معمای جدید لوکاس پوپ Playdate یک بازی دوست داشتنی و احمقانه در مورد جامعه است

نه برای لاف زدن، اما من کاملا مطمئن هستم که می دانم مریخ بعد از نیمه شب چه بویی دارد. فکر می‌کنم مریخ بعد از نیمه‌شب بوی سالن‌های کلیسا و مراکز اجتماعی می‌دهد، به این معنی که بویی شبیه گرد و غبار گرم، صیقلی کف و پاها می‌دهد. این‌ها مکان‌هایی هستند که به بخش‌های مختلف جامعه پاسخ می‌دهند و طبق زمان مقرر خود را تغییر می‌دهند و سازمان‌دهی می‌کنند. رقصندگان خط در ساعت هفت هستند و سپس کلوپ کتاب در ساعت نه می آید. آیا علاقه مندان به راه آهن مدل به یاد می آورند خاموش و قفل شوند؟

همه اینها باید به شما بگوید، در حالی که Mars After Midnight یک بازی لوکاس پاپ است، اما نوع بسیار متفاوتی از بازی Lucas Pope است، همانطور که آشناست – اگر چنین چیزی ممکن باشد – متفاوت است. این منطقی است، حدس می‌زنم. Mars After Midnight یک بازی است که به طور خاص برای Playdate ساخته شده است، آن دستی کوچک خنده دار بدون نور پس زمینه به صفحه نمایش و یک میل لنگ در یک طرف. اگر در پشت بازی‌های بسیار شوم مانند Return of the Obra Dinn و Papers هرگز دعوتی برای ذهن وجود داشته است، لطفاً، این دستگاه است.

در ظاهر، حداقل، کمی از Papers، لطفاً، کلان موفقیت پاپ برای بررسی گذرنامه وجود دارد. برای مقدار زیادی از مریخ بعد از نیمه‌شب، شما از یک در محافظت می‌کنید و مطمئن می‌شوید که فقط افراد خاصی از آن عبور می‌کنند. اما زمینه همه چیز است، و زمینه در اینجا، خوب، گرد و غبار گرم، جلا دهنده کف و پاها است. شما از ورودی یک مرکز اجتماعی محافظت می کنید – یک مرکز حمل و نقل و دریافت در روز، و یک مرکز پشتیبانی اجتماعی در شب. هر شب شما یک گروه پشتیبانی متفاوت را اداره می‌کنید و مطمئن می‌شوید که فقط افراد مناسب در آن شرکت می‌کنند.


معمای جدید لوکاس پوپ Playdate یک بازی دوست داشتنی و احمقانه در مورد جامعه است


گردهمایی مرکز اجتماعی مهمانی Farty در مریخ بعد از نیمه شب - بیگانگان مختلف در مقابل شبح یک ربات آویزان هستند.

مریخ بعد از نیمه شب. | اعتبار تصویر: لوکاس پوپ

در سطح در، این به معنای استفاده از میل لنگ برای باز کردن و بستن یک دریچه کوچک در درب برای بررسی افراد هنگام نزدیک شدن است. اگر مدیریت خشم Cyclops را اجرا می‌کنید، در حال شمارش چشم‌ها هستید، که می‌تواند یک کار شگفت‌آور ظریف در مریخ باشد، با این همه بیگانگان مختلف که در اطراف می‌دوند. اگر میزگرد Non-Blinker را اجرا می‌کنید، باید مردم را تماشا کنید تا مطمئن شوید که فقط به افرادی اجازه ورود می‌دهید که هرگز نیازی به بستن چشم‌هایشان ندارند. هر چند تنوع دوست داشتنی وجود دارد. برای یک گروه حمایتی متزلزل، مجبور شدم یک بوق بزنم و ببینم چه کسی به آن واکنش نشان می دهد. شما می توانید حدس بزنید که من قبل از مهمانی Farty چه چیزی را بررسی می کردم.

هر چند درب تنها بخشی از آن است. این یک بازی مدیریتی و پازلی شاد است که در چند جهت گسترش می یابد. شما هر شب یک گروه پشتیبانی انتخاب می‌کنید، بررسی می‌کنید که در چه زمینه‌هایی باید تبلیغ کنید تا افراد مناسب در مورد آن بیاموزند، غذایی بخرید که فکر می‌کنید مردم دوست دارند، و سپس همه چیز را به جز خود گروه واقعی اداره کنید. درب را نظارت کنید. اجازه دهید افراد مناسب وارد شوند. ایستگاه غذا را تمیز کنید. مطمئن شوید که همه هنگام رفتن خوشحال هستند.

جریان نقدی از طریق سیستم، کنترل میزان تبلیغات و نوع غذایی که می توانید بخرید، و همچنین ارتقاهایی که می توانید از یک فروشنده دوره گرد دریافت کنید، کنترل می شود. اینها می‌توانند انواع گروه‌های پشتیبانی جدید، یا دوادهای فانتزی مانند دستگاهی باشند که به من اجازه می‌دهد زبان‌های مختلف مریخی را بفهمم. با این حال، بازی ملایمی است که پاپ به امید سرگرم کردن فرزندانش ساخته است. میز غذا را تمیز نگه دارید، وسایل را با شاخک های خود جابجا کنید و خرده های آن را با یک ابزار مخصوص پاک کنید. مراقب هرکسی که از در می آید باش به افراد و چیزهایی که آن‌ها را همان‌طور که هستند می‌سازد، توجه کنید. سعی کنید نیازهای آنها را پیش بینی کنید و آنها را راضی نگه دارید.


مریخی با سه چشم چرخان و دو بینی بعد از نیمه شب از دریچه ای در مریخ نگاه می کند.  در داخل در، ما یک بوق گاو را دراز می کنیم.


شاخک‌ها بعد از نیمه‌شب یک منطقه سرو غذا در مریخ را مرتب می‌کنند.  یک لوله مکش از بالا پایین می آید تا ظروف خالی را بگیرد.


یک بیگانه با گوش های بیرون زده و چشم لوله و دهان شیپور در مریخ بعد از نیمه شب

مریخ بعد از نیمه شب. | اعتبار تصویر: لوکاس پوپ

من همه اینها را دوست دارم و به چند دلیل. من دوست دارم که Playdate به این معنی است که ما می‌توانیم جنبه نرم‌تر و احمقانه‌تری را برای پاپ ببینیم – این مشغله‌های ذهنی او تا حدی است، اما برای یک هدف بسیار متفاوت به کار می‌رود. و همچنین چیزی را در آن دوست دارم که مرا به یاد رمان علمی تخیلی مورد علاقه ام می اندازد، و به من یادآوری می کند که چرا این رمان مورد علاقه من است.

Gateway، ساخته فردریک پول، ممکن است بلافاصله به نظر نرسد که شباهت زیادی با مریخ پس از نیمه شب داشته باشد: این یک ماجرای بودجه بزرگ درباره یک سیارک است که به نظر می رسد نوعی پایانه اتوبوس بین کهکشانی برای نژادی از ابر موجودات قدیمی است. اما چیزی که من در مورد گیت‌وی دوست دارم تمرکز بی‌وقفه آن بر چیزهای کوچک انسانی زندگی است: تلاش برای گذراندن زمان، غذای ناسالم، جاه‌طلبی‌های کوچک و حقارت‌های یک روز معمولی که اتفاقاً در G پایین سپری می‌شود. Mars After Midnight اینگونه است. این یک مستعمره در مریخ است، مطمئنا، اما همچنین یک مهمانی فارتی است، و تنقلات، و احتمالاً بشقاب های کاغذی، و چهره هایی وجود دارد که مدتی است ندیده اید.

یه چیز دیگه. این جامعه است، و آن جنبه پنهان و حیاتی جامعه که گروه ها، داوطلبان، کسی است که صندلی ها را کنار بگذارد و دوباره همه چیز را قفل کند. وقتی شب در مریخ فرا می رسد، معلوم می شود که ما همه این چیزهای دوست داشتنی و حیاتی انسانی را با خود آورده ایم. حواست باشه چطوری میری! روی شاخک ها زمین نخورید. و آیا وقتی در حال بسته شدن هستید شاتر را پایین می کشید؟


منبع: https://www.eurogamer.net/lucas-popes-new-playdate-puzzler-is-a-lovely-silly-game-about-community?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *