نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از کارمندان هندی احساس می‌کنند هوش مصنوعی به افزایش بهره‌وری کمک می‌کند

در نظرسنجی اخیر PwC با عنوان «نظرسنجی امیدها و ترس‌های نیروی کار هند در سال ۲۰۲۳»، یافته‌ها نشان می‌دهد که هند این پتانسیل را دارد که در ادغام فناوری هوش مصنوعی در مشاغل پیشرو باشد، مشروط بر اینکه صنعت رویکرد ارتقای مهارت مناسبی را اتخاذ کند.

این گزارش حاکی از آن است که ۵۱ درصد از پاسخ دهندگان هندی معتقدند هوش مصنوعی کار و بهره وری آنها را افزایش می دهد که در مقایسه با میانگین جهانی ۳۱ درصدی، به طور قابل توجهی بالاتر است. با این حال، این خوش‌بینی به سازمان‌ها بستگی دارد که فرصت‌های ارتقای مهارت کافی را فراهم کنند.

Anumeha Singh، شریک PwC هند، بر تقاضای فزاینده نیروی کار در میان عدم قطعیت ها و تأثیر قابل توجه هوش مصنوعی تأکید کرد.

او گفت: «در میان عدم قطعیت فزاینده و تأثیر لرزه‌ای هوش مصنوعی، نیروی کار از کارفرمایان خود در همه زمینه‌ها مطالبه بیشتری دارند.

او افزود: «برای پیشرفت، سازمان‌ها و رهبران باید انتخاب‌های سختی داشته باشند و در عین حال سازگاری را با ساختارهای نوآورانه نیروی کار و مسیرهای شغلی ترکیب کنند تا چشم‌اندازی دائماً در حال تحول باشند».

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۶۲ درصد از کارمندان هندی پیش‌بینی می‌کنند که مهارت‌های مورد نیاز برای مشاغل خود در پنج سال آینده تغییر قابل‌توجهی داشته باشد و ۶۹ درصد از این تغییرات قریب‌الوقوع آگاه هستند.

قابل توجه است که پاسخ دهندگان هندی نسبت به همتایان جهانی خود نسبت به توانایی کارفرمایان خود در ارائه ابزارها و فرصت های لازم برای توسعه مهارت، سطح اطمینان تقریباً ۱۵ درصد بالاتری دارند.

این گزارش بر بی‌قراری در نیروی کار هند تأکید می‌کند، به طوری که ۴۲ درصد از کارمندان به تغییر شغل در سال آینده فکر می‌کنند، که عمدتاً ناشی از انتظارات برای بسته‌های دستمزد بهتر و ارتقاء است، رقمی که به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از میانگین جهانی ۲۶ درصد است.

علاوه بر این، ۷۰ درصد از شرکت کنندگان هندی، در مقابل ۳۵ درصد در سطح جهانی، تمایل خود را برای درخواست ترفیع ابراز می کنند.

نکات مهم این نظرسنجی شامل آگاهی قوی از نیازهای ارتقاء مهارت در میان پاسخ دهندگان هندی و همچنین افزایش حس خوش بینی در مورد تأثیر مثبت بالقوه هوش مصنوعی بر بهره وری است.

با این حال، نگرانی‌ها در مورد تأثیر منفی بالقوه هوش مصنوعی بر ماهیت شغلی و امنیت شغلی نیز در میان درصد قابل توجهی از شرکت‌کنندگان هندی مشهود است که نیاز به رویکردی متعادل در درک نیروی کار و آمادگی برای ادغام هوش مصنوعی را برجسته می‌کند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/almost-half-of-indian-employees-feel-ai-will-help-enhance-productivity-finds-survey-13495022.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *