نخستین لیست قیمت محصولات ایران‌خودرو برای سال ۱۴۰۳ منتشر شد + جدول

ایران‌خودرو در نخستین روز کاری سال جدید، قیمت برخی محصولات خود را افزایش داد. در نخستین لیست قیمت محصولات ایران‌خودرو برای سال ۱۴۰۳، بهای شش محصول اعلام شده است. انتظار داریم طی روزهای آتی در فروردین‌ماه ۱۴۰۳، شرایط فروش ایران‌خودرو و فراخوان برخی مشتریان این شرکت اعلام شود.

نخستین لیست قیمت محصولات ایران‌خودرو در سال جدید، فروردین ۱۴۰۳:

خودرو قیمت قبل قیمت جدید میزان افزایش تقریبی
تارا دنده‌ایV1پلاس ۵۸۰٫۱۲۰٫۰۰۰ ۵۸۶٫۸۲۸٫۰۰۰ شش میلیون تومان
تارا اتوماتیک V4 ۶۸۱٫۴۳۴٫۰۰۰ ۶۸۹٫۰۱۱٫۰۰۰ هفت میلیون تومان
۲۰۷ دستی (پانوراما) ۴۹۸٫۵۸۴٫۰۰۰ ۵۰۴٫۵۹۲٫۱۰۰ شش میلیون تومان
دنا پلاس ۶ سرعته ۵۵۱٫۵۸۴٫۰۰۰ ۵۵۸٫۰۴۷٫۱۰۰ هفت میلیون تومان
سورن پلاس XU7P ۴۵۹٫۱۱۸٫۹۰۰ ۴۶۴٫۷۸۸٫۹۰۰ پنج میلیون تومان
آریسان ۲ ۴۰۸٫۰۰۰٫۰۰۰ ۴۱۳٫۶۰۱٫۰۰۰ پنج میلیون تومان

همان‌طور که در جدول بالا می‌توان دید، ایران‌خودرو قیمت محصولاتش را به‌طور متوسط حدود شش میلیون تومان افزایش داده است. نکته جالب در این جدول، افزایش قیمت مشابه وانت آریسان ۲ است. برای یادآوری باید بگوییم که وانت‌ها‍، پیکاپ‌ها و ون‌ها که خودروهای تجاری به شمار می‌آیند، از قانون قیمت‌گذاری دستوری سازمان حمایت تبعیت نمی‌کنند و قیمت آن‌ها توسط هیئت‌مدیره خودروسازان تعیین می‌شود.

دو تیپ موجود از تارا در نخستین لیست قیمت محصولات ایران‌خودرو برای سال ۱۴۰۳، نسخه‌های جدید این خودرو هستند که در سال ۱۴۰۲ معرفی شده‌اند. این دو تیپ V1‌ پلاس و V4 نام دارند که به‌ترتیب جایگزین تیپ‌های V1 و V2‌ شده‌اند. بنابراین با وجود آنکه سازمان استاندارد اعلام کرده است تارا V1 مشکلی برای ادامه تولید ندارد، به‌نظر می‌رسد که ایران‌خودرو تمایلی به تولید تارا V1 ندارد؛ بنابراین مشتریان ناچار خواهند بود با صرف هزینه بیشتر، تارا V1‌ پلاس یا تارا V4 را خریداری کنند.

نخستین لیست قیمت محصولات ایران‌خودرو برای سال ۱۴۰۳ منتشر شد + جدول

ایران‌خودرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۲، تیپ جدید سورن پلاس را با موتور ارتقایافته پژو، یعنی XU7P روانه بازار کرد. این خودرو به‌طور هم‌زمان جایگزین پژو پارس و سورن پلاس با موتور EF7 شد. ایران‌خودرو در پایان سال ۱۴۰۲ اعلام کرد که نحوه قیمت‌گذاری این محصول باعث شده است تا تولید سورن پلاس XU7P‌ سودآور باشد. همان‌گونه که در جدول فوق می‌توان دید، این خودرو کمترین افزایش قیمت را تاکنون تجربه کرده است.


منبع: https://digiato.com/price-terms-of-sale-car/first-price-list-of-iran-khodro-products-for-1403-published

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *