ممنوعیت TikTok در مونتانا توسط قاضی آمریکایی به دلیل حقوق آزادی بیان مسدود شد

مونتانا بی سابقه است ممنوعیت سراسری برنامه ویدیوی کوتاه چینی، TikTok، قرار بود از اول ژانویه ۲۰۲۴ اجرایی شود، اما همانطور که توسط رویترزقاضی ناحیه ایالات متحده، دونالد مولوی، یک ماه قبل دستور مقدماتی را برای جلوگیری از ممنوعیت مذکور صادر کرد. این بدان معناست که در حال حاضر، ByteDance و فروشگاه‌های اپلیکیشن اجازه دارند به سرویس TikTok به کاربران در ایالت مونتانا ادامه دهند، بدون اینکه از تاریخ شروع ممنوعیت روزانه ۱۰۰۰۰ دلار جریمه شوند.

به نقل از قاضی این ممنوعیت گفته شده است "از قدرت دولتی فراتر رفته و حقوق قانونی کاربران را نقض می کند" – تکرار چالش قانونی ثبت شد توسط پنج سازنده TikTok در روز پس از امضای این لایحه در ماه مه و همچنین شکایت دیگری که توسط مالک پلتفرم ارائه شد، ByteDance، بعداً در همان ماه. همچنین سوال برانگیز بود که آیا گوگل و اپل می توانستند به طور موثر چنین ممنوعیتی را در سراسر ایالت بر روی فروشگاه های اپلیکیشن خود اعمال کنند.

لایحه مربوطه در ابتدا بر اساس این ادعا تهیه شده بود که این برنامه چینی اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی را با دولت چین به اشتراک می‌گذارد، که ByteDance به آن پرداخته بود. مدت ها تکذیب شد از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ. "داده های کاربر TikTok ایالات متحده در ایالات متحده ذخیره می شود، با کنترل های دقیق بر روی دسترسی کارکنان،" این شرکت در آگوست ۲۰۲۰ ادعا کرد – و دوباره از طریق یک جدید "شفافیت" فشار دادن اوایل سال جاری با اشاره به "پروژه تگزاس" برای حفاظت از اطلاعات کاربران ایالات متحده با کمک اوراکل.

تا به امروز، هیچ ایالت دیگر ایالات متحده لایحه مشابهی برای ممنوعیت TikTok تصویب نکرده است، و نتیجه پرونده مونتانا ممکن است کلید سرنوشت TikTok در سراسر کشور باشد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/tiktok-ban-in-montana-blocked-by-us-judge-over-free-speech-rights-011846138.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/tiktok-ban-in-montana-blocked-by-us-judge-over-free-speech-rights-011846138.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *