نسل بعدی فناوری تراشه اپل در مسیر رسیدن به تولید در سال ۲۰۲۵

نسل بعدی فناوری تراشه‌های ۲ نانومتری که برای دستگاه‌های آینده اپل در نظر گرفته شده است، در برنامه‌ریزی قرار دارد تا سال آینده تولید خود را آغاز کند. دیجی تایمز گزارش ها.

نسل بعدی فناوری تراشه اپل در مسیر رسیدن به تولید در سال ۲۰۲۵
تاسیسات ساخت تراشه TSMC نصب تجهیزات طراحی شده برای تولید تراشه های ۲ نانومتری را در اولین فرصت در آوریل آغاز خواهند کرد. اپل اولین شرکتی بود که از نسخه اولیه TSMC استفاده کرد ۳ نانومتر فناوری با تراشه A17 Pro در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس، و این شرکت احتمالاً با تراشه های ۲ نانومتری این سازنده تراشه دنبال خواهد کرد. با شروع تولید در سال ۲۰۲۵، تراشه های ۲ نانومتری احتمالاً به زودی برای اولین بار در دستگاه های اپل ظاهر می شوند.

ماه گذشته، فایننشال تایمز گزارش داد که TSMC داشته است قبلا نشان داده شده است نمونه اولیه تراشه های ۲ نانومتری برای اپل قبل از معرفی مورد انتظار آنها در سال ۲۰۲۵٫ گفته می شود که اپل در رقابت برای توسعه و پیاده سازی فناوری تراشه های ۲ نانومتری که از تراشه های ۳ نانومتری فعلی و گره های مرتبط با آن از نظر چگالی ترانزیستور و عملکرد پیشی می گیرد، از نزدیک با TSMC هماهنگ است. ، و کارایی.

امروز دیجی تایمز همچنین اعتقاد بر این است که تامین‌کننده تراشه در حال ارزیابی است که کدام یک از کارخانه‌هایش اولین کارخانه‌هایی هستند که حتی تولید می‌کنند تراشه های ۱٫۴ نانومتری پیشرفته تر در سال ۲۰۲۷٫ این شرکت تولید انبوه گره ۳ نانومتری پیشرفته خود را آغاز کرد که احتمالاً برای اولین بار در اواخر امسال، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ در دستگاه های اپل ظاهر می شود.


منبع: https://www.macrumors.com/2024/01/15/next-gen-chip-technology-on-track-for-2025/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *