیتوری با این قیمت بسیار جذاب است؛ اما درنهایت این ادعا را نمی‌توان رد یا تأیید کرد. در بررسی‌های دیجیاتو اما باوجود یکسان بودن مشخصات نمایشگر این دو مانیتور، می‌توان گفت که مدل F27-165B2 رنگ‌ها را تا حدودی زنده‌تر نشان می‌دهد و زاویه دید آن کمی بهتر از برادرش است. بااین‌وجود اما این تفاوت در حالت عادی نمایان نمی‌شود و می‌بایست با دقت کیفیت تصویر این دو مانیتور را با هم مقایسه کنید.

جذاب‌ترین ویژگی نمایشگر به‌کار رفته در مانیتورهای گیمینگ فاطر از سری F27، پشتیبانی آن از نرخ رفرش ۱۶۵ هرتزی بوده این مانیتورها را در بازه قیمتی حدود ۱۰ میلیون تومان تا حدودی متمایز می‌کند. درواقع کم‌تر مانیتوری در این رده قیمتی پیدا می‌شود که از این نرخ رفرش بالا بهره‌مند باشد. مانیتورهای فاطر برای جلوگیری از ایجاد مشکل پارگی تصویر و بروز ناهماهنگی بین نرخ رفرش و نرخ فریم حقیقی، از فناوری‌های AMD FreeSync Premium و انویدیا G-Sync پشتیبانی می‌کند. این مانیتورهای گیمینگ از کنسول‌های بازی جدید از جمله ایکس باکس سری ایکس و پلی‌استیشن ۵ نیز پشتیبانی می‌کنند. در کنار آن نیز فاطر قابلیت فیلتر نور آبی را هم برای مانیتورهای گیمینگ اقتصادی سری F27 در نظر گرفته تا با به‌کارگیری آن، خستگی چشمانتان حین تماشای نمایشگر کم‌تر شود.

جمع‌بندی

فاطر مانیتورهای سری F27 را عرضه کرده تا گزینه‌های اقتصادی را برای تجربه بازی‌ها با نرخ رفرش بالا در دسترس گیمرها قرار دهد. مانیتور گیمینگ فاطر F27-165W1 حدود ۹.۸ میلیون تومان و مدل F27-165B2 حدود ۱۰.۳ میلیون تومان قیمت دارد. اکثر مشخصات این دو مانیتور یکسان است؛ اما F27-165B2 با کیفیت تصویر کمی بهتر، طراحی گیمرپسند و پایه حرفه‌ای ارزش خرید بالاتری دارد. اگر هم بودجه خرید مدل گران‌تر را ندارید یا می‌خواهید سراغ مدلی با ظاهر ساده بروید، F27-165W1 را می‌توانید در لیست گزینه‌های مدنظرتان بگنجانید. مانیتور گیمینگ فاطر سری F27 با ۲۴ ماه گارانتی قابل خریداری هستند.


منبع: https://digiato.com/dgreview/fater-f27-budget-gaming-monitor-review

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *