موتور پرت اند ویتنی که سفر هوایی را برای همیشه تغییر داد

موتور پرت اند ویتنی که سفر هوایی را برای همیشه تغییر داد

هدف Rentschler افزایش ظرفیت بدون اجازه دادن به اندازه موتور مضر بود. اگر موفقیت آمیز باشد، این می تواند کارایی و عملی بودن پرواز را افزایش دهد. این ایده پتانسیل بسیار زیادی داشت و پس از دریافت ۱۲۵۰۰۰۰ دلار بودجه برای پروژه از سرمایه گذاران، رنتشلر با پرت اند ویتنی، که در آن زمان یک شرکت سازنده ابزار بود، برای سرمایه اضافی و یک فضای تولیدی مجهز به ساخت موتورهای نمونه خود همکاری کرد.

در سال ۱۹۲۵، او شرکت هواپیماسازی پرت اند ویتنی را در کانکتیکات تأسیس کرد. به لطف تجربه قبلی‌اش در این صنعت، تعدادی مهندس بسیار ماهر به او پیوستند: اندی ویلگوس، ارل ای. به طور خلاصه، آنها اولین موتور Wasp جهان را ایجاد کردند، Wasp Serial Number 1 که اولین آن در شب کریسمس در سال ۱۹۲۵ بود. تأثیر و میراث آن قابل توجه بود.

یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ اولیه موتور واسپ، نیروی دریایی ایالات متحده بود که به چنین موتوری نیاز داشت، زیرا فناوری شعاعی و خنک‌کننده هوا چندین ویژگی کلیدی داشت: هواپیماهای سبک‌تر، بالقوه سریع‌تر و قدرتمندتر. روزی چنین هواپیماهایی قادر به فرود ایمن بر روی ناوهای هواپیمابر خواهند بود. نیروی دریایی آنقدر تحت تأثیر Wasp قرار گرفت که ۲۰۰ موتور سفارش داد.


منبع: https://www.slashgear.com/1478023/pratt-whitney-engine-changed-air-travel-forever/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *