ناسا ویدئویی از گربه ای به نام تاترز را از اعماق فضا به زمین ارسال کرد

در یک نمایش موفقیت آمیز از قابلیت های جدید ارتباطات لیزری، اوایل این ماه یک ویدئو با کیفیت فوق العاده بالا در ۱۹ میلیون مایل فضا از فضاپیمای Psyche به زمین ارسال کرد. این اولین بار است که یک ویدیوی پخش UHD از اعماق فضا از طریق لیزر ارسال می شود. ویدیوی تاریخ ساز؟ یک کلیپ ۱۵ ثانیه ای از گربه نارنجی به نام تاترز که در حال تعقیب نقطه لیزری است.

سیگنال ویدیویی که در ۱۱ دسامبر ارسال شد، در ۱۰۱ ثانیه از مکان روان در آن زمان به زمین رسید که حدود ۸۰ برابر فاصله زمین و ماه بود. قبل از شروع ماموریت آپلود شد و توسط یک فرستنده لیزری پروازی روی Psyche با سرعت ۲۶۷ مگابیت بر ثانیه به خانه فرستاده شد. فضاپیما در راه مطالعه یک سیارک غنی از فلز در کمربند اصلی سیارک بین مریخ و مشتری است.

رایان روگالین، مدیر گیرنده الکترونیکی این پروژه در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا، گفت: «علیرغم ارسال از میلیون‌ها مایل دورتر، توانست ویدیو را سریع‌تر از بسیاری از اتصالات اینترنت پهن باند ارسال کند. در واقع، پس از دریافت ویدئو در Palomar، از طریق اینترنت به JPL ارسال شد و این اتصال کندتر از سیگنالی بود که از اعماق فضا می‌آمد.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/nasa-beamed-a-video-of-a-cat-named-taters-from-deep-space-to-earth-175814869.html?src منتشر شد = rss


منبع: https://www.engadget.com/nasa-beamed-a-video-of-a-cat-named-taters-from-deep-space-to-earth-175814869.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *