مک بوک ایر مدل پایه M3 پس از بحث و جدل با مدل قبلی، دارای سرعت SSD سریعتری است

طبق نتایج بنچمارک، مدل پایه ۱۳ اینچی مک بوک ایر با تراشه M3، ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۸ گیگابایت رم، سرعت SSD قابل توجهی بالاتری نسبت به مدل مشابه با تراشه M2 دارد. امروز توسط کانال YouTube Max Tech به اشتراک گذاشته شد.

مک بوک ایر مدل پایه M3 پس از بحث و جدل با مدل قبلی، دارای سرعت SSD سریعتری است
ویدئوی حذف شده Max Tech تایید می کند که اپل به استفاده از دو تراشه ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایتی برای مک بوک ایر جدید ۱۳ اینچی با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی بازگشته است. تک تراشه ۲۵۶ گیگابایتی در مدل معادل با تراشه M2. این تغییر منجر به سرعت خواندن و نوشتن SSD در تست ها می شود، زیرا این دو تراشه می توانند درخواست ها را به صورت موازی پردازش کنند.

Max Tech ابزار تست سرعت دیسک Blackmagic را با آزمایش اندازه فایل ۵ گیگابایتی در هر دو مدل M2 و M3 مک بوک ایر ۱۳ اینچی با ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۸ گیگابایت رم اجرا کرد و آنها دریافتند که SSD در مدل M3 به دست آمده است. در مقایسه با SSD در مدل M2، سرعت نوشتن ۳۳ درصد بیشتر و سرعت خواندن تا ۸۲ درصد بیشتر است.

این تغییر به احتمال زیاد به مدل پایه ۱۵ اینچی مک بوک ایر با تراشه M3 نیز کشیده می شود، اگرچه Max Tech هنوز آن مدل را خراب نکرده است.

تصمیم اپل برای تغییر به یک تراشه ۲۵۶ گیگابایتی برای مدل پایه مک‌بوک ایر در سال ۲۰۲۲ بحث‌برانگیز بود، حتی اگر سرعت پایین‌تر SSD توسط کاربر معمولی مک‌بوک ایر که روی کارهای معمول روزانه کار می‌کند، بعید است متوجه شود. با این وجود، مشتریانی که مدل M3 خریداری می کنند دیگر نیازی به پیکربندی لپ تاپ با حداقل ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی برای جلوگیری از سرعت پایین تر ندارند.

دو تراشه ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایتی در مدل پایه جدید مک بوک ایر ۱۳ اینچی (از طریق Max Tech)

مدل های جدید مک بوک ایر با تراشه M3 روز جمعه معرفی شدند. اپل به فروش مک بوک ایر ۱۳ اینچی با تراشه M2 و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی به قیمت ۹۹۹ دلار ادامه می دهد، بنابراین مشتریانی که حداکثر عملکرد SSD را می خواهند باید از این مدل اجتناب کنند.

جمع بندی های مرتبط: مک بوک ایر
انجمن های مرتبط: مک بوک ایر


منبع: https://www.macrumors.com/2024/03/09/base-model-m3-macbook-air-faster-ssd/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *