ناسا اولین مأموریت خدمه آرتمیس خود را تا سپتامبر ۲۰۲۵ به تعویق انداخت

بازگشت خود به ماه را به تاخیر می اندازد . "برای اینکه به تیم‌های آرتمیس زمان بیشتری بدهیم تا در چالش‌ها با پیشرفت‌ها، عملیات و یکپارچه‌سازی برای اولین بار کار کنند، ما به Artemis 2 و ۳ زمان بیشتری می‌دهیم." بیل نلسون، مدیر ناسا در تماسی به خبرنگاران گفت.

به این ترتیب، آرتمیس ۲، که برای پرتاب در نوامبر ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده بود، اکنون سپتامبر ۲۰۲۵ را هدف قرار داده است. این ماموریت چهار نفره است. به روشی مشابه بدون خدمه . در مورد آرتمیس ۳ که برای اولین بار از سال ۱۹۷۲ انسان ها را به سطح ماه بازگرداند، اکنون برای سپتامبر ۲۰۲۶ هدف گذاری شده است که نشان دهنده یک تاخیر ۹ ماهه است.

این تنها تاخیرهایی است که ناسا در حال حاضر اعلام کرده است. نلسون گفت "آرتمیس ۴ در مسیر سپتامبر ۲۰۲۸ باقی می ماند." همراه با یک فرود روی ماه، این مأموریت نشان دهنده تحویل یک ماژول زیستگاه به دروازه قمری است، ایستگاه فضایی که برای مدار ماه برنامه ریزی شده است.

تاخیر به دلایل ایمنی است. "برای Artemis 2، قابلیت‌های جدیدی برای این ماموریت در حال افزایش است." آمیت کشاتریا، معاون مدیر برنامه ماه تا مریخ گفت. اینها شامل بارگیری پیشرانه، بارگیری خدمه و خروجی و سقط جدید و سیستم های پشتیبانی حیات است.

کشاتریا گفت که ناسا هم از داده هایی که از آرتمیس ۱ به دست آورده و هم از تولید قطعات برای ماموریت های آینده می آموزد. "از پرواز آزمایشی به طور خاص، ما یک یافته بزرگ داشتیم که به کمی زمان بیشتر برای کار نیاز داریم [on] و آن عملکرد سیستم حفاظت حرارتی در فضاپیما، روی سپر حرارتی است،" کشاتریا گفت.

در حالی که سپر حرارتی به طور کلی در هنگام فرود آرتمیس ۱ از نظر حفاظت حرارتی عملکرد خوبی داشت، اما تجربه کرد "برخی از پدیده‌های غیرمنتظره را باید مطمئن کنیم که کاملاً درک می‌کنیم،" یعنی مقداری مواد زغالی ناسا نمی‌خواهد در مورد ایمنی فضانوردان چیزی را به شانس بسپارد و هزینه شود. "بخش عمده ای از تحقیقات سال ۲۰۲۳" کشاتریا به این نگرانی اشاره کرد. ناسا امیدوار است که علت اصلی این مشکل را در بهار شناسایی کند.

در همین حال، در میان نگرانی‌های دیگر، ناسا با مشکلاتی در سیستم پشتیبانی از حیات مواجه شد. "در هنگام پذیرش برخی از مؤلفه های Artemis 3 ، ما متوجه خرابی در برخی از مدار دریچه حرکتی شدیم ،" کشاتریا گفت. "این مولفه‌ها تست پذیرش Artemis 2 را پشت سر گذاشتند، اما آنها را برای Artemis 3 قبول نکردند. این باعث شد که توقف کنیم و به آن مدار با جزئیات بیشتری نگاه کنیم." به همین ترتیب ، ناسا نقص طراحی را در مدار پیدا کرد.

با توجه به اهمیت آن در سیستم پشتیبانی از زندگی ، این آژانس سیستم را غیرقابل قبول می داند. "ما باید آن را جایگزین کنیم تا ایمنی خدمه را تضمین کنیم." کشاتریا گفت. به احتمال زیاد حل این مشکل مدتی طول می کشد زیرا ناسا باید هر تغییری را به دقت آزمایش کند، اما کشاتریا اضافه کرد که آژانس می داند چگونه این مشکل را حل کند.

Artemis به دنبال عدم موفقیت مأموریتی که به دنبال حمل و نقل بود ، تأخیر می کند . Astrobotic امیدوار بود که با یک فروند پره ای خود ، یک فرود نرم را روی سطح قمری بسازد. با این حال، به دلیل (به طور خاص ، یک نشت پیشرانه) فرود نرم دیگر امکان پذیر نیست.

"با توجه به نشت پیشران، متاسفانه هیچ شانسی برای فرود نرم روی ماه وجود ندارد. با این حال، ما هنوز به اندازه کافی پیشران برای ادامه کار این وسیله نقلیه به عنوان یک فضاپیما داریم." نجومی . "این تیم برای یافتن راه هایی برای افزایش عمر عملیاتی Peregrine به کار خود ادامه می دهد."

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/nasa-delays-its-first-crewed-artemis-mission-until-september-2025-195019383.html?src=rss منتشر شد


منبع: https://www.engadget.com/nasa-delays-its-first-crewed-artemis-mission-until-september-2025-195019383.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *