ناسا، امارات متحده عربی برای همکاری، ایستگاه فضایی جدیدی را در مدار ماه راه اندازی کرد

ناسا، امارات متحده عربی برای همکاری، ایستگاه فضایی جدیدی را در مدار ماه راه اندازی کرد

بر اساس گزارش بلومبرگ، ناسا و امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) از همکاری پیشگامانه برای توسعه ایستگاه فضایی افتتاحیه ماه در جهان موسوم به Gateway خبر دادند.

همکاری بین ناسا و مرکز فضایی محمد بن راشد (MBRSC) روز یکشنبه رونمایی شد و تعهد آنها را برای پیشبرد اکتشافات فضایی مستحکم کرد. این سرمایه گذاری مشترک جزء مهمی از برنامه آرتمیس ناسا است که بر اکتشاف طولانی مدت ماه متمرکز است.

طبق این گزارش، MBRSC ماژول قفل هوا را برای Gateway فراهم می‌کند که انتقال بی‌وقفه خدمه و تحقیقات علمی را تسهیل می‌کند.

بیانیه رسمی منتشر شده توسط مرکز فضایی محمد بن راشد، نقش گسترده امارات متحده عربی را نشان می دهد، نه تنها قفل هوایی مهم را فراهم می کند، بلکه پشتیبانی مهندسی مداوم از ایستگاه فضایی قمری را نیز ارائه می دهد.

امارات متحده عربی برای نشان دادن تعهد قصد دارد یکی از فضانوردان خود را به ماموریت آتی آرتمیس بفرستد.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، که ریاست شورای ملی فضایی را بر عهده دارد، نسبت به این مشارکت بین المللی ابراز اشتیاق کرد.

هریس بر هم افزایی بین ایالات متحده و امارات تاکید کرد و گفت: “با ترکیب منابع، ظرفیت علمی و مهارت های فنی، ایالات متحده و امارات چشم انداز جمعی ما را برای فضا بیشتر خواهند کرد.”

بیل نلسون، مدیر ناسا، اهمیت مشارکت امارات متحده عربی را برجسته کرد و تأکید کرد که قفل هوایی ارائه شده توسط MBRSC، کار علمی پیشگامانه در اعماق فضا را امکان پذیر می کند و برای تلاش های آینده مانند مأموریت های انسانی به مریخ آماده می شود.

قفل هوا به عنوان یک نقطه اتصال حیاتی عمل می کند و انتقال خدمه و تحقیقات بین ماژول های خدمه تحت فشار Gateway و خلاء فضا را تسهیل می کند و از ابتکارات علمی مختلف و فعالیت های تعمیر و نگهداری پشتیبانی می کند.

نقش دروازه فراتر از اکتشاف ماه است و به عنوان مرکزی برای اکتشاف و تحقیق پایدار در اعماق فضا عمل می کند. این ایستگاه فضایی فضای زندگی و کار را برای فضانوردان فراهم می‌کند، به عنوان نقطه‌ای برای مأموریت‌های سطح ماه عمل می‌کند و فرصت‌هایی را برای پیاده‌روی فضایی در حین چرخش به دور ماه ارائه می‌دهد.

این همکاری بر اساس تاریخچه همکاری بین ناسا و امارات متحده عربی در پروازهای فضایی انسان است. در سال ۲۰۱۹، هزاع المنصوری اولین اماراتی بود که برای مأموریتی به ایستگاه فضایی بین‌المللی به فضا سفر کرد و با ناسا در زمینه آزمایش‌ها و توسعه آموزشی همکاری کرد. سلطان النیادی، یکی دیگر از فضانوردان اماراتی، در طی ماموریت ناسا و SpaceX Crew-6 در سال ۲۰۲۳ به تحقیقات علمی در آزمایشگاه شناور کمک کرد.

این همکاری اخیر نقطه عطف مهمی در مشارکت مداوم بین ناسا و امارات متحده عربی در پیشبرد اکتشافات فضایی و تلاش های علمی است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/nasa-uae-to-collaborate-set-up-new-space-station-orbiting-the-moon-13588462.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *