ناسا تایید می کند که سال ۲۰۲۳ گرم ترین سال ثبت شده بوده است

آیا می خواهید یک خبر بد به عنوان یک سرنخ تا آخر هفته داشته باشید؟ ناسا و ببینید، سال ۲۰۲۳ گرم ترین سال ثبت شده از زمان شروع اندازه گیری ها در سال ۱۸۸۰ بوده است. دمای جهانی در سال گذشته تقریباً ۲٫۱ درجه فارنهایت (۱٫۲ درجه سانتیگراد) بالاتر از میانگین دوره پایه ناسا از ۱۹۵۱ تا ۱۹۸۰ بود.

در مقایسه با دهه ۱۸۸۰، این سیاره در سال ۲۰۲۳ ۲٫۵ درجه گرمتر بود. اگر حساب کنید، خواهید دید که اکثریت قریب به اتفاق این افزایش پس از دوره پایه ناسا رخ داده است. به عبارت دیگر، چندین دهه گذشته بدترین بدترین ها بوده است. جولای ۲۰۲۳ رکوردی که هیچ کس نمی خواست یا درخواستش را نمی کرد، اما خب، اینجا هستیم.

بیل نلسون، مدیر ناسا گفت: “گزارش دمای جهانی ناسا و NOAA آنچه را که میلیاردها نفر در سراسر جهان در سال گذشته تجربه کردند، تایید می کند؛ ما با یک بحران آب و هوایی روبرو هستیم.” از گرمای شدید، آتش‌سوزی‌ها و بالا آمدن سطح دریاها، می‌توانیم ببینیم که زمین در حال تغییر است.»

ناسا سرش را در شن فرو نمی‌کند و وانمود می‌کند که این یک پدیده طبیعی است. ما این کار را با گاوین اشمیت، مدیر موسسه مطالعات فضایی گدارد (GISS) انجام دادیم و گفت که تغییر دما در درجه اول ناشی از “انتشار سوخت های فسیلی ما” است.

۲۰۲۳ دور از ذهن نبود. ده سال متوالی گذشته برای این منظور، اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA) 2024 یک در سه شانس دارد که حتی گرمتر باشد. آری

همچنین شایان ذکر است که سال ۲۰۲۳ برخی رویدادهای خنک‌کننده را به نمایش گذاشت که در واقع باعث کاهش دما شدند، از جمله آئروسل‌های آتشفشانی در جو به دلیل فوران آتشفشان زیرآبی هونگا تونگا-هونگا هاآپای در ژانویه ۲۰۲۲٫ با این حال، این رویدادها نتوانستند با انتشار گازهای گلخانه ای ثابت و اثرات گرمایشی رویداد آب و هوایی ال نینو امسال همگام شوند.

اشمیت گفت: «تا زمانی که انتشار گازهای گلخانه‌ای رو به افزایش باشد، به شکستن رکوردها ادامه خواهیم داد. و متأسفانه، ما در سال گذشته مجدداً رکورد جدیدی برای انتشار گازهای گلخانه‌ای به ثبت رساندیم.»

دولت بایدن هریس چند کار انجام داده است تا سرعت تبدیل ما به دیستوپیا مکس دیوانه را کند کند. کاخ سفید اخیراً مرکز گازهای گلخانه ای ایالات متحده را راه اندازی کرده است تا داده های مهم آب و هوایی را به آسانی در دسترس قرار دهد و ۳۶۹ میلیارد دلار برای برنامه های آب و هوا و انرژی پاک کنار بگذارید. پرزیدنت بایدن همچنین متعهد شده است که سطح انتشار گازهای گلخانه ای را تا سال ۲۰۲۵ به حداقل ۵۰ درصد کمتر از آنچه در سال ۲۰۰۵ تجربه کردیم، برساند. به شدت به “پیدا کردن” توجه می کند. آن نفرین دوباره چه بود؟ اوه بله. باشد که در زمان های جالب زندگی کنید.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/nasa-confirms-2023-was-the-hottest-year-on-record-193626460.html?src=rss منتشر شد


منبع: https://www.engadget.com/nasa-confirms-2023-was-the-hottest-year-on-record-193626460.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *