مک خود را مانند یک راک استار ایمن کنید – ۵ هک زندگی آسان برای ایمن ماندن آنلاین

بله، هکرها و امنیت سایبری حرفه ای ها هنوز درگیر یک بازی دائمی موش و گربه برای بهره برداری و رفع حفره ها هستند، اما دنیای اطراف آن به طور اساسی تغییر کرده است.

این روزها ۸۰ درصد از کاربران مک می گویند که آنها در مورد تهدیدات سایبری، بسیار دور از روزهای گذشته، مطلع شده اند.

با این حال، در حالی که ابزارهای جدید و بهترین راهنماهای عملی، ایمن ماندن آنلاین را آسان‌تر از همیشه کرده‌اند، کاربران مک هنوز گیج هستند و به روش های مخاطره آمیزی عمل می کنند. به عنوان مثال، بیش از یک چهارم (۲۸٪) از آنها معتقدند سیب کامپیوترها بدون بدافزار هستند و این نوع افسانه و خرافات در سراسر اینترنت شایع است.

اما ما می خواهیم کمک کنیم – و با ماه آگاهی از امنیت سایبری در نوسان کامل، فکر کردیم مجموعه ای از نکات و هک های زندگی را به اشتراک بگذاریم تا ایمن ماندن تا حد امکان آنلاین ساده (و سرگرم کننده) باشد.

نکته ۱: همیشه یک مدیر رمز عبور داشته باشید

اگر یکی از کارهایی وجود دارد که باید از امروز برای ایمن ماندن آنلاین انجام دهید، آن استفاده از مدیر رمز عبور است.

مک خود را مانند یک راک استار ایمن کنید – ۵ هک زندگی آسان برای ایمن ماندن آنلاین

ابزاری مانند ۱Password به شما امکان می‌دهد برای هر سایتی که بازدید می‌کنید، لاگین‌های منحصربه‌فرد ایجاد و ذخیره کنید، به این معنی که شانس کمتری برای افشای رمزهای عبور شما در اینترنت وجود دارد.

حتی بهتر از آن… در واقع تا حدودی سرگرم کننده است؟ من از یک مدیر رمز عبور استفاده می کنم و چیزی بسیار رضایت بخش وجود دارد که فقط باید یک ورود به سیستم را برای هر سایت یا برنامه ای که نیاز دارید به خاطر بسپارید. این کمی شبیه به یادگیری نحوه استفاده از آکوردهای قدرت در گیتار است و ناگهان در حال نواختن چندین آهنگ است.

با این حال، مدیران رمز عبور می‌توانند خیلی بیشتر از ذخیره کردن لاگین‌ها انجام دهند.

یک مدیر رمز عبور مانند ۱Password نباید منحصراً به ذخیره سازی رمز عبور محدود شود. میخایلو هربنیوکمحقق امنیت در Moonlock توسط MacPaw، به TNW می گوید. “همچنین می توانید اطلاعات مهم دیگری را که باید ذخیره شوند، مانند شماره کارت اعتباری اضافه کنید.”

به طور موثر، مدیران رمز عبور کتابخانه شخصی شما هستند که پر از دانش ممنوع است. و این باحال است.

نکته ۲: مانند Beenie Man و پشتیبان آن

این یکی از آن نکاتی است که من دانستن می دانید، اما اهمیت آن را کم نمی کند: از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

حدس من این است که این چیزی است که شما آن را کنار می گذارید زیرا خسته کننده است یا بیش از حد مشغول هستید، اما فکر می کنم باید از زاویه دیگری به آن نگاه کنید.

پشتیبان گیری مانند استیلی دن است. ممکن است در جوانی خسته کننده به نظر برسد، اما وقتی کمی به آن فکر کنید، متوجه می شوید که سطح ساده آن فقط روکشی برای پیچیدگی های عمیق تر است.

با در نظر گرفتن این موضوع، من دو نوع پشتیبان گیری را پیشنهاد می کنم.

اولین مورد ساده ترین است: برای یک سرویس مبتنی بر ابر ثبت نام کنید. چیزی شبیه به این شامل یک برنامه در حال اجرا در پس‌زمینه است که دائماً داده‌های شما را ایمن نگه می‌دارد. این ممکن است ساده به نظر برسد، اما یک شگفتی فنی است – به علاوه حس بسیار خوبی از رفاه به من می دهد (پارک لایف!).

دومی قدیمی تر است: یک هارد دیسک بگیرید. همانطور که Hrebeniuk می گوید، یکی را انتخاب کنید که “با کیفیت بالا” باشد. [and] قادر به تحمل سال‌ها استفاده است.”

این ممکن است برای برخی کسل کننده به نظر برسد، اما فقط علاقه مندان واقعی می دانند که امنیت همه داده های شما چقدر حس خوبی دارد.

نکته ۳: لپ تاپ خود را قفل نگه دارید

در طول بیماری همه گیر خیلی راحت شدم. از آنجایی که هیچ زمانی را در محل کار یا وقت گذرانی در دفتر نمی گذراندم، تمام مدت لعنتی لپ تاپم را قفل نکردم. درعوض، آزادانه و بدون توجه به این دنیا می چرخیدم. مانند میک جگر، اما با یک شغل اداری.

اما دوستان این یک اشتباه بود.

اگر در یک کافه هستید (یا در یک بار، کنسرت یا جشنواره، اگر ترجیح می دهید زندگی در لبه را داشته باشید)، باز گذاشتن دستگاه خود و قفل آن یک کابوس است. بازیگران بد می توانند اطلاعات شخصی را کشف کنند یا حتی نرم افزارهای مخرب نصب کنند.

در عوض، باید رفتار خود را از ریشه تغییر دهید.

او می گوید: «با عادت کردن به قفل کردن لپ تاپ خود حتی زمانی که در خانه هستید شروع کنید سرگئی بوتنکومهندس نرم افزار کارکنان در CleanMyMac X توسط MacPaw. هر بار که لپ‌تاپ خود را از آن دور می‌کنید، قفل کنید، حتی برای چند ثانیه. به این ترتیب عادت خواهید کرد و ناخودآگاه لپ‌تاپ خود را حتی در مواقع اضطراری قفل خواهید کرد.

و این نکته کلیدی است: قفل کردن لپ تاپ خود را به چیزی تبدیل کنید که حتی به آن فکر نمی کنید، که به سادگی انجام می دهید.

نکته ۴: نرم افزار را به روز کنید. به طور منظم.

نرم‌افزار، دقیقاً مانند موسیقی، توسط انسان ساخته می‌شود – اما هر کدام رابطه‌ای کاملاً متفاوت با نقص‌ها دارند.

در بسیاری از آلبوم ها یا آهنگ ها، این عیوب است که ما را عاشق می کند. شاید به این دلیل است که صدای یک خواننده شکسته می شود یا یک گیتاریست به سیم باز می زند، هر چه که باشد باعث می شود احساس انسان بودن کنیم.

این چیزی نیست که ما از نرم افزار می خواهیم. یک اشتباه انسانی به ندرت لذت بخش است، در عوض، می تواند آزاردهنده یا حتی خطر باشد. منظورم این است که چه کسی می خواهد هویتش را به خاطر اشتباه یک توسعه دهنده دزدیده شود؟

هر زمان که می توانید نرم افزار خود را به روز کنید. آسان است. و احتمالا بهتر است.

نکته ۵: ایمیل؟ به آن سادگی نیست

آه، ایمیل از آنجا که مدت زیادی است که ما به استفاده از آن به همان روش های قدیمی عادت کرده ایم – اما این یک اشتباه است.

به عنوان مثال، شما باید بیش از یک حساب کاربری داشته باشید. در واقع، شما باید چندین مورد را برای فعالیت های مختلف آنلاین ایجاد کنید. شما باید یک آدرس ایمیل برای خرید آنلاین و سایر پرداخت ها داشته باشید. یکی برای کار؛ دیگری برای امور بانکی و جدی تر؛ و در نهایت، یک حساب برای مراقبت های بهداشتی.

این از داده های شما محافظت می کند. این بدان معناست که اگر یک آدرس به خطر بیفتد، همه چیز از بین نمی رود. خوشبختانه، شما می توانید این خطر را نیز کاهش دهید.

اکنون، فیشینگ اشاره ای به گروه جم آمریکایی با نام مشابه نیست (اگر فقط!)، در عوض، این اصطلاحی است که برای یکی از رایج‌ترین روش‌هایی که مردم اطلاعات خود را به سرقت می‌برند استفاده می‌شود.

به طور موثر، فیشینگ نوعی مهندسی اجتماعی است. یکی از رایج‌ترین راه‌هایی که به این هدف می‌رسد، از طریق ایمیل است. بازیگران بد در تقلید از پیام‌هایی که شرکت‌ها برای شما ارسال می‌کنند، پیوندهایی را به وب‌سایت‌هایی که کنترل می‌کنند درج می‌کنند و سپس شما را وادار می‌کنند که جزئیات ورود خود را وارد کنید، به‌طور باورنکردنی خوب شده‌اند، به این معنی که می‌توانند این اطلاعات را جمع‌آوری کنند.

یک راه حل این مشکل عدم اعتماد به لینک های ایمیل هایی است که دریافت می کنید.

“اگر نیاز به ورود به جایی داشته باشم، به مرورگر می روم و مستقیماً وارد حساب کاربری می شوم.” الکسی مایروننکومدیر محصول در CleanMyMac X توسط MacPaw، به TNW می گوید. “من این را عادت دیرینه ای کرده ام که روی هیچ پیوندی در ایمیل ها کلیک نکنم.”

در این مواقع، خود را مانند یک کاشف بی باک تصور کنید. به شما سرنخی داده شده است که ممکن است چیزی در یک حساب کاربری در حال رخ دادن باشد، بنابراین باید به آنجا بروید و بفهمید که آیا درست است یا خیر. یک جورهایی مثل اینکه دارید به یک جستجو می روید. و این خیلی خوب است.

خب! حالا شما مالک آن هستید! پنج نکته آسان و هک زندگی که به شما کمک می کند تا در فضای آنلاین ایمن بمانید. از سفر لذت ببرید، مردم!

اکنون با CleanMyMac X سفری تمیزتر، سریعتر و ایمن به مک را آغاز کنید. اینجا یک ۱۰٪ تخفیف ویژه برای خوانندگان TNW.


منبع: https://thenextweb.com/news/secure-mac-5-easy-hacks-stay-safe-online

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *