نحوه گرفتن اسکرین شات در رایانه شخصی ویندوز (۱۰ و ۱۱)

اسکرین‌شات‌ها می‌توانند در محل کار مفید باشند، برای ثبت سوابق ضروری باشند، یا توسط پشتیبانی فنی درخواست شوند تا اشکالی را که تجربه می‌کنید بهتر نشان دهند.

دشواری

آسان




مدت زمان

۵ دقیقه

آنچه شما نیاز دارید

  • هر کامپیوتر ویندوزی

  • یک کیبورد

  • یک موش

روش‌های مختلفی برای انجام این کار ساده در ویندوز وجود دارد و ما در زیر به تفصیل هر یک از روش‌های موجود را توضیح داده‌ایم. و بله، اکثر این روش ها به همان اندازه کار می کنند ویندوز ۱۱ مانند ویندوز ۱۰. برای یادگیری نحوه گرفتن اسکرین شات در رایانه شخصی ویندوز به ادامه مطلب بروید.

نحوه گرفتن اسکرین شات در رایانه شخصی ویندوز (۱۰ و ۱۱)

تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

نحوه گرفتن اسکرین شات در رایانه شخصی ویندوز: ابزار Snipping (ویندوز ۱۰ و ۱۱)

بهترین روش بومی ابزار Snipping Tool است. این ابزار داخلی ضبط صفحه نمایش به اندازه کافی خوب کار می کند، اما در هنگام ذخیره یک عکس فوری قوی ترین یا همه کاره ترین نیست. با این حال، این ابزاری است که به کاربران اجازه می‌دهد تا قسمت‌هایی از صفحه دسکتاپ خود را بهتر تعریف کرده و به‌عنوان یک اسکرین شات بگیرند. در اینجا نحوه استفاده از آن آورده شده است.

مرحله ۱: برای شروع، فقط تایپ کنید ابزار برش وارد کادر جستجوی نوار وظیفه شده و برنامه به دست آمده را انتخاب کنید. اگر از ویندوز ۱۰ استفاده می کنید، پس از باز شدن، اعلانی مبنی بر انتقال به خانه جدید در به روز رسانی بعدی مشاهده خواهید کرد. نگران نباشید. حتی در ویندوز ۱۱، این ابزار هنوز یک ابزار در دسترس است، اما مایکروسافت شما را تشویق به استفاده از آن می کند Win + Shift + S میانبر صفحه کلید

گام ۲: در ویندوز ۱۰، را انتخاب کنید حالت را فشار دهید تا منوی آن گسترش یابد. چهار گزینه برای گرفتن صفحه نمایش پیدا خواهید کرد: یک پنجره بکشید (تکه تکه فرم آزاد، جعبه در یک منطقه (برش مستطیلی، از پنجره فعلی (برش پنجرهو از کل صفحه عکس بگیرید (برش تمام صفحه).

در ویندوز ۱۱، باید یکی را انتخاب کنید جدید یا فشار دهید کلید ویندوز + Shift + S میانبر صفحه کلید برای شروع یک برش. هنگامی که هر کدام را انجام دادید، صفحه کمی تاریک می شود و چهار گزینه “حالت” فوق الذکر در بالای صفحه نمایش شما نمایش داده می شود.

یکی از این حالت ها را برای شروع اسکرین شات خود انتخاب کنید.

مرحله ۳: پس از گرفتن اسکرین شات، رابط Snipping Tool اسکرین شات شما را نمایش می دهد. می‌توانید ویرایش‌های سبک مانند استفاده از خودکار یا برجسته‌کننده یا پاک کردن چیزی را انجام دهید.

(در ویندوز ۱۱، این صفحه ویرایش ممکن است به طور خودکار نشان داده شود، یا باید یک اعلان را انتخاب کنید که ابتدا ظاهر می شود تا صفحه ویرایش باز شود.)

مرحله ۴: پس از اتمام ویرایش در ابزار Snipping، را انتخاب کنید فایل در گوشه سمت چپ بالا و سپس روی آن کلیک کنید ذخیره به عنوان گزینه لیست شده در منوی کشویی

در ویندوز ۱۱: را انتخاب کنید ذخیره به عنوان نماد دیسک در گوشه سمت راست بالا، نام فایل خود را در صفحه ای که ظاهر می شود، انتخاب کنید صرفه جویی دکمه.

تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

نحوه گرفتن اسکرین شات در رایانه شخصی ویندوز: Snip & Sketch (ویندوز ۱۰)

Snip & Sketch نسخه جدیدتر مایکروسافت از ابزار snipping خود است. شما می توانید به این ابزار از شروع کنید منو یا با تایپ کردن Win + Shift + S روی صفحه کلید شما در اینجا نحوه استفاده از آن آورده شده است.

(توجه داشته باشید: Snip & Sketch دیگر در ویندوز ۱۱ و با یک برنامه Snipping Tool به روز شده جایگزین شده است که شامل عناصر Snip & Sketch است. همانطور که گفته شد، دستورالعمل های زیر (به ویژه مراحل ۱، ۲ و ۴) همچنان باید برای ابزار Snipping در ویندوز ۱۱ صحیح باشد.

مرحله ۱: اگر از میانبر صفحه کلید استفاده می کنید، صفحه تاریک می شود و یک نوار ابزار پنج دکمه در امتداد بالا نمایش داده می شود. شما همان عملکردهای موجود در Snipping Tool قدیمی را دارید، اما اسکرین شات های شما را به عنوان فایل ذخیره نمی کند. در عوض، ابتدا تصویر مستقیماً به کلیپ بورد شما می رود.

گام ۲: همچنین یک اعلان دسکتاپ می بینید که به شما اطلاع می دهد که تصویر در کلیپ بورد کپی شده است. همین اعلان به شما این امکان را می دهد که تصویر گرفته شده را در برنامه Snip & Sketch ویرایش کنید. با انتخاب خود اعلان دسکتاپ می توانید به این گزینه آخر دسترسی داشته باشید. اگر اعلان را انتخاب کنید، اسکرین شات در برنامه بارگیری می‌شود و به شما امکان می‌دهد تصویر را برش دهید و یک خودکار، مداد، هایلایتر یا پاک‌کن اعمال کنید.

مرحله ۳: اگر به جای آن برنامه Snip & Sketch را بارگیری کردید، پیکان کشویی کنار آن را انتخاب کنید جدید را در گوشه بالا سمت چپ فشار دهید و انتخاب کنید اکنون برش بزنید در منوی کشویی صفحه تاریک می شود و نوار ابزار پنج دکمه ظاهر می شود. قطعه خود را بردارید و تصویر مورد نظر شما باید به طور خودکار در برنامه Snip & Sketch بارگیری شود و آماده ویرایش باشد.

مرحله ۴: با انتخاب تصویر، تصویر را در هر نقطه از رایانه شخصی خود ذخیره کنید دیسک به سبک دکمه. اگر می خواهید اسکرین شات را با استفاده از هر ویرایشگر تصویر نصب شده ویرایش و ذخیره کنید، آن را انتخاب کنید سه نقطه نماد را در نوار ابزار انتخاب کنید بازکردن با گزینه در منوی کشویی (در ویندوز ۱۱، شما فقط باید آن را انتخاب کنید ویرایش در Paint را فشار دهید، برای ویرایش اسکرین شات در Microsoft Paint.)

نحوه گرفتن اسکرین شات در رایانه شخصی ویندوز: میانبرهای صفحه کلید (PrintScreen)

ویندوز شش روش برای گرفتن تصویر از دسکتاپ شما با استفاده از میانبرهای صفحه کلید ارائه می دهد. سه مورد بر اساس کلید Print Screen (PrtScn) هستند، در حالی که سه مورد باقیمانده به کلید Windows (Win) نیاز دارند.

در صفحه‌کلیدهای خارجی، یک کلید اختصاصی PrtScn را می‌بینید که در گوشه سمت راست بالا قرار دارد. کلید Win معمولاً در پایین سمت چپ، بین کلیدهای Control (Ctrl) و Alternate (Alt) قرار دارد. این لوگوی ویندوز را دارد، بنابراین به سختی می توان آن را از دست داد.

در لپ‌تاپ‌ها، دستور Print Screen ممکن است با عملکرد دیگری در یک کلید ترکیب شود. در این حالت باید علاوه بر کلید Print Screen، کلید Function (Fn) را نیز فشار دهید.

در اینجا خلاصه ای از شش دستور ضبط صفحه نمایش آمده است:

  • صفحه چاپ (PrtScn): کل صفحه را می گیرد. اگر بیش از یک نمایشگر دارید، این عملکرد همه چیزهایی را که در تمام نمایشگرهای متصل نشان داده شده است به عنوان یک تصویر ثبت می کند. به طور پیش فرض، این روش تصویر شما را به عنوان فایل ذخیره نمی کند، بلکه صرفاً تصویر گرفته شده را به کلیپ بورد ویندوز ارسال می کند. (در ویندوز ۱۱، فشار دادن دکمه Print Screen روی صفحه‌کلید ممکن است به‌طور خودکار ابزار Snipping را باز کند. اما می‌توانید با رفتن به این گزینه غیرفعال کنید. تنظیمات > دسترسی > صفحه کلیدسپس خاموش کردن برای باز کردن Snipping Tool از کلید Print screen استفاده کنید.)

  • Alt + Print Screen: یک پنجره را می گیرد. قبل از فشار دادن این دو کلید (یا سه کلید در لپ‌تاپ‌های خاص) ابتدا پنجره مورد نظر، مانند یک سند یا مرورگر را برجسته کنید. به طور پیش فرض، این روش تصویر شما را به عنوان فایل ذخیره نمی کند، بلکه فقط تصویر موجود در پنجره ضبط را به کلیپ بورد ارسال می کند.

  • Win + Print Screen: کل صفحه را می گیرد. تفاوت اینجاست که ویندوز تصویر را به صورت فایل ذخیره می کند. به طور پیش فرض، برای C:Users ارسال می شودPictures>Screenshots یا C:UsersOneDrive>Pictures>Screenshots در کامپیوتر شما.

  • Win + Shift + S: با استفاده از ابزار اسکرین شات داخلی به نام Snip & Sketch (یا برنامه جدید Snipping Tool در ویندوز ۱۱) اسکرین شات می گیرد. صفحه نمایش کم نور می شود و چهار گزینه را در یک نوار ابزار کوچک ارائه می دهد (بدون احتساب خارج شوید آیکون): برش مستطیلی / حالت، تکه تکه / حالت Freeform، برش پنجره / حالتو برش تمام صفحه/حالت. این ابزار عکس‌ها را به‌عنوان تصویر ذخیره نمی‌کند، بلکه صرفاً آن‌ها را به کلیپ‌بورد ارسال می‌کند.

  • Win+G: نوار بازی Xbox را باز می کند. انتخاب کنید گرفتن دکمه و سپس دوربین نماد، و این ابزار یک تصویر را به طور پیش فرض در C:Users>(نام کاربری)>Videos>Captures ذخیره می کند.

  • Win + Alt + Print Screen: فقط پنجره فعال را می گیرد. این دستور یک تصویر را به طور پیش فرض در C:Users>(user name)>Videos>Captures ذخیره می کند.

در برخی موارد، صفحه نمایش سوسو می‌زند یا کم‌نور می‌شود تا به این معنی باشد که ویندوز یک اسکرین شات گرفته است. اگر این اتفاق نیفتاد، File Explorer را باز کنید و به مکان های پیش فرض مربوطه بروید تا ببینید آیا ویندوز تصویر شما را ذخیره کرده است یا خیر.

تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

نحوه گرفتن اسکرین شات در رایانه شخصی ویندوز: با استفاده از OneDrive (ویندوز ۱۰ و ۱۱)

اگر از OneDrive استفاده می کنید، می توانید اسکرین شات ها را در فضای ابری ذخیره کنید تا از هر دستگاهی قابل دسترسی باشند. با این حال، به طور پیش فرض اسکرین شات ها را ذخیره نمی کند. در عوض، شما باید انتخاب کنید ابر نماد کنار ساعت سیستم (یا در آیکون های مخفی منو با فلش رو به بالا مشخص شده است).

اگر این نماد ظاهر نشد، ممکن است لازم باشد ابتدا برنامه OneDrive را باز کرده و وارد حساب کاربری خود شوید. پس از انتخاب نماد ابرانتخاب راهنما و تنظیمات نماد چرخ دنده و انتخاب کنید تنظیمات در منوی پاپ آپ بعد، را انتخاب کنید برگه پشتیبان گیری در پنجره پاپ آپ ایجاد شده و کادر زیر را علامت بزنید اسکرین شات ها. سپس انتخاب کنید خوب.

(در ویندوز ۱۱ پس از انتخاب تنظیماتانتخاب همگام سازی و پشتیبان گیری زبانه در سمت چپ. در همگام سازی و پشتیبان گیری صفحه نمایش را روشن کنید اسکرین شات هایی را که می گیرم در OneDrive ذخیره کنید اختیاری.)

در این حالت می توانید دو مورد اول را فشار دهید صفحه چاپ دستور ذخیره خودکار یک فایل تصویری در OneDrive. شما سوسو زدن یا تیرگی صفحه را برای این دستورات نخواهید دید – در عوض یک اعلان دریافت خواهید کرد. اگر می خواهید به تصاویر روی رایانه شخصی خود دسترسی داشته باشید، حتماً پوشه Screenshots را همگام کنید.

نحوه گرفتن اسکرین شات در دستگاه های دیگر

اگر سعی می کنید یاد بگیرید چگونه در مک اسکرین شات بگیرید به جای رایانه شخصی ویندوز، گرفتن اسکرین شات نیز بسیار ساده است. روش‌های مختلفی برای انجام آن وجود دارد، اما ساده‌ترین آنها استفاده از میانبرهای صفحه کلید مفید است. Command + Shift + 3 در حالی که کل صفحه را می گیرد Command + Shift + 4 به شما اجازه می دهد یک کادر انتخاب را ترسیم کنید.

آیا نیاز به گرفتن اسکرین شات از محصول سرفیس مایکروسافت دارید؟ وارسی راهنمای مفید ما که انواع روش ها را پوشش می دهد.

به منظور. واسه اینکه. برای اینکه یک اسکرین شات در Chromebook بگیریدباز هم، چند روش مختلف وجود دارد، اما ساده ترین آنها میانبر صفحه کلید است. کنترل + نمایش کلیدهای ویندوز در حالی که کل صفحه را می گیرد کنترل + Shift + نمایش ویندوز به شما امکان می دهد از یک منطقه انتخاب شده عکس بگیرید.

توصیه های سردبیران







بهترین روش بومی ابزار Snipping Tool است. این ابزار داخلی ضبط صفحه نمایش به اندازه کافی خوب کار می کند، اما در هنگام ذخیره یک عکس فوری قوی ترین یا همه کاره ترین نیست. با این حال، این ابزاری است که به کاربران اجازه می دهد تا قسمت هایی از صفحه نمایش دسکتاپ خود را بهتر تعریف و به عنوان یک اسکرین شات بگیرند. در اینجا نحوه استفاده از آن آورده شده است.


منبع: https://www.digitaltrends.com/computing/how-to-take-a-screenshot-on-pc/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *