نظرسنجی جهانی نشان می‌دهد که بسیاری از مدیران عامل می‌ترسند که شرکت‌هایشان تا ۱۰ سال با رشد هوش مصنوعی دوام نیاورند

یک نظرسنجی جدید توسط PwC نشان می‌دهد که تعداد فزاینده‌ای از مدیران اجرایی در مورد توانایی شرکت‌هایشان برای بقای دهه آینده بدون تغییرات اساسی و با استناد به فشارهای ناشی از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی (AI) و تغییرات آب و هوایی ابراز تردید می‌کنند.

این نظرسنجی که شامل پاسخ های بیش از ۴۷۰۰ مدیر عامل در سراسر جهان است، تصویری متفاوت از چشم انداز کسب و کار را ترسیم می کند.

در حالی که ۳۸ درصد از مدیران نسبت به قدرت اقتصاد جهانی ابراز خوش بینی کردند که نسبت به سال قبل ۱۸ درصد افزایش یافته بود، نگرانی ها در مورد دوام شرکت هایشان در دهه آینده بدون اختراع مجدد به ۴۵ درصد افزایش یافت که در نظرسنجی قبلی ۳۹ درصد بود.

مدیران عامل چالش هایی مانند مقررات، کمبود مهارت در میان کارگران و سایر موانعی را که مانع از تلاش آنها برای انطباق با چشم انداز کسب و کار در حال تحول می شود، شناسایی کردند.

هوش مصنوعی به عنوان یک عامل محوری ظاهر شد که هم به عنوان ابزاری برای ساده کردن عملیات تجاری و هم به عنوان یک ضعف بالقوه در نظر گرفته می شود. تقریباً سه چهارم مدیران اجرایی معتقد بودند که هوش مصنوعی به طور قابل توجهی نحوه ایجاد، ارائه و جذب ارزش شرکت‌هایشان را در سه سال آینده تغییر خواهد داد.

در حالی که بیش از نیمی از آنها به دلیل هوش مصنوعی انتظار پیشرفت در محصولات یا خدمات خود را داشتند، ۶۹ درصد نگرانی خود را در مورد نیاز به آموزش کارگران برای استفاده موثر از فناوری در حال تکامل ابراز کردند.

علاوه بر این، مدیران درباره تأثیر هوش مصنوعی بر خطرات امنیت سایبری و اطلاعات نادرست ابراز نگرانی کردند. این موضوع با نگرانی گسترده‌تری که در گردهمایی داووس در مورد تهدید ناشی از اطلاعات نادرست مبتنی بر هوش مصنوعی، که به عنوان یکی از بزرگترین تهدیدهای کوتاه‌مدت جهان شناخته می‌شود، همسو می‌شود.

این نظرسنجی همچنین نقش گذار آب و هوا را برجسته کرد و اشاره کرد که تقریباً یک سوم مدیران عامل انتظار داشتند که تغییرات آب و هوایی بر استراتژی های تجاری آنها در سه سال آینده تأثیر بگذارد.

با این حال، تنها ۴۵ درصد پیشرفت در گنجاندن خطرات آب و هوا در برنامه ریزی مالی را گزارش کردند، علیرغم اینکه بیش از سه چهارم اظهار داشتند که اقداماتی را برای افزایش بهره وری انرژی آغاز کرده یا تکمیل کرده اند.

این یافته‌ها بر چشم‌انداز پیچیده‌ای که کسب‌وکارها با آن روبه‌رو هستند، تأکید می‌کند، و مدیران عامل نیز ضمن دست‌وپنجه نرم کردن با چالش‌های مرتبط، از نیازهای آموزشی نیروی کار گرفته تا امنیت سایبری و تأثیرات گسترده‌تر انتقال آب و هوا، به پتانسیل تحول‌آفرین فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی اذعان دارند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/many-ceos-fear-their-companies-wont-survive-10-years-as-ai-grows-finds-global-survey-13623672.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *