نحوه مبارزه این استارت آپ با هدررفت آب با الگوریتم های نشت یابی

احتمالاً همه ما در مصرف بیش از حد آب مقصر هستیم. با این حال، بیشتر هدر رفت آب قبل از ورود منابع گرانبها به خانه‌های ما اتفاق می‌افتد. این به این دلیل است که شبکه های لوله ملی مملو از نشتی هستند – و کمبود آب یک مشکل جهانی رو به رشد است. میتوانست هوش مصنوعی بخشی از راه حل باشید؟

به عنوان مثال، انگلستان روزانه بیش از سه میلیارد لیتر آب آشامیدنی با کیفیت عالی را هدر می دهد. این در حالی است که ایتالیا و زیرساخت های آب قدیمی آن سالانه ۴۲ درصد از آب آشامیدنی خود را از دست می دهند. در سطح جهان تلفات روزانه آب ۴۵ میلیارد لیتر تخمین زده می شود.

HULO.ai، a استارت آپ از Leuwarden، هلند، به دنبال کاهش تلفات آب با اتصال حسگرهای هوشمند با هوش مصنوعی پیشرفته خود است. الگوریتم. اساسا، راه حل مبتنی بر ابر می تواند موقعیت سنسور را بهینه کند و نشت آب را در شبکه های توزیع آب در زمان واقعی شناسایی و محلی کند.

Robbert Lodewijks، بنیانگذار و مدیر عامل HULO.ai به TNW می گوید: “اگر نشتی در زمان واقعی شناسایی نشود، ممکن است برای مدت طولانی وجود داشته باشد، بنابراین مقدار زیادی آب از دست می دهید. این یک قسمت است.”

نحوه مبارزه این استارت آپ با هدررفت آب با الگوریتم های نشت یابی

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

او با اشاره به فروچاله‌های احتمالی، شسته شدن راه‌آهن، یا آبگرفتگی بیمارستان‌ها، ادامه می‌دهد: «بخش دیگر این است که گاهی اوقات وقتی نشت اتفاق می‌افتد، و شما نمی‌توانید به زودی آن را پیدا کنید، آسیب‌هایی که نشت می‌تواند ایجاد کند به مرور زمان بیشتر می‌شود. به ضرر مالی و اعتبار ارائه دهندگان خدمات آب.

بهبود دقت تشخیص نشت

اساساً، این فناوری نیاز به بررسی های زیرساخت فیزیکی گسترده را به حداقل می رساند. به طور معمول، درک و کنترل فشار، جریان، و نشت در سراسر یک سیستم توزیع آب از طریق آنچه به عنوان DMA (مناطق متره منطقه) شناخته می شود انجام می شود. با استفاده از رویکرد بستن شیرهای خاص و راه اندازی فلومترها، شرکت آب و برق می تواند تعیین کند که چه مقدار آب قبل از رسیدن به مصرف کننده از دست رفته است.

در حالی که آب ممکن است به دلیل مصرف بدون کنتور، شیر آتش نشانی یا عدم دقت کنتور “از بین برود”، تقریباً ۹۰٪ از کل تلفات آب از نشت ناشی می شود. فناوری HULO.ai بالاترین منطقه بالقوه نشتی را بدون نیاز به DMA محدود می کند.

لودویکس می‌گوید: «در شبکه‌ای به ابعاد ۲۰×۱۰ کیلومتر، می‌توانیم آن را به مناطقی به وسعت ۲۵۰ متر مربع محدود کنیم، جایی که می‌توانیم بگوییم «هی، این منطقه ۲۵۰ متری جایی است که نشتی در آن رخ می‌دهد».

علاوه بر این، HULO.ai می گوید که می تواند راه حل های خود را برای مشتری خاص و نیازهای آنها تنظیم کند.

گسترش فناوری از دست دادن آب به جهان

استارت‌آپ – برگرفته از Wetsus فناوری آب پایدار موسسه تحقیقاتی – به تازگی ۸۰۰۰۰۰ یورو از شرکت VC LUMO Labs و صندوق فناوری آب فعال هلند (NEW) جمع آوری کرده است. این پول صرف تقویت راه حل مبتنی بر ابر شرکت می شود و آن را بسیار مقیاس پذیر و قابل انطباق با نیازهای بازارهای مختلف در سرتاسر جهان، از جمله مواردی که کمبود آب در آنها حیاتی است، می کند.

اندی لورلینگ، شریک موسس آزمایشگاه LUMO اظهار داشت: «تقاضای رو به رشد جهانی برای راه حل های مدیریت آب پایدار به همان اندازه که مهم است، ضروری است. ما از پتانسیل HULO.ai برای رهبری و تغییر صنعت مدیریت آب در مقیاس جهانی با فناوری پیشرفته هوش مصنوعی جذب شده‌ایم.»

HULO.ai به تازگی بودجه ای را برای گسترش فناوری تشخیص نشت خود به بازارهای بیشتر تضمین کرده است. اعتبار: HULO.ai

در حالی که وضعیت کمبود آب اخیر در کیپ تاون و مکزیکوسیتی ممکن است توجه رسانه ها را به خود جلب کرده باشد، حقیقت این است که بحران آب به سرعت در سراسر جهان در حال تشدید است. در حال حاضر بین دو تا سه میلیارد نفر در سراسر جهان با کمبود آب مواجه هستند. این وضعیت قرار است در دهه های آینده – به ویژه در شهرها – به طور قابل توجهی بدتر شود.

کیفیت سنسور مهم است

ورود حسگرهای هوشمند این پتانسیل را دارد که مصرف آب فردی و ضایعات جمعی را به شدت کاهش دهد. الگوریتم HULO.ai سنسور آگنوستیک است، به این معنی که با هر سنسور فشار و جریان کار می کند و به این ترتیب به دسترسی به هیچ تامین کننده ای وابسته نیست.

با این حال، این بدان معناست که سرعت پاسخگویی الگوریتم به کیفیت سنسور بستگی دارد. Lodewijks می افزاید: “برخی از ابزارهای برقی دارای حسگرهایی هستند که در هر ثانیه یک اندازه گیری را ارسال می کنند و برخی از آنها هر دقیقه یا هر ۱۵ دقیقه یک داده دارند.”

و همچنین تعیین می‌کند که شما با چه سرعتی می‌توانید به یک نشت واکنش نشان دهید. بنابراین اگر داده‌هایی داریم که در هر دقیقه ارائه می‌شوند، می‌توانیم به شما بگوییم که آیا نشت در آخرین دقیقه رخ داده است یا خیر. دوره طولانی تر است.”

تهدید فزاینده کمبود آب

در گزارش توسعه جهانی آب سازمان ملل متحد از این سال، یونسکو و آب سازمان ملل هشدار می دهند که پیش بینی می شود جمعیت شهری جهان که با کمبود آب مواجه هستند از ۹۳۰ میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ به ۱٫۷-۲٫۴ میلیارد نفر در سال ۲۰۵۰ دو برابر شود. مشارکت.

با کمبود آب بیشتر در افق نسل های آینده، هر قطره به معنای واقعی کلمه اهمیت دارد. دلیل وجودی HULO.ai که بر روی تعدادی نوشیدنی جمعه در نظر گرفته شده بود، در حالی که بنیانگذاران آن برای شرکت دیگری کار می کردند که مکانیسم های خرابی خطوط لوله را تشخیص می داد. لودویک می گوید:

“خیلی زود متوجه شدیم که هدف ما این است که ۶۰ ساله شویم و به فرزندانمان بگوییم که این فناوری، الگوریتم های ما به شرکت های آب در سراسر جهان کمک کرده است و ما به جاهایی می رسیم که مبارزه با کمبود آب واقعاً یک مشکل بزرگ است. و سپس، این ماجراجویی در حال حاضر یک موفقیت بزرگ است.”


منبع: https://thenextweb.com/news/hulo-ai-fighting-water-loss-leak-detection-algorithm

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *