من به MacBook تغییر مکان دادم، اما در اینجا ۵ چیز در مورد ویندوز دلتنگ شده ام

من بالاخره خودم را از چنگ ویندوز بیرون کشیدم و به آغوش اکوسیستم مک دوید.

امسال، من تست کردم مک بوک ایر ۱۵ اینچی و مک بوک پرو ۱۴ اینچی، با این که دومی راننده روزانه من است، و می دانید چیست؟ من هرگز به ویندوز بر نمی گردم.

من به MacBook تغییر مکان دادم، اما در اینجا ۵ چیز در مورد ویندوز دلتنگ شده ام
مک بوک پرو ۱۴ اینچی
اعتبار: Kimberly Gedeon / Mashable

این راندمان برق مک است که مرا به لانه آن اغوا کرد. من به عنوان یک بازبین لپ‌تاپ، از تفاوت‌های زمان اجرای باتری بین رایانه‌های شخصی ویندوزی و مک‌بوک‌ها کاملاً آگاه هستم – و به طرز شرم‌آوری گسترده هستند.

مک‌بوک‌ها، به‌ویژه واحدهایی با تراشه‌های داخلی سری M اپل، معمولاً بین ۱۶ تا ۲۰ ساعت با یک بار شارژ دوام می‌آورند. (این بر اساس آزمایش باتری است که به طور مداوم در وای فای گشت و گذار می کند تا زمانی که آب لپ تاپ تمام شود.) از طرف دیگر لپ تاپ های ویندوزی، pfft! اگر یکی را پیدا کنید که بیش از ۱۰ ساعت دوام داشته باشد، خوش شانس هستید.

با این حال، یک بار در یک ماه آبی، متوجه می شوم که برخی از عناصر ویندوز را از دست داده ام. به لیست علاقه مندی های من برای مک نگاهی بیندازید – ویژگی هایی که آرزو می کنم اپل آن را اجرا کند.

۱٫ پیمایش راحت در میان عکس ها با کلیدهای جهت دار

پسر دلم برای این یکی تنگ شده در ویندوز، من می‌توانم یک پوشه پر از عکس را باز کنم، اولین عکس را در پوشه اجرا کنم و کلید پیکان سمت راست را بزنم. این به من اجازه می دهد تا در یک نمایش اسلاید از تصاویر موجود در پوشه “پیمایش” کنم.

شما می توانید کاری مشابه در مک انجام دهید، اما به مراحل اضافی ناخوشایند نیاز دارد:

  • پوشه را باز کنید

  • عکس‌هایی را که می‌خواهید برجسته کنید یا به سادگی COMMAND + A را فشار دهید تا همه را انتخاب کنید

  • CTRL + کلیک چپ برای بالا کشیدن منو

  • روی “باز کردن با” کلیک کنید

  • روی “پیش نمایش” کلیک کنید

  • با کلید پیکان رو به پایین در میان عکس‌ها حرکت کنید

به‌عنوان منتقدی که دائماً با عکس‌های لپ‌تاپ، تبلت و سایر ابزارها کار می‌کند، دلم برای ساده و راحت آن تنگ شده است پنجره ها روش انجام این کار

۲٫ Snap Layouts

Snap Layouts مسلماً بهترین ویژگی ویندوز ۱۱ است. من عاشق این هستم که می توانم برنامه ها را در پیکربندی های دو پنجره ای، سه پنجره ای یا چهار پنجره ای “snap” کنم.

Snap Layouts در یک پیکربندی سه پنجره ای
اعتبار: مایکروسافت

به عنوان فردی که اغلب با چندین برنامه مختلف به طور همزمان کار می کند، داشتن قابلیت snap ویندوز در ربع خاصی از صفحه نمایش فوق العاده مفید است. من دوست دارم Slack به یک طرف صفحه نمایش داده شود، Gmail در بالا سمت راست و Google Docs در سمت راست پایین قرار گیرد. متأسفانه macOS این ویژگی را ندارد.

۳٫ بازی

عمر باتری در لپ تاپ های گیمینگ ویندوزی است افتضاححتی بدتر از رایانه‌های شخصی مصرف‌کننده عمومی، اما اگر لپ‌تاپ خود را روی میز قرار دهید – و به یک پریز زنجیر کنید – داشتن دستگاهی که نقش یک دستگاه بازی را نیز دارد، شگفت‌انگیز است.


اعتبار: Kimberly Gedeon / Mashable

با لپ تاپ هایی مانند ایسر نیترو ۵ و رژیم غذایی HP 16 با کارت های گرافیک اختصاصی که می توانند بازی را انجام دهند، می توانم در طول روز کار کنم و در شب با دسترسی به همه بازی های Steam خود بازی کنم.

من نمی توانم همین کار را با مک بوکم انجام دهم. مطمئنا، مک بوک پرو M2 Pro من می تواند اجرا شود مقداری بازی های بومی مانند دهکده مقیم شیطان و No Man’s Skyاما در بیشتر موارد، دسترسی به بازی‌ها (در مقایسه با ویندوز) به دلیل سهم کمی از عناوین سه‌گانه A با پورت macOS محدودتر است.

۴٫ رنگ کنید

من Paint را بدیهی گرفته ام. این یک برنامه کم ابرو است که ابزارهای مک‌دونالد برای تولید محتوا است، اما به‌عنوان فردی که مهارت کافی برای استفاده از برنامه‌های پیچیده‌تر و پیچیده‌تر ویرایش عکس را ندارد، واقعاً درد غیبت Paint را احساس می‌کنم. من زمانی از آن برای حذف آسان اشیاء در عکس هایی با پس زمینه یکنواخت استفاده کردم.


اعتبار: مایکروسافت

من اغلب متوجه می‌شوم که به دنبال برنامه Paint برای انجام ویرایش‌های ابتدایی و ابتدایی عکس هستم، اما بعد متوجه می‌شوم، لعنتی – این برنامه در macOS وجود ندارد.

۵٫ باز کردن قفل با چهره

من آن را کمی عجیب و غریب می دانم آیفون ۱۵ پرو مکس پشتیبانی از FaceID دارد، اما از مک بوک من پشتیبانی نمی کند.


اعتبار: آمازون

بریدگی آشکار مک بوک پرو ۱۴ اینچی من حریصانه صفحه نمایش را اشغال می کند، بنابراین اپل نمی تواند برخی از فناوری های FaceID را در داخل آن اعمال کند؟ در همین حال، تا زمانی که لپ تاپ ویندوزی شما دارای یک دوربین IR است، می توانید از فناوری تشخیص چهره برای باز کردن سریع و یکپارچه لپ تاپ خود استفاده کنید.

افکار نهایی

با این حال، در پایان، فهرست چیزهایی که من نکن از دست دادن ویندوز بر چیزهایی است که من از آنها دلتنگ هستم.

به عنوان مثال، من عمر باتری خسته کننده، عدم وجود AirDrop، bloatware و به روز رسانی های آسیب زا ویندوز را از دست نمی دهم. با این حال، من سعی می کنم با این دومی کمی رحم کنم. برخلاف اپل، مایکروسافت باید با ارائه به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل برای سیستم‌هایی با طیف گسترده‌ای از داخلی‌ها مقابله کند، بنابراین اطمینان حاصل شود که نرم‌افزار به‌روزرسانی شده با همه سازگار است. همه رایانه های شخصی که از ویندوز پشتیبانی می کنند یک کار بزرگ است.


منبع: https://mashable.com/article/switched-to-macbook-but-miss-windows

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *