معرفی ۸ کنترل پنل رایگان میزبانی وب

معرفی ۸ کنترل پنل رایگان میزبانی وب

معرفی ۸ کنترل پنل رایگان میزبانی وب>آیا در اداره سایت خود دچار مشکل شده­اید؟ آیا به دنبال کنترل پنل ایده آل خود هستید اما آن را پیدا نمی­کنید؟ نگران نباشید. در ادامه قصد داریم ۸ تا از برترین کنترل پنل­های منتخب کاربران برای میزبانی وب را به شما معرفی کنیم. اما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که کنترل پنل دقیقا چه مزیتی را برای کاربر به ارمغان می­آورد؟

کنترل پنل مدیریت هاست را آسان می­کند. در واقع فضایی برای کاربر فراهم می­سازد تا بدون هیچ پیش نیاز و تخصصی، بتواند سایت خود را اداره کند. متاسفانه این کنترل پنل­ها قیمت بسیار بالایی دارند و برای انتخاب کردن کنترل پنل ایده­آل ممکن است زمان بسیار زیادی صرف شود. خبر خوشی که برایتان داریم این است که خوشبختانه کنترل پنل­های رایگانی وجود دارند که کارایی بسیار بالایی داشته و کار را برای کاربر بسیار آسان می­کنند. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

انواع کنترل پنل­ها و ویژگی­های آنان

اولین گام برای انتخاب کنترل پنل میزبان وب، شناخت ویژگی­های آن کنترل پنل است. با ما همراه باشید تا هر یک از این کنترل پنل­ها را به صورت جداگانه با هم بررسی کنیم.( خرید هاست )

ISPF Config:

یکی از ویژگی­ هایی که این کنترل پنل را به نسبت سایرین محبوب­تر کرده است، ویژگی Open Source بودن آن است. هر برنامه نرم افزاری­ای که طراحی می­شود، معمولا تحت مجوزهای دولتی اجرا می­شود و این مجوزها شیوه استفاده از آن را مقرر می­کنند. اما نرم افزاری­ که Open Source است تحت نظر قوانین دولتی و مجوزها نیستند بنابراین استفاده از این دسته از برنامه­ ها محدودیتی ندارد ومی­توان از آن به صورت Unlimited استفاده کرد. سیستم عامل پشتیبانی این کنترل پنل، Ubuntu، Centos، Fedora و … می­باشد. این کنترل پنل با پوشش دادن ۲۲ زبان، یکی از بهترین گزینه­ها برای افرادیست که خواهان کنترل پنلی چند زبانه هستند. همچنین این کنترل پنل به صورتی طراحی شده است که کاربر بتواند به آسانی از آن استفاده کند. از دیگر ویژگی­های این کنترل پنل که به برتری آن افزوده، آپدیت شدن منظم آن است.

معرفی ۸ کنترل پنل رایگان1

Ajenti:

یکی از برتری­های این کنترل پنل که سبب شده است تا کاربران آن را ترجیح بدهند، ارائه بیشترین کارایی در سرور­های وی پی اس (VPS) است. خاصیت این کنترل پنل این است که جدای از برنامه اصلی، برنامه ویرایشگر متن، مدیریت کد، ترمینال سایت و مدیریت فایل را نیز به کاربر ارائه می­دهد.

معرفی ۸ کنترل پنل رایگان1

CentOS Web Panel

ویژگی خاص این کنترل پنل، سهولت استفاده از آن است. شما در سرتاسر مراحل اجرای این برنامه، از نصب تا اجرای آن، هیچ گاه گیج نخواهید شد. این کنترل پنل دارای بالاترین امنیت است که با CSF Firewall تامین می­شود. قابلیت­هایی که این برنامه ارائه می­دهد شامل مانیتورینگ لحظه­ای، مدیریت پیشرفته فایل­ها و… است.

معرفی ۸ کنترل پنل رایگان1

Virtualmin

این کنترل پنل که تمامی سیستم عامل­های UNIX و Linux را پشتیبانی می­کند و یکی از پرطرفدارترین کنترل پنل­ها در جهان است و توسط هزاران نفر مورد استفاده قرار می­گیرد و این کنترل پنل شامل سه نسخه بوده که فقط یکی از آن­ها به صورت رایگان در دسترس است همچنین این کنترل پنل بسیار مناسب سرورهایی مانند OpenVZ و KEN که همین امر این کنترل پنل را محبوب تر کرده است

معرفی ۸ کنترل پنل رایگان

Webmin

این کنترل پنل که به تازگی آپدیت شده و نسخه جدید آن منتشر شده است، سیستم عامل­های فوق العاده زیادی را پشتیبانی می­کند و به نسبت سایر برنامه ­ها این کنترل پنل با زبان داینامیک ­تری نوشته شده است که همین امر به شدت بر بهبود کارایی آن تاثیر گذاشته است . Webmin به دلیل تعداد بالای ماژول­ها و گستردگی کاربری آن، طرفداران بسیار زیادی دارد .

معرفی ۸ کنترل پنل رایگان

VestaCP

Vesta CP یکی از آن کنترل پنل­هایی است که برای افراد تازه کار و نوپا در زمینه مدیریت وب بسیار مناسب است و این کنترل پنل با داشتن رابط یوزر ساده سبب شده است تا کمترین اشتباه را برای کاربر به دنبال داشته باشد. این کنترل پنل از DNS،FTP، پایگاه داده­ها و ایمیل سرور دسترسی داشته و از آن پشتیبانی می­­کند. شما می­توانید از اطلاعات خود نیز در این کنترل پنل، بک آپ بگیرید .

معرفی ۸ کنترل پنل رایگان

WebsitePanel

با استفاده از این کنترل پنل شما تمامی خواسته ­هایتان از یک کنترل پنل ایده­ ال را به دست خواهید آورد و این کنترل پنل قابلیت مدیریت Multi Server را برای یوزر فراهم می­کند و کمترین سختی را برای اداره­ی آن به کاربر می­دهد همچنین متاسفانه با اینکه این کنترل پنل به شدت محبوب بود به تازگی دسترسی به آن محدود شده و عرضه آن متوقف شده است همچنین برای استفاده می­توانید ورژن جدید آن را به نام Solid CP نصب کنید .

معرفی ۸ کنترل پنل رایگان

SolidCP

همان طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، نسخه جدید و ارتقا یافته Website Panel، SolidCP است. در این کنترل پنل می­توان گفت تمامی بخش­ها به نسبت نسخه قبلی ارتقا یافتند و بهترین کارایی خود را به نمایش می­گذارند و یکی از ویژگی­های منحصر به فرد این کنترل پنل، ظاهر جذاب و سهولت استفاده از آن است. این برنامه در سیستم عامل ویندوز قابل نصب است و به شدت قدرتمند است. ویژگی­های این کنترل پنل شامل ایجاد پلان برای هر بخش، گزارش گیری آسان، ایجاد پیش زمینه برای گرفتن بک آپ و پشتیبانی آن از انواع سرورها است.

معرفی ۸ کنترل پنل رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *