Valve راه را برای بازی های Steam بیشتری که با هوش مصنوعی توسعه یافته اند باز می کند

بر اساس قوانین جدید، توسعه دهندگان باید استفاده خود از این فناوری را افشا کنند. Valve می گوید این تغییر به این معنی است که باید بتواند “اکثریت قریب به اتفاق” بازی هایی را که از هوش مصنوعی استفاده می کنند منتشر کند.

Valve قوانین جدیدی درباره نحوه انتشار بازی هایی که از فناوری هوش مصنوعی در استیم استفاده می کنند توسط توسعه دهندگان بازی صادر کرده است. نوشتن در یک پست وبلاگ، این شرکت می گوید که “در حال ایجاد تغییراتی در نحوه استفاده از بازی هایی است که از فناوری هوش مصنوعی استفاده می کنند” به این معنی که توسعه دهندگان باید زمان استفاده از بازی هایشان را فاش کنند. در پست Valve آمده است که تغییرات به ما امکان می‌دهد تا اکثر بازی‌هایی را که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند منتشر کنیم.

به نظر می‌رسد این تغییرات برای افزایش شفافیت در مورد استفاده از هوش مصنوعی در بازی‌های Steam طراحی شده‌اند، در حالی که محافظت در برابر خطرات استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را ارائه می‌دهند و به مشتریان اجازه می‌دهند تا انتخابی آگاهانه در مورد خرید بازی‌ای که از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کند یا خیر، داشته باشند.

بر اساس قوانین جدید، توسعه‌دهندگان باید زمانی که بازی‌ها حاوی محتوای از پیش تولید شده (مانند هنر، کد یا صدا) هستند که با کمک هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند، افشا کنند و قول دهند که «غیرقانونی یا نقض‌کننده» نیست. آنها همچنین باید بگویند که آیا بازی آنها دارای محتوای هوش مصنوعی است که در حین اجرا به صورت زنده تولید می شود یا خیر. در مورد دوم زمانی است که توسعه دهندگان باید اقدامات ایمنی را که برای جلوگیری از تولید محتوای غیرقانونی توسط هوش مصنوعی خود انجام می دهند، به تفصیل بیان کنند. بازیکنان می‌توانند در صفحه فروشگاه بازی ببینند که آیا هوش مصنوعی دارد یا خیر، و در صورت مواجهه با آن در بازی، گزینه‌های جدیدی برای گزارش محتوای غیرقانونی تولید شده توسط هوش مصنوعی دارند.

انتشار قوانین جدید حدود نیم سال بعد انجام می شود چندین توسعه دهندگان شکایت کرد که Valve ارسال‌های بازی Steam حاوی دارایی‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی را رد می‌کند. در یک مورد، Valve گفت که عنوان ارسالی حاوی «دارایی‌های هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی است [appeared] اتکا به مطالب دارای حق چاپ متعلق به اشخاص ثالث.” گفته می‌شود که نمی‌تواند چنین بازی‌ای را عرضه کند، مگر اینکه توسعه‌دهنده آن تأیید کند که آنها دارای حقوق «تمام IP استفاده‌شده در مجموعه داده‌هایی هستند که هوش مصنوعی را برای ایجاد دارایی‌ها آموزش می‌دهد».

در یک بیانیه پیگیری در ماه ژوئیه، سخنگوی Valve، Kaci Boyle، توضیح داد که هدف شرکت “مصرف نکردن استفاده از [AI] در استیم؛ در عوض، ما در حال کار بر روی نحوه ادغام آن در سیاست های بررسی موجود خود هستیم. آنها اضافه که فرآیند بررسی Valve “بازتابی از قانون و سیاست‌های حق نسخه‌برداری فعلی است، نه لایه‌ای از نظرات ما. همانطور که این قوانین و خط‌مشی‌ها در طول زمان تکامل می‌یابند، روند ما نیز تغییر خواهد کرد.”

در حالی که برخی از توسعه دهندگان مشتاق بوده اند که فناوری جدید را در بازی ها و فرآیندهای تولید خود ادغام کنند، صنعت گسترده تر در استفاده از هوش مصنوعی مولد تقسیم شده است. از یک طرف، چندین استودیو در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به آزمایش بازی، مفهوم سازی اولیه یا کمک به بخش های گران قیمت فرآیند توسعه بازی مانند جلسات ضبط صدا صحبت کرده اند. اما برخی دیگر از این بیم دارند که از هوش مصنوعی برای جایگزینی ارزان قیمت هنرمندان و دیگر خلاقان استفاده شود.که قبلاً گزارش هایی از آنها شروع شده است) و در حال عقب نشینی هستند شرکت هایی که دارایی های تولید شده توسط هوش مصنوعی را منتشر می کنند.

پست وبلاگ Valve نشان می دهد که نگرش و قوانین آن در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی احتمالاً با تکامل فناوری و چارچوب قانونی آن تغییر می کند. در این بیانیه آمده است: «ما از بازی‌هایی که به Steam ارسال می‌شوند و پیشرفت قانونی در مورد هوش مصنوعی یاد می‌گیریم و در صورت لزوم این تصمیم را دوباره بررسی خواهیم کرد.


منبع: https://www.theverge.com/2024/1/10/24032678/valve-steam-generative-ai-rules-disclosure-pre-generated-live-illegal-content-copyright

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *