نظر: برای سیاستمداران، هوش مصنوعی رستگاری یا لعنت به ارمغان خواهد آورد – اما هیچ چیز در این بین

نظر: برای سیاستمداران، هوش مصنوعی رستگاری یا لعنت به ارمغان خواهد آورد – اما هیچ چیز در این بین

آیا هوش مصنوعی نوشدارویی است یا جعبه پاندورا? این سوالی است که دولت بریتانیا را از هم جدا می کند.

از معاون نخست وزیر، الیور داودن بپرسید، او گوش شما را با وعده هایی در مورد آینده ای باشکوه پر خواهد کرد.

هوش مصنوعی یک است “تغییر دهنده بازی” که می تواند خدمات عمومی را “انقلابی” کند، داودن فوران کرد دیروز. مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و پیشگیری از جرم همگی اهداف اصلی تحول فناوری هستند – و این تازه آغاز است.

داودن تهدید کرد: «من تقریباً برای همیشه می‌توانم تمام حوزه‌های مدیریت دولتی را پوشش دهم». “زیرا بخش های بسیار کمی از بخش دولتی وجود دارد که پتانسیل ارتقاء با این ابزارها را ندارند.”

طبیعتاً این ابزارها می توانند نیاز به کارمندان انسانی مزاحم را نیز کاهش دهند. به عنوان بخشی از برنامه های بزرگ، دولت ۱۱۰ میلیون پوند برای آن هزینه خواهد کرد هوش مصنوعی ابزارها و کارکنان فنی برای خودکارسازی “کار بدن سگ” – و حذف قایق های مشاغل خدمات ملکی.

داودن گفت: «ما باید واقعاً از این چیزها استقبال کنیم تا آمار را کاهش دهیم.

و این تنها یکی از رویاهای معاون نخست وزیر در اتوماسیون است. او ادعا کرد: “هوش مصنوعی به طور بالقوه – و من این را ساده نمی گویم” – یک گلوله نقره ای است.

با این حال، همکارانش همه با ایمان افسارگسیخته او موافق نیستند. درست چند روز قبل از اینکه داودن دیدگاه عالی خود را به اشتراک بگذارد، وزیر کشور، جیمز کلورلی، پیام بسیار متفاوتی را ارائه کرد. که در یک مصاحبه با لندن تایمز هوشمندانه هشدار داد که جنایتکاران و “بازیگران بدخیم” که برای کشورهای رقیب کار می کنند می توانند از هوش مصنوعی برای اصلاح انتخابات عمومی امسال استفاده کنند.

“دوران دیپ فیک و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای گمراه کردن و ایجاد اختلال در حال حاضر در جریان است.”

چنین اضطراب هایی یک یادداشت غم انگیز به راپسودی داودن اضافه می کند. اما لحن های متضاد، حتی از درون همان دولت، تعجب آور نیست.

چه مثبت و چه منفی، سیاستمداران شیفته افراط های هوش مصنوعی شده اند. آنها راه حل های قدرتمند، مشکلات تحجر کننده و شعارهای مهیبی را ارائه می کنند که هر حکومتی می خواهد. در مقابل، هر گونه ابهام یا دلایل میانی، حواس پرتی نامطلوب است.

البته در واقعیت، هوش مصنوعی نه خوب است و نه بد. آنچه مهم است نحوه استقرار آن است. متأسفانه، نرده های محافظ برای استقرار توسط افرادی مانند Dowden و Cleverly ساخته می شوند.


منبع: https://thenextweb.com/news/politicians-are-ai-extremists

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *