نقد و بررسی تویوتا کرولا هیبریدی ۲۰۲۴: برقی‌سازی ارزان در پمپ جواب می‌دهد

بررسی ها

نقد و بررسی تویوتا کرولا هیبریدی ۲۰۲۴: برقی‌سازی ارزان در پمپ جواب می‌دهد

نقد و بررسی تویوتا کرولا هیبریدی ۲۰۲۴: برقی‌سازی ارزان در پمپ جواب می‌دهد

کریس دیویس/SlashGear
توسط کریس دیویس/۷ دسامبر ۲۰۲۳، ۱۱:۰۵ صبح EST

رتبه ویراستاران: ۸/۱۰
طرفداران
  • مقرون به صرفه برای هیبریدی جدید
  • مصرف سوخت عالی
  • نسبت به قیمت کاملا مجهز شده است
منفی
  • دینامیک رانندگی مناسب برای چرت زدن
  • صندلی عقب تنگ
  • هشدار نقاط کور فقط در اکثر تریم های گران قیمت استاندارد است

عناوین اخبار را باور کنید و ممکن است تصور کنید که تنها راه برای رانندگی اقتصادی این است که خودروی فعلی خود را با خودروی تمام برقی معامله کنید، اما این هنوز برای بسیاری از رانندگان غیر عملی است. صرف نظر از بودجه، شارژ یا دلایل دیگر، استفاده از همه‌چیز در خودروهای برقی هنوز برای همه گزینه‌ای نیست. به همین دلیل است که خودروهایی مانند تویوتا کرولا هیبریدی ۲۰۲۴ بسیار مهم هستند.

این خودرو با قیمت فقط ۲۳۳۰۰ دلار (به اضافه مقصد ۱۰۹۵ دلار)، نه تنها در میان ارزان‌ترین مدل‌های خط تولید تویوتا، بلکه یکی از ارزان‌ترین مدل‌های هیبریدی جدید در بازار است. در حالی که خودروهای کمتر از ۳۰ هزار دلار در دوران اوج بیماری همه گیر بسیار نادر نیستند، یافتن خودرویی که ترکیب گاز و برق را برای ۵۰ مایل بر گالن ترکیب کند، قطعا غیرمعمول تر است.

کریس دیویس/SlashGear

نه، شما از انعطاف پذیری برخوردار نیستید پلاگین هیبریدی مانند پریوس پرایم، اما PHEV تقریباً ۱۰ هزار دلار حق بیمه دارد. اگر هدف اصلی شما چرخ‌های جدید بدون شکستن قیمت یا صرفه‌جویی در مصرف سوخت است، کرولا هیبریدی راه‌های زیادی برای این کار دارد.

دقیقاً برای دیدن آن خاطره انگیز نیست

کریس دیویس/SlashGear

اگر جدیدترین پریوس دیدگاه تویوتا از این است که یک هیبریدی می تواند ظاهری داشته باشد اگر شما هم می خواهید جذابیت جنسی داشته باشد، کرولا خواهر و برادر جدی و معقول آن است. اینطور نیست که سدان کامپکت زشت باشد. این فقط به طور خاص به یاد ماندنی نیست. رنگ خاکستری تیره “Underground” در این ماشین بررسی تریم XLE نیز هیچ لطفی نمی کند. اگر پول من بود، به دنبال چیزی جذاب تر می گشتم، مانند رنگ های آبی و قرمز تویوتا.

تریم XLE دارای چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب، چراغ‌های روشنایی در روز و آینه‌های جانبی همرنگ بدنه است. رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی استاندارد هستند – کوچک، اما با توجه به مقیاس کرولا نابجا – و دارای حداقل تریم کرومی هستند. تریم کرولا هیبریدی نایت‌شید با جزئیات برنزی، رینگ‌های ۱۸ اینچی و تریم خاموشی بسیار چشمگیرتر به نظر می‌رسد.

کریس دیویس/SlashGear

چیزی که به خصوص جالب خواهد بود کرولا هاچ بک هیبریدی است، اما این یک گزینه نیست. اگر دریچه کاربردی تر و فضای بار ۱۷٫۸ فوت مکعبی آن را می خواهید – در مقابل سدان کرولا ۱۳٫۱ فوت مکعبی – پس شما باید فقط بنزین بروید. در این فرآیند، شما حدود ۲۰ مایل در کیلوگرم نقطه کاهش می دهید.

کمی الکتریکی شدن می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند

کریس دیویس/SlashGear

البته تویوتا تجربه زیادی در مورد خودروهای هیبریدی دارد و کرولا هیبریدی از یک فرمول آشنا دور نمی شود. در لایه‌های برقی‌سازی، این کرولا خاص یک هیبریدی ملایم در نظر گرفته می‌شود که به طور موثری با استفاده هوشمندانه از یک موتور الکتریکی کوچک و بازیابی قدرتی که در غیر این صورت در هنگام ترمز هدر می‌رفت، اقتصاد سوخت را بهبود می‌بخشد. یک موتور گازی، یک موتور الکتریکی و یک باتری جمع و جور وجود دارد که خودرو به طور خودکار بین یک یا هر دو منبع انرژی بسته به سبک رانندگی و شرایط جاده سوئیچ می کند.

کریس دیویس/SlashGear

موتور ۱٫۸ لیتری چهار گازی خطی می تواند مستقیماً چرخ های جلوی کرولا هیبریدی XLE را به حرکت درآورد یا باتری را شارژ کند. این موتور تنها ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۵ پوند فوت گشتاور را برای مهمانان به ارمغان می آورد و با یک گیربکس متغیر پیوسته کنترل شده الکترونیکی (CVT) ترکیب می شود. گزینه ای از حالت رانندگی معمولی و اکو وجود دارد، اما اگر یک گزینه اسپرت می خواهید، به یک تریم کرولا هیبریدی دیگر نیاز دارید.

ماشینی برای رانندگان مشتاق نیست

کریس دیویس/SlashGear

با این حال، واقعاً هیچ چیز در مورد این ماشین یا این پیشرانه به طور خاص فریاد “رانندگی مشتاق” نمی‌زند. این به این معنی نیست که بد است – تویوتا به سختی آن را به عنوان هدفی برای پیچ و تاب دادن مسیرهای پس‌زمینه مطرح می‌کند – قطعاً برای انجام وظایف فرار شهری در نظر گرفته شده است. تحت نیروی برق، به طرز تحسین‌برانگیزی بی‌صدا است و سیستم تعلیق سازگار و غیرقابل توجه است. موتور بنزینی خوش صداترین نمونه در نوع خود نیست، اما CVT حداقل از خم شدن و ناله های غیرقابل پیش بینی جلوگیری می کند.

کریس دیویس/SlashGear

شتاب خط مستقیم برای زیپ کردن از علائم ایست و علائم راهنمایی و رانندگی مناسب است، اگرچه اگر به بزرگراه می روید بهتر است از شکاف قابل توجهی مطمئن شوید. چیزها قطعاً با دریچه گاز نفس نمی‌گیرند (و با صدای بلند) و در حالی که یک خودروی برقی کامل تقریباً در هر نقطه‌ای می‌تواند با گشتاور آنی مبهوت شود، براکت ۵۵-۷۰ مایل در ساعت زمانی نیست که کرولا هیبریدی جرقه خود را نشان دهد. انتقال گیربکس به حالت “B” باعث تقویت مجدد قدرت می شود، اما همچنین می بیند که موتور تا سرعت ۳۰۰۰ دور در دقیقه پر سر و صدا بالا می رود، همانطور که شما به سمت توقف حرکت می کنید.

اثبات در مایل بر گالن است

کریس دیویس/SlashGear

همانند سایر خودروهای هیبریدی تویوتا، یک حالت EV Mode وجود دارد که کرولا را تشویق می‌کند فقط از نیروی الکتریکی استفاده کند و موتور گازی را تا حد امکان خاموش نگه دارد. انتظار سطوح پلاگین هیبریدی محدوده EV را نداشته باشید. به محض اینکه میزان تقاضای برق شما از سطوح ترندل ملایم فراتر رفت، نیمه ICE پیشرانه دوباره به کار می افتد.

با این حال، حتی با این محدودیت، کرولا هیبریدی قادر به رانندگی بسیار مقرون به صرفه است. به طور رسمی، آن را در ۵۳ mpg در شهر، ۴۶ mpg در بزرگراه، و ۵۰ mpg ترکیبی رتبه بندی شده است. رانندگی مختلط خود من درست در شمال ۴۷ مایل بر گالن بدون هیچ تلاش واقعی برای جرعه جرعه بنزین دیدم.

کریس دیویس/SlashGear

تویوتا نسخه‌های چهار چرخ متحرک کرولا هیبریدی را ارائه می‌کند، البته نه در تریم XLE. برای رانندگی آنها نیز کمی مقرون به صرفه هستند: به عنوان مثال، هیبریدی LE AWD با سرعت ۵۱ مایل بر گالن در شهر، ۴۴ مایل بر گالن در بزرگراه و ۴۸ مایل بر گالن ترکیب شده است. بدتر از آن، قطعاً، اگرچه باید گفت که آنها هنوز هم برای سدان های کامپکت بالاتر از وزن خود هستند.

مجهز به قیمت زیر ۳۰ هزار دلار

کریس دیویس/SlashGear

این کرولا هیبریدی XLE گران‌ترین تریم این دسته است – اگرچه هنوز فقط ۲۷,۰۵۰ دلار (به اضافه مقصد ۱,۰۹۵ دلار) قبل از موارد اضافی – و کابین آن محکم است، اگر نه به‌ویژه هیجان‌انگیز. این خودرو دارای کنترل تهویه مطبوع تک منطقه‌ای خودکار، گرمکن صندلی‌های جلو با روکش چرم مصنوعی SofTex و تنظیم نیرو در سمت راننده، فرمان با روکش چرمی و دسته گیج دیجیتال ۷ اینچی است. انواع کمتر به صفحه نمایش ۴٫۲ اینچی در آنجا بسنده می کنند.

کریس دیویس/SlashGear

یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی که جدیدترین نرم افزار اطلاعات سرگرمی تویوتا را اجرا می کند، به صورت استاندارد در سراسر صفحه نمایش داده می شود: این بزرگترین نمایشگر موجود نیست، اما رابط کاربری جدید تمیز و آسان برای استفاده است، و از Apple CarPlay و Android Auto بی سیم پشتیبانی می کند. همه تریم ها دارای چهار پورت USB-C هستند – دو در جلو و دو در عقب – و XLE یک پد شارژ بی سیم اضافه می کند. ارتقاء سیستم صوتی JBL با ۹ بلندگو یک گزینه ۶۰۰ دلاری در XLE است.

کریس دیویس/SlashGear

آنهایی که در جلو هستند نباید شکایتی از فضا داشته باشند، اگرچه فضای پا برای کسانی که در عقب هستند راحت است. تویوتا Safety Sense 3.0 استاندارد است، با ترمز اضطراری قبل از برخورد با تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط با کمک فرمان، کمک علائم جاده، کروز کنترل تطبیقی ​​و کمک رانندگی فعال. متأسفانه، فقط تریم XLE هشدار نقاط کور با هشدارهای ترافیک متقابل عقب را به صورت استاندارد دریافت می کند. رقمی در حدود ۵۳۰ دلار برای اضافه کردن آن به تریم های کمتر پرداخت کنید.

حکم تویوتا کرولا هیبریدی ۲۰۲۴

کریس دیویس/SlashGear

گارانتی کرولا هیبریدی ۳۶ ماه / ۳۶۰۰۰ مایل است، در حالی که پیشرانه به طور خاص ۶۰ ماه / ۶۰۰۰۰ مایل پوشش دارد. سیستم هیبریدی ۹۶ ماه / ۱۰۰۰۰۰ مایل پوشش دارد و باتری آن ۱۲۰ ماه / ۱۵۰۰۰۰ مایل است. به طور خلاصه، اگر قابلیت اطمینان تا به اینجای کار هیبریدی بزرگ شما بوده است، تویوتا تا آنجا که می تواند این ترس را کاهش داده است.

آیا کرولا هیبریدی ۲۰۲۴ خودرویی عالی باقی می ماند؟ برای پول، و اگر مایل به مصالحه در مورد برق رسانی نیستید، پیدا کردن رقیبی که کار اقتصادی را انجام دهد دشوار است. در حالی که کرولا غیرهیبریدی رقبای شیک تری دارد که برای رانندگی لذت بیشتری دارند، آنها معمولاً در طعم برقی نیستند.

اگر بودجه افزایش یابد، نمی توان منکر آن شد جدیدترین پریوس (که از ۲۷۶۵۰ دلار به علاوه مقصد شروع می شود) هم برای رانندگی و هم برای تماشای آن زیباتر است. با این حال، وقتی قیمت استیکر و صرفه جویی ستاره‌های راهنمای شما هستند، بحث در مورد آنچه کرولا هیبریدی ۲۰۲۴ به میز آورده است دشوار است. این یک یادآوری خوب است که خودروهای برقی کامل تنها راه برای کاهش ردپای کربن یا قبوض سوخت‌گیری شما نیستند.


منبع: https://www.slashgear.com/1465074/2024-toyota-corolla-hybrid-review/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *