من Ioniq خود را دوست دارم، اما هرگز هیوندای دیگری نمی خرم

نیک موکی / روندهای دیجیتال

از بسیاری جهات، هیوندای Ioniq PHEV 2019 من یکی از بهترین خریدهایی است که تا به حال انجام داده ام.

به لطف برد ۲۷ مایلی EV، من و همسرم می‌توانیم ماه‌ها بدون استفاده از بنزین با آن در سراسر شهر رانندگی کنیم. یا می‌توانیم همه چیز را رها کنیم و ۱۰ ساعت تا سانفرانسیسکو بدون اضطراب مسافت رانندگی کنیم و در کل مسیر ۴۵ مایل به ازای هر گالن دریافت کنیم. صندلی‌های چرمی گرم‌کن، فضایی برای چمدان‌های یک هفته‌ای و یک سگ ۱۰۰ پوندی در پشت، و Apple CarPlay، قابلیتی که هرگز نمی‌خواستم و اکنون نمی‌توانم بدون آن زندگی کنم، دارد. Little Plug-In That Could از هر نظر خودروی کاملی برای ما است، به جز یک چیز کوچک.

گاهی اوقات شروع نمی شود.

مشکل کوچک، ناراحتی بزرگ

ما این را، به اندازه کافی ناخوشایند، در یک سفر کمپینگ زمانی که به سختی یک سال از عمرش می گذشت، کشف کردیم. AAA یک روز پس از یک پیاده روی کوتاه به سرویس سلولی را نجات داد، اما آنطور که من امیدوار بودم، اتفاقی نبود. در واقع، اکنون بارها این اتفاق افتاده است که شمارش را از دست داده‌ام، و پس از خرید یک Noco Boost Plus GB40 جامپ پک که زیر صندلی سرنشین زندگی می‌کند، اکنون در بهترین زمان‌های شروع پرش خود مسابقه می‌دهم پدر تعویض لاستیک در یک داستان کریسمس. زیر یک دقیقه دارمش

این تنها یکی از مکان‌هایی است که Ioniq من را درگیر کرده است. نیک موکی / روندهای دیجیتال

دلیل انبوهی از مالکان هیوندای ناراضی در Reddit حدس زده می شود، یک تخلیه انگلی است که توسط نرم افزار Bluelink هیوندای ایجاد می شود. این دستگاه کمی بیش از حد به خانه تلفن می‌زند، و وقتی خارج از محدوده سلولی هستید، می‌تواند به اندازه کافی تهاجمی تلاش کند تا باتری ۱۲ ولتی ماشین شما را یک شبه از بین ببرد.

اما به نظر می رسد Redditors چیزی را کشف کرده اند که مهندسان هیوندای نمی توانند، زیرا بازدید از فروشنده من برای ماشینی که هنوز تحت گارانتی است هیچ کمکی به همراه نداشت. تکنسین نتوانست مشکل را دوباره ایجاد کند، بنابراین با وجود اصرار من، آنها شانه بالا انداختند و آن را پس دادند. من هنوز در حال رانندگی با یک ماشین “جدید” هستم که با فشار دادن دکمه به طور تصادفی روشن نمی شود. داستان ها در انجمن های هیوندای و تاپیک های نظرات صاحبان دیگر با همین مشکل فراوان است.

گارانتی ۱۰۰۰۰۰ مایلی چه فایده ای دارد اگر شرکت پشتیبان بتواند به سادگی از رعایت آن صرف نظر کند زیرا نمی تواند مشکل را پیدا کند؟

اما بدتر می شود

اگر همه اینها آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که هزاران نفر دیگر از مالکان هیوندای و کیا در حال تجربه کابوس خود به شکل تدابیر امنیتی هستند که به راحتی قابل دور زدن هستند و سرقت برخی از مدل ها را به قدری آسان می کند که تبدیل به یک کابوس می شود. روند TikTok. سرقت هیوندای و کیاس ۲۵۰۰ درصد افزایش یافت در برخی شهرها و ماه ها هیوندای دست هایش را جمع کرد و اصرار داشت که مشکلی وجود ندارد. هیوندای تنها پس از طرح دعوای حقوقی، موافقت کرد ۲۰۰ میلیون دلار پرداخت کند به صاحبان مصیبت دیده و صدور الف به روز رسانی سیستم عامل در فوریه ۲۰۲۳ که ظاهراً مشکل را حل می کند.

اگر فقط به همین جا ختم می شد. حدود ۲ میلیون هیوندای دیگر از خرابی موتورهایی که نفت را می بلعند، رنج می برند، که هیوندای با بالا انداختن آنها که اکنون به خوبی تمرین شده پاسخ داده است. لارنس هاج در جالوپنیک صاحب یکی از وسایل نقلیه آسیب دیده است موفق به تعویض موتور معیوب شد، اما تنها پس از دو سال مبارزه با شرکت هیوندای. به طور طبیعی، دعوای حقوقی دسته جمعی نیز حول آن مورد شکل گرفته است.

بدون ارتشی از وکلا یا چرخش بازوی یک دادستان کل ایالت، من چنین امیدی به راه حلی برای نگرانی خود ندارم. اما برای اینکه شما را وادار به مراقبت از مشتریان خود کند، نباید یک دعوای حقوقی دسته جمعی انجام شود. همه خودروها در نهایت با مشکلاتی مواجه خواهند شد، به خصوص با سیستم های سرگرمی پیچیده داخل خودرو، ویژگی های ایمنی، و پیشرانه های الکتریکی که ما در خودروهای مدرن به آن نیاز داریم. اتفاقاتی می افتد اما هیوندای به طور مداوم نشان داده است که این شرکتی نیست که بتواند آشفتگی های خود را پاک کند.

لازم نیست اینطور باشد

مگه همه شرکت های خودروسازی اینجوری نیستن؟ شاید نه. رئیس من اخیراً یک سناریوی کابوس‌آمیز را با ریوین R1S خود تجربه کرد که در یک بزرگراه در رمپ وقتی همسرش با بچه‌هایش در ماشین رانندگی می‌کرد، کاملاً جان خود را از دست داد. آنها با خیال راحت به سمت شانه غلتیدند، اما کامیون کاملاً بی حرکت بود.

ریوین باید از بین برود. و در اینجا چیزی است: آن را مرتکب شده است. هنگامی که همسرش تماس گرفت، پشتیبانی بلافاصله تلفن را برداشت، بسیار عذرخواهی کرد، به آنها پیشنهاد Uber داد تا آنها را به خانه برسانند، و کامیون را برای رفع مشکل سوار کرد. ظاهراً این یک نقص در آخرین سیستم عامل است که آنها برای اصلاح آن به روز رسانی فشار می آورند. سایر مالکان Rivian خدمات مشابهی را به مشتریان گزارش کرده اند. این شرکت حتی تا آنجا پیش رفت خرید مجدد کامیون با قیمت کامل زمانی که مالک (به طور موجه) از عملکرد آن پس از ۲۴۰۰۰ مایل راضی نبود.

ریویان / ریویان

عذرخواهی و وعده‌ها یک نقص بالقوه تهدیدکننده زندگی را جبران نمی‌کنند، اما نشان می‌دهند که Rivian چه نوع شرکتی است یا حداقل در تلاش است. پاسخگو زیرک سریع عمل کنید به عنوان یک استارتاپ، آنها چاره‌ای ندارند: آن‌ها در زیر ذره بین مردم خریدار خودرو نگهداری می‌شوند که هنوز به قابلیت اطمینان آن‌ها اطمینان ندارند، و یک خودروی ۸۰۰۰۰ دلاری که بدون هشدار می‌میرد، گزینه‌ای برای شرکت نیست. ریویان از تجمل سنگ اندازی های یکپارچه هیوندای برخوردار نیست و این نشان می دهد.

به نظر می‌رسد هیوندای از صنعت فناوری سرنخ می‌گیرد که در مورد خدمات مشتری بی‌تفاوتی افسانه‌ای ایجاد کرده است. از هر کسی که دسترسی به حساب کاربری فیس بوک را مسدود کرده است، بپرسید که صحبت کردن با یک انسان در متا چگونه است. یا از صاحبان همکار نوار صوتی Vizio من بپرسید، که یک بار یک به‌روزرسانی سیستم‌افزار دریافت کرد که عملاً آن را خراب کرد، که Vizio به آن پاسخ داد… خوب، هیچ چیز. هنوز برای خیلی ها کار نمی کند. به‌عنوان مصرف‌کننده، ما بیشتر به داغ‌ترین چیز جدید توجه می‌کنیم تا اینکه داغ‌ترین چیز جدید پنج سال پیش هنوز کار کند.

هیوندای

من می روم CES 2024 امسال، و من نمی توانم صبر کنم تا ببینم هیوندای چه می آورد. این شرکت خودروهای هیجان انگیزی می سازد. را Ioniq 5 تقریباً به‌عنوان بهترین خودروی جدید چند سال اخیر مورد ستایش جهانی قرار گرفته است، و استفاده تهاجمی هیوندای از خودروهای الکتریکی باعث می‌شود تلاش‌های تویوتا کاملاً شرم‌آور به نظر برسد. من می خواهم هیوندای را دوست داشته باشم.

اما هر بار که مجبور می شوم برای شروع سریع Ioniq خود کاپوت را باز کنم، احساس وفاداری زیادی به راسوهای شرکتی که در حال تغییر سرزنش هستند و آن را ساخته اند، سخت است. و اگر فردا مجبور باشم یک ماشین جدید بخرم، هیچ راهی وجود ندارد که بتوانم آن را هیوندای دیگری بسازم.

توصیه های سردبیران







گاهی اوقات شروع نمی شود.


منبع: https://www.digitaltrends.com/cars/hyundai-ioniq-warranty/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *