نرخ فریم سریع‌تر را به صورت رایگان می‌خواهید؟ فناوری اینتل برای افزایش عملکرد بازی به پردازنده‌های بیشتری می‌آید

نرخ فریم سریع‌تر را به صورت رایگان می‌خواهید؟  فناوری اینتل برای افزایش عملکرد بازی به پردازنده‌های بیشتری می‌آید

چند خبر خوب از اینتل، همانطور که در نشان داده شده است CES 2024این است که فناوری APO آن به پردازنده‌های قدیمی‌تر می‌آید، نه فقط جدیدترین تراشه‌های Raptor Lake Refresh در ما. بهترین پردازنده ها فهرست

APO یا Application Performance Optimization فناوری است که بازی های پشتیبانی شده را بهینه می کند و نرخ فریم را افزایش می دهد و این چیزی بود. اینتل با پردازنده های نسل چهاردهم خود معرفی شد.

در آن زمان به ما گفته شد که این فناوری فقط برای پردازنده‌های جدید است و به نسل‌های قبلی نمی‌آید – اما اکنون اینتل فاش کرده است که این فناوری به نسل سیزدهم ارائه خواهد شد.دریاچه رپتور) و پردازنده های نسل دوازدهم (Alder Lake).

همانطور که در آن زمان اشاره کردیم، از آنجا که دو نسل قبلی از معماری یکسانی برای هسته‌های کارایی خود استفاده می‌کنند (Gracemont)، هیچ دلیل فنی در تئوری وجود ندارد که چرا APO در همه این تراشه‌ها کار نمی‌کند. و در واقع ثابت شده است که این مورد است.

اگر فراموش کرده‌اید، در اینجا یک تازه‌سازی سریع در مورد APO وجود دارد: در اصطلاح اولیه، بیشتر از هسته‌های کارآمد در CPU بهره می‌برد (تکنولوژی ترکیبی اینتل هسته‌ها را به هسته‌های عملکرد و کارایی تقسیم می‌کند، از زمان انتشار Alder Lake).

به طور معمول، این هسته‌های کارآمد می‌توانند در هنگام بازی نسبتاً آهسته کار کنند، و آزمایش‌هایی که با APO و پردازنده‌های نسل چهاردهم دیده‌ایم نشان می‌دهند که در برخی شرایط سرعت دو برابر می‌شود و عملکرد خوبی را افزایش می‌دهد.

متأسفانه، اینتل تاریخ قطعی از اینکه این پردازنده‌های قدیمی‌تر چه زمانی پشتیبانی APO را دریافت می‌کنند، به ما نداد، اما احتمالاً در آینده نزدیک (انگشتان به هم می‌رسد).


تجزیه و تحلیل: عملکرد و کارایی بهتر برای بوت کردن

نکته مهم این است که هسته‌های عملکرد هنوز موتور اصلی پردازنده‌های اینتل هستند که بیشترین کار را هنگام بازی (یا هر برنامه کاربردی سخت‌گیرانه‌ای) انجام می‌دهند.

با این حال، داشتن هسته‌های کارآمد، و شاید تعداد زیادی از آنها، در حال اجرا در فرکانس ۲ گیگاهرتز به جای ۱ گیگاهرتز، در سناریوهای خاص تفاوت قابل توجهی ایجاد خواهد کرد. این می تواند به معنای ۱۰٪ نرخ فریم سریع تر یا حتی بیشتر باشد (تست اولیه در برخی موارد ۲۰٪ افزایش را مشاهده کرده است). علاوه بر این، بهره وری انرژی نیز تا حدودی بهبود یافته است.

بنابراین، داشتن این برای پردازنده‌های نسل دوازدهم و نسل سیزدهم واقعاً ارزشمند است و گیمرها با این تراشه‌ها بدون شک خوشحال خواهند شد. اگرچه به اخطار اصلی دیگر در اینجا توجه کنید و آن این است که بازی باید از APO پشتیبانی کند و فقط برخی از پردازنده‌های Raptor Lake و Alder Lake از این مزیت برخوردار خواهند شد (یعنی مدل‌های ‘K’ قفل نشده، تراشه‌هایی که می‌توانند اورکلاک شوند).

چند تا بازی های کامپیوتری آیا برای APO پشتیبانی می شوند؟ اینتل می گوید که به زودی به ۱۴ می رسد و همینطور PC Gamerاشاره می‌کند که این پیشرفت شامل موارد زیر است: Rainbow Six: Siege، Metro Exodus، Guardians of the Galaxy، F1 22، Strange Brigade، World War Z، Dirt 5 و World of Warcraft.

امیدواریم بتوانیم انتظار پشتیبانی بسیار گسترده تری از بازی را داشته باشیم، زیرا همانطور که اشاره شد، افزایش عملکرد قطعا ارزش داشتن را دارد. با این حال، ما پشتیبانی بیشتری از پردازنده دریافت نخواهیم کرد، زیرا فناوری ترکیبی (و هسته های کارآمد) قبل از Alder Lake وجود نداشت (خوب، لیکفیلد کناراما این یک چیز مهم در عرصه سیلیکون تلفن همراه بود).

ما همه جدیدترین ها را پوشش می دهیم اخبار CES از نمایش همانطور که اتفاق می افتد. برای داستان‌های بزرگ در همه چیز از تلویزیون‌های ۸K و نمایشگرهای تاشو گرفته تا تلفن‌های جدید، لپ‌تاپ‌ها، وسایل خانه هوشمند و جدیدترین‌های هوش مصنوعی با ما همراه باشید.

و فراموش نکنید ما را در TikTok دنبال کنید برای آخرین مورد از نمایشگاه CES!

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/cpu/want-faster-frame-rates-for-free-intels-tech-to-boost-game-performance-is-coming-to-more-of-its-cpus

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *