نحوه باز کردن یک فایل DAT در ویندوز

انواع مختلفی از فایل‌ها در هر زمان معینی در اطراف رایانه‌های ما شنا می‌کنند – بیشتر آنها برای تکمیل برنامه‌هایی که استفاده می‌کنیم یا بازی می‌کنیم (یا در وهله اول به آنها اجازه می‌دهند تا کار کنند) وجود دارد. رایج‌ترین انواعی که احتمالاً برای مشاهده تصاویر یا پخش ویدیوها با آنها تعامل دارید، با یک دوبار کلیک ساده باز می‌شوند، اما در مورد قالب‌های کمتر «جریان اصلی».?

فایل‌های DAT، همانطور که از نام کوتاه شده پیداست، داده‌ها را در خود جای می‌دهند (مثل همه فایل‌های دیجیتال، واقعاً). اغلب قرار است آنها به عنوان بخشی از نرم‌افزار بزرگ‌تر که آنها را ایجاد می‌کند – یک چرخ دنده استعاری در ماشین ضرب المثل – از کدگذاری باینری یا شکل دیگری تشکیل شده است که برنامه یا بازی مرتبط هنگام اجرا از آن بیرون می‌کشد. . اگرچه گاهی اوقات با فایل های DAT که حاوی صدا، تصویر یا متن ساده قابل خواندن هستند مواجه می شوید.

این نوع فایل ها معمولاً بهتر است به حال خود رها شوند، اما می توان آنها را از طریق چند روش مختلف باز کرد و بررسی کرد. در برخی موارد، کاربران پیشرفته حتی می‌توانند مقادیر خاصی را برای تنظیم دقیق برنامه‌ها یا بازی‌های خود ویرایش کنند، اما این توصیه نمی‌شود مگر اینکه دقیقاً بدانید در حال انجام چه کاری هستید.

باز کردن فایل های DAT

باز کردن یک فایل DAT در دستگاه ویندوز شما می تواند به یکی از چند روش مختلف نیاز داشته باشد – که با توجه به نوع داده ای که فایل DAT حاوی آن است تعیین می شود.

  1. با نرم افزارهای ویرایش متن مانند برنامه Notepad داخلی ویندوز یا سایر برنامه های شخص ثالث مشابه شروع کنید مانند Notepad++. روی فایل DAT که می خواهید باز شود کلیک راست کرده و از منوی کشویی Open with را انتخاب کنید و سپس ویرایشگر متن را انتخاب کنید.
  2. اگر فایل DAT یک ویدیو است، می‌توانید آن را با برنامه ویدیویی مرتبط آن باز کنید. با این حال، اگر مطمئن نیستید که برای چه برنامه ای در نظر گرفته شده است، VLC Media Player باید بتواند آن را نیز باز کند.
  3. فایل‌های صوتی DAT معمولاً از قوانینی مشابه ویدیو استفاده می‌کنند و می‌توانند با استفاده از پخش‌کننده رسانه باز شوند.
  4. فایل های DAT دریافت شده به عنوان پیوست ایمیل را می توان با استفاده از برنامه ها یا سرویس های تخصصی مانند Winmail.dat Explorer یا وب سایت Winmail.dat Viewer.

اکثر فایل‌های DAT روی رایانه شما احتمالاً بخشی از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای خاص هستند که برای مدیریت پیکربندی‌ها و عناصر مختلف دیگر استفاده می‌شوند، بنابراین باز کردن آنها معمولاً ضروری نیست. همچنین توصیه می‌شود از ایجاد هرگونه تغییر در فایل‌های DAT که باز می‌کنید خودداری کنید، مگر اینکه مطمئن باشید در حال انجام چه کاری هستید، زیرا ویرایش یک فایل DAT در فهرست بازی یا برنامه می‌تواند نرم‌افزار را خراب کند.


منبع: https://www.slashgear.com/1481889/how-to-open-a-dat-file/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *