نشت پردازنده Intel Arrow Lake یک ترفند پنهان را در آستین خود نشان می دهد

نشت پردازنده Intel Arrow Lake یک ترفند پنهان را در آستین خود نشان می دهد

ما با نشت دیگری در اطراف درمان شده ایم پردازنده های Arrow Lake اینتل – انتظار می رود تراشه های نسل بعدی حدود یک سال دیگر وارد شوند – با جزئیاتی که در مورد گرافیک یکپارچه منتشر می شود.

رویای کولاکانتیک افشاگر شناخته شده (نوک کلاه به سخت افزار تام)، نشان داد که گرافیک یکپارچه Arrow Lake Xe-LPG Plus خواهد بود، به این معنی که یک نسخه پیشرفته از GPUهای نسل فعلی Alchemist. (این طبق وصله های مربوط به کامپایلر گرافیک اینتل است).

این امکان عملکرد بهتر نسبت به Xe-LPG را فراهم می کند – که گرافیک یکپارچه برای آن است دریاچه شهاب سنگتراشه‌های لپ‌تاپ‌هایی که قرار است ظرف چند هفته آینده عرضه شوند – طبیعتاً، اما اینتل چیز دیگری را نیز به این ترکیب اضافه می‌کند: پشتیبانی از XMX.

XMX مخفف Extended Matrix Extensions است و این ویژگی اضافی در کارآمدتر کردن حجم کاری هوش مصنوعی – و همچنین XeSS، برای گیمرهایی که به گرافیک یکپارچه تکیه می‌کنند هیجان‌انگیزتر خواهد بود.

XeSS برداشت اینتل برای ارتقاء مقیاس است که رقیب آن است DLSS انویدیا (و FSR AMD)، بنابراین عملکرد بهتر در اینجا برای برخی از بازی های رایانه شخصی مفید خواهد بود.


تجزیه و تحلیل: لپ تاپ های بازی را کمی بیشتر تقویت کنید

لازم به ذکر است که XeSS هنوز با گرافیک یکپارچه Xe-LPG (دریاچه شهابی) به خوبی کار می کند، فقط به خوبی اجرا نمی شود. بنابراین، XMX چیزی نیست که برای ارتقاء مقیاس XeSS مورد نیاز باشد، فقط این است که برای به دست آوردن هموارترین نتایج بسیار مفید خواهد بود.

و وقتی نوبت به پردازنده های Arrow Lake می رسد لپ تاپ های بازی این پردازنده‌های موبایل که با حذف کارت گرافیک اختصاصی مقرون به صرفه‌تر می‌شوند، ویژگی‌های بیشتری خواهند داشت – به طور خلاصه، برای بازی‌های پشتیبانی‌شده (مانند DLSS، XeSS نیاز به کدگذاری بازی دارد، یک ترفند کوچک اما مفید). برای حمایت از آن).

اینتل به همه پردازنده های آینده خود به ما اطمینان می دهد طبق نقشه راه خود در مسیر خود باقی بماندو ما باید بعداً در سال ۲۰۲۴ اولین بازی Arrow Lake را ببینیم. برای اینتل، این واقعاً یک مورد است که هر چه زودتر بهتر باشد، زیرا AMD می تواند نسل بعدی خود را داشته باشد. پردازنده‌های Zen 5 خیلی زودتر در سال آینده عرضه می‌شوند (از جمله برخی APU های امیدوار کننده جدی برای لپ تاپ هاباید توجه داشت).

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/cpu/intel-arrow-lake-cpu-leak-reveals-a-hidden-trick-up-its-sleeve

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *