من ایربادهای درایور حالت جامد نسل بعدی Creative Labs را امتحان کردم و آنها به ۳ روش من را شگفت زده کردند

وقتی به فناوری حالت جامد فکر می کنید، ممکن است ابتدا به حافظه رایانه فکر کنید، اما از این به بعد در مورد آن در ایربادها چیزهای زیادی خواهید شنید، زیرا شرکت ها به دنبال حرکت از درایورهای بلندگوهای پیچیده هستند. بهترین هدفون به آنهایی که تمام اجزای نامناسب را ندارند.

یکی از شرکت‌هایی که در رقابت برای توسعه سیستم راننده بلندگوی حالت جامد پیشتاز بوده است، xMEMS است، یک شرکت کالیفرنیایی که در سال ۲۰۱۸ توسط معاون سابق شرکت Knowles تأسیس شد و به پردازش صوتی پیشرفته می‌پردازد.

اکنون به لطف همکاری با برند صوتی Creative Labs، این فناوری در نهایت خود را در برخی از هدفون های واقعی پیدا کرده است و همانطور که قبلاً نوشتیم در حال انجام است. برای تغییر نحوه گوش دادن به صدا به شکلی پرطنین

من ایربادهای درایور حالت جامد نسل بعدی Creative Labs را امتحان کردم و آنها به ۳ روش من را شگفت زده کردند

هدفون های Aurvana Ace و Aurvana Ace 2 هیچ تفاوتی با هدفون های معمولی ندارند. (اعتبار تصویر: آینده)

من یک پیش‌نمایش مخفیانه از جوانه‌های جدید هیجان‌انگیز را در یک دمو با Creative دریافت کردم و بلافاصله تحت تأثیر قدرت بالا درایورهای دینامیک ۱۰ میلی‌متری نسل بعدی قرار گرفتم. اما احتمالاً بیشتر به این علاقه دارید که آیا آنها به خوبی صدا می شوند یا خیر بهترین هدفون های بی سیم?

در حالی که هنوز برای ارائه هر نوع بررسی جامع خیلی زود است (و عوامل زیادی فراتر از فناوری راننده وجود دارد که این را تعیین می کند)، اولین برداشت من بسیار مثبت است. وقتی آنها را امتحان کردم، بازتولید صدا فوق‌العاده واضح بود، با هر چیزی که در نسخه ی نمایشی گوش دادم، بسیار واضح بود.

و به زودی، علاقه مندان به صدا می توانند هدفون های Aurvana Ace و Aurvana Ace 2 را نیز برای خود امتحان کنند، زیرا قرار است از ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳ برای پیش خرید در دسترس قرار گیرند.

درایورهای سیلیکونی حالت جامد چیست و چگونه کار می کنند؟

xMEMS به‌عنوان یکی از اولین شرکت‌هایی که نمونه اولیه یک درایور بلندگوی صوتی را با استفاده از این فناوری تولید کرده است، ظاهراً توجه زیادی از سوی شرکت‌های صوتی داشته است. از بین بیش از ۳۰ برندی که روی هدفون ها با استفاده از نمونه اولیه خود کار می کنند، سانگ سیو هوی، مدیرعامل Creative Labs به من می گوید که شرکت او اولین شرکتی است که با فناوری پیشگام MEMS عرضه می شود.

MEMS مخفف سیستم میکرو الکترومکانیکی است و از اجزای ریز میکروسکوپی تشکیل شده است. چند راه مختلف وجود دارد که می توانید این کار را بسازید، اما xMEMS رویکرد تمام سیلیکونی را با درایور سیلیکونی حالت جامد خود انتخاب کرده است.

Creative Labs توضیح می‌دهد که نمونه‌های اولیه محرک‌های سیلیکونی حالت جامد با تحریک فلپ‌های کوچک با پالس‌های الکترونیکی برای ایجاد مجموعه‌ای از امواج صوتی میکرو صدا تولید می‌کنند و از طراحی سنتی یک مخروط با آهن‌ربایی در مرکز آن برای حرکت هوا و ایجاد امواج صوتی چشم‌پوشی می‌کنند.

Aurvana Ace

تصویر بالا Aurvana Ace مشکی براق است که حالت ANC تطبیقی ​​ندارد (اعتبار تصویر: آینده)

به قول خود Creative Labs: “این درایورهای تخصصی که به طور ماهرانه در هر هدفون ادغام شده اند، طراحی خلاقانه ای را با لبه های ریز که به دقت روی تراشه های سیلیکونی نصب شده اند به نمایش می گذارند. چیزی که این فناوری را متمایز می کند این است که چگونه صدا را زمانی که این فلپ ها به سرعت به جریان الکتریکی کوتاه پاسخ می دهند، تکرار می کند. با انجام این کار، این درایورها قادر به تولید امواج صوتی هستند که از نزدیک روشی را که کاربران به طور طبیعی صداها را در دنیای اطراف خود می‌شنوند تقلید می‌کنند.

Creative Labs می‌گوید که این فناوری به هدفون‌های Aurvana Ace و Aurvana Ace 2 اجازه می‌دهد تا “تجربه صدایی واقعاً طبیعی و واقعی” را ارائه دهند و در نتیجه “تجربه‌ای صوتی نه تنها بکر، بلکه به‌طور قابل‌توجهی واقعی است، شبیه به حق اجراکننده‌ها”. در کنار کاربران»، که بیایید با آن روبرو شویم، هدف نهایی است که همه ما در تلاش هستیم با فناوری سرگرمی به آن برسیم. این در مورد نزدیک شدن هر چه بیشتر به چیز واقعی است که به شما امکان می دهد در یک محیط کاملاً غوطه ور تجربیات جدیدی را تجربه کنید.

کیفیت صدای بدون افت، مجموعه ویژگی‌های محدود شگفت‌آور و ویژگی‌های نسل بعدی ANC

اول از همه، بیایید تمام مشخصات معمول هدفون بی‌سیم را که با این هدفون‌های خلاق آشنا شده‌ایم، بیابیم. هر دو هدفون دارای عمر باتری ۲۴ ساعته بسیار قابل قبول و استاندارد IPX5 در برابر آب هستند که ظاهری شیک و راحت دارند. از بین دو رنگ – مشکی براق با ته مسی یا پلاستیک شفاف با برجسته‌های مسی – من ظاهر شفاف را ترجیح دادم که بیشتر مرا به یاد Beats Studio Buds Plus به جای گوش هیچی (۲).

هر دو ایرباد همچنین دارای شش میکروفون داخلی هستند که یک فناوری حذف نویز به نام cVc (Clear Voice Capture) را تامین می کنند که قول داده شده است “تماس های شفاف را حتی در محیط های پر سر و صدا” ارائه دهد. اگرچه، من نتوانستم این را در نسخه ی نمایشی آزمایش کنم، مشتاقانه منتظرم تا در بررسی دقیق تر ببینم چگونه کار می کند.

در اینجا نمای نزدیک از ظاهر Aurvana Ace 2 را مشاهده می کنید

در اینجا به نظر می رسد Aurvana Ace 2 چگونه است. (اعتبار تصویر: آینده)

همچنین، علیرغم پشتیبانی از کدک بلوتوث بدون اتلاف aptX کوالکام با فرکانس ۲۴ بیت/۴۸ کیلوهرتز، و همچنین SBC و AAC، مهم است که توجه داشته باشید که درست نیستید. صوتی با وضوح بالا در اینجا، با جوانه هایی که از کیفیت CD 16 بیتی/۴۴٫۱ کیلوهرتز پشتیبانی می کنند. اما ویژگی‌های هوشمند مورد انتظار مانند حذف نویز فعال هیبریدی و آنچه Creative Labs برای شنیدن صداهای بیرونی «حالت محیط» نامیده است را دریافت می‌کنید.

Aurvana Ace 2 بهترین پیشنهاد از این دو است. دارای حالت حذف نویز فعال تطبیقی ​​(ANC) کوالکام است که شبیه به Apple AirPods Pro 2حالت هوشیاری تطبیقی، به این صورت که از یادگیری ماشینی برای تنظیم دقیق سطوح حذف نویز در زمان واقعی بر اساس محیط بیرونی شما استفاده می کند.

بهترین بخش ممکن است قیمت باشد

به‌عنوان یک فناوری جدید، ما واقعاً نمی‌دانستیم که از قیمت اولین جوانه‌های حالت جامد چه انتظاری داشته باشیم، اما Creative Labs قیمت را کاملاً معقول نگه داشته و آنها را در بخش میان‌رده بازار قرار داده است. Creative Aurvana Ace 129 دلار (تقریباً ۱۰۵ پوند / ۲۰۰ دلار استرالیا) قیمت دارد، در حالی که Aurvana Ace 2 با قیمت ۱۴۹ دلار (تقریباً ۱۲۰ پوند / ۲۸۵ دلار استرالیا) کمی گران تر است.

Aurvana Ace

(اعتبار تصویر: آینده)

وقتی برای اولین بار شروع به صحبت در مورد چگونگی اولین بلندگوهای حالت جامد جهان ممکن است هدفون ها را تغییر دهندما پتانسیل کوچک‌تر شدن جوانه‌ها را در نظر گرفتیم، اما هر دو Aurvana Ace و Aurvana Ace 2 از نظر اندازه شبیه به اکثر هدفون‌های موجود در بازار امروزی هستند، بنابراین انتظار روال هدفون‌های کوچک کوچک مانند JLab JBuds Mini اینجا.

با این وجود، جوانه‌ها هنوز هیجان‌انگیز هستند، و ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا یک جفت را در دست بگیریم تا واقعاً شروع به اجرای آنها کنیم.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/audio/earbuds-airpods/i-tried-creative-labs-next-gen-solid-state-driver-earbuds-and-they-surprised-me-in-3-ways

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *