من در مورد iPad اشتباه کردم و امیدوارم در مورد Apple Vision Pro اشتباه کرده باشم

من مدت‌هاست که عرضه‌های محصولات اپل را پوشش می‌دهم و به این شرکت یک چیز می‌دهم: حتی پس از گذشت این همه سال، هنوز هم می‌تواند من را شگفت‌زده کند – و امیدوارم دوباره این کار را با اپل ویژن پرو.

در واقع، من نمی‌خواهم این موضوع فقط مرا غافلگیر کند – می‌خواهم ثابت کند که اشتباه می‌کنم. کاری کن که حرف هایم را بخورم. مرا تحقیر کن (خوب این کمی عجیب است).

چرا؟ زیرا من فکر می کنم اپل ویژن پرو یک حماقت گران قیمت است که برای مردمی خارج از سرسخت ترین طرفداران شرکت کوپرتینویی جذابیتی نخواهد داشت. و، من می خواهم در مورد آن اشتباه کنم. علیرغم رزروهایم، من دوست دارم ببینم اپل به تمام وعده های بلند خود در مورد هدست عمل می کند، تا واقعاً نحوه تعامل ما با دستگاه هایمان را تغییر دهد و بازار را متحول کند.

قبلا اتفاق افتاده بود. در سال ۲۰۱۰، زمانی که استیو جابز اولین آی پد را به نمایش گذاشت، فکر کردم، “این است، اپل طرح را باخته است. دوباره.” من مدیر عامل رویایی اپل را دیدم که در مورد چیزی که فکر می کردم شبیه یک آی پاد بزرگ است دست تکان می داد و در آنجا تصمیم گرفتم که وارد دومین عصر تاریک اپل شویم.

البته اشتباه کردم آی‌پد موفقیت‌آمیز بود و ثابت کرد که بسیار بیشتر از یک نسخه بزرگ‌تر و کمتر قابل حمل آی‌پاد است. در حالی که آی پاد به بی ربطی محو شدآی‌پد همچنان به موفقیت بزرگی ادامه می‌دهد، و برای بسیاری از مردم این محصولی است که وقتی کسی از تبلت‌های (غیر پزشکی) نام می‌برد، به آن فکر می‌کنند.

من در حال حاضر یک iPad و در تعطیلات به جای بردن لپ تاپم از آن استفاده کردم. اپل به من ثابت کرد که اشتباه می کنم، و من خوشحالم که این کار را کرد – من شک دارم که اگر iPad وجود نداشته باشد تبلت ها به همان اندازه موفق باشند و به رقبا نشان دهند که چگونه باید انجام شود.

من در مورد iPad اشتباه کردم و امیدوارم در مورد Apple Vision Pro اشتباه کرده باشم

(اعتبار تصویر: اپل)

دیدگاه اپل… اما من نه

واکنش من به اپل ویژن پرو سال گذشته رونمایی شد مشابه بود آنچه اپل نشان داد مطمئناً به نظر می رسید که پتانسیل قابل توجهی دارد، اما من نمی توانستم احساس کنم که قبلاً همه آن را دیده بودم. من امتحان کرده ام و صاحب چندین هستم هدست واقعیت مجازیو در حالی که من در ابتدا تحت تأثیر این تجربه قرار گرفتم، آنها عمدتاً پس از چند جلسه گرد و غبار را رها کردند.

پیشنهادات VR غوطه ور برای جبران ناراحتی ناشی از راه اندازی و استفاده از هدست واقعیت مجازی، که برخی از آنها سنگین، ناراحت کننده و با کابل به رایانه شخصی متصل بودند، کافی نبود. دور شدن از دنیای بیرون نیز برای افراد خانواده و حیوانات خانگی جذابیتی نداشت.

در پایان، بسیاری از شرکت‌ها، مانند مایکروسافت، اچ‌پی و دل علاقه خود را به هدست‌های واقعیت مجازی از دست دادند و از مشتریان بی‌شور پیشتاز شدند. شرکت هایی که هنوز به واقعیت مجازی اعتقاد دارند – Meta، Valve، و شاید برخی دیگر که من آنها را فراموش کرده ام – در حال مبارزه بر سر بازاری هستند که قاطعانه باقی مانده است.

بنابراین، تعجب آور بود که دیدیم اپل یک هدست را به ظاهر دیر به مهمانی معرفی کرد. و، در حالی که شرکت است در تلاش برای توضیح است که ویژن پرو است نه یک هدست VRبسیاری از مسائلی که آن هدست‌ها با آن‌ها مواجه بودند (ناراحتی، ناخوشایند، واقعاً چیزی به زندگی روزمره ما اضافه نمی‌کنند) هنوز هم اعمال می‌شوند – از این رو نگرانم.

با تمرکز بر این که چگونه ویژن پرو می تواند جایگزین رایانه ها شود و در مشاغل مختلف (و با بزرگ برچسب قیمت برای مطابقت)، ​​همچنین به ذهن متبادر شد هدست هولولنز مایکروسافت. باز هم، فناوری چشمگیر با جاه طلبی های بلند، اما آیا تا به حال شنیده اید که مردم دیگر درباره هولولن ها صحبت کنند؟ من فکر نمی کنم حتی مایکروسافت در مورد آن صحبت کند.

هولولن های در حال استفاده

(اعتبار تصویر: مایکروسافت)

بنابراین، نادیده گرفتن قیمت درخواستی بالا، که آن را از دسترس بیشتر مردم دور می‌کند، و لوازم جانبی و افزونه‌های تقریباً اجباری گران‌قیمتی که اپل نیز می‌فروشد. کیف مسافرتی ۱۹۹ دلاریو درج های نوری زایس که از ۹۹ دلار شروع می شوند و برای افرادی که از عینک استفاده می کنند ضروری است)، مانع واقعی که من برای تبدیل شدن ویژن پرو به چیزی فراتر از یک محصول فوق العاده خاص می بینم این است که به نظر نمی رسد روش فعلی ما را اصلاح یا بهبود بخشد. برای محاسبات سنگین، مانند طراحی صنعتی و معماری، یک رایانه شخصی سنتی یا لپ تاپ بهترین فاکتور فرم باقی می ماند. به همین ترتیب، من نمی‌توانم بسیاری از مکان‌های کاری را ببینم که رایانه‌های شخصی یا لپ‌تاپ‌های روی میز افراد را با هدست‌های Vision Pro که همکاری و ارتباطات را محدود می‌کنند، عوض می‌کنند – دقیقاً برخلاف آنچه اپل این هدست را برای آن طراحی کرده است.

تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بدون شک در Vision Pro چشمگیر و غوطه‌ور خواهد بود، اما تلویزیون‌ها و سیستم‌های صوتی خوب همچنان بهترین راه برای لذت بردن از رسانه‌ها خواهند بود – به خصوص اگر می‌خواهید در حین انجام این کار اجتماعی باشید.

از سوی دیگر، آی‌پد نشان داد که چگونه فاکتور شکل تبلت می‌تواند خواندن و مرور اینترنت را بسیار شهودی‌تر کند و تماشای برنامه‌ها در رختخواب یا در سفر راحت‌تر باشد. و همانطور که متوجه شدم، با لوازم جانبی و برنامه های مناسب، حتی می تواند به عنوان جایگزینی برای لپ تاپ عمل کند.

مهمتر از همه، شما می توانید بگویید که چگونه iPad می تواند روش انجام کارها را با دیدن آن تغییر دهد – چیزی که با Vision Pro نمی توانید انجام دهید. شما باید آن را شخصاً آزمایش کنید. شاید این کاری است که باید انجام دهم. وقتی Vision Pro بالاخره در بریتانیا عرضه شد، من قطعا آن را امتحان خواهم کرد – و می تواند نظر من را تغییر دهد. اگر این اتفاق بیفتد، و من واقعاً در اشتباه هستم، خوشحال خواهم شد که آن را اعتراف کنم. تا آن زمان، من به سادگی بر روی آن فروخته نشده ام.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/virtual-reality-augmented-reality/i-was-wrong-about-the-ipad-and-i-hope-im-wrong-about-apple-vision-pro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *