Dragonyhm جدیدترین در موج جدید بازی‌های RPG Game Boy است

Game Boy ممکن است تمام شده باشد ۳۰ ساله، اما همچنان یکی از محبوب ترین سیستم های یکپارچهسازی با سیستمعامل است. علیرغم قدمت آن، تا حدودی به لطف آن، انتشارهای مستقل افزایش پیوسته ای داشته است GB Studio – یک ابزار drop-and-drag برای ساخت بازی ها و هجوم بازی های جدید دسته های دستی با تمرکز یکپارچهسازی با سیستمعامل. اما سال ۲۰۲۳ یک سال قوی برای این کنسول بوده است. عنوان آینده Game Boy Color، اژدهابه نظر می رسد هم برای افزایش سطح عناوین فعلی و هم پایان دادن به یک سال درخشان برای طرفداران دستی نمادین نینتندو آماده شده است.

ما می توانیم از همه گیری تشکر کنیم اژدها. کریس بیچ در املاک و مستغلات کار می‌کرد که قرنطینه‌های ناشی از بیماری کووید، کار روزانه او را به شدت تحت فشار قرار داد. او از این زمان استفاده کرد تا به آرزوی دیرینه خود برای ساختن یک بازی RPG برای Game Boy پی برد. نتیجه شد Dragonborneکه بیچ خود را تحت تأثیر انتشارات Spacebot Interactive که به تازگی ساخته شده بود، آزاد کرد. این شرکت به اجرای اولین اجرا ادامه خواهد داد مرگبار و شروع به تولید Dragonborne DX برای رنگ پسر بازی. اما به لطف برخی ویژگی های جدید در آخرین نسخه GB Studio، این پروژه به زودی زندگی خود را به خود گرفت.

“این فقط به عنوان یک نسخه رنگی از نسخه اصلی شروع شد Dragonborne. فکر کردم کار سریعی است، آن را رنگ آمیزی کرده و دوباره منتشرش کنم. اما با تمام ویژگی‌های جدید استودیوی GB، ما از یک سوراخ خرگوش فرو رفتیم و تقریباً همه چیز را در بازی اصلاح کردیم.” بیچ به Engadget گفت. اژدها، یک نقش آفرینی بزرگتر با گرافیک جدید، صدای بازسازی شده، مکانیک بهبود یافته و سطوح بیشتر برای کاوش. “ما برای پنج برنامه داریم [games] در حال حاضر، و آنها بر روی چندین کنسول منتشر خواهند شد، نه فقط Game Boy.

Dragonyhm جدیدترین در موج جدید بازی‌های RPG Game Boy است
ربات فضایی تعاملی

در سنت قدیمی RPG یکپارچهسازی با سیستمعامل، اژدها در خانه قهرمان ما کریس شروع می شود. مادرش او را با خبر نگران‌کننده‌ای بیدار می‌کند که پدرش کورتیس، بهترین اژدهاکش پادشاهی، مفقود شده است. بدتر از آن، شایعاتی وجود دارد که هیولاها در سیاه چال ها شروع به تکان دادن کرده اند. چه مدت قبل از اینکه آنها بیدار شوند و سرزمین های زمانی صلح آمیز قهرمان ما را ویران کنند؟ هیچ جایزه ای برای حدس زدن تلاش برای یافتن و نجات کورتیس و به نوبه خود، کل پادشاهی وجود ندارد.

لحظات اول بازی به شدت با هم همپوشانی دارند Dragonborne، اما زمان زیادی نمی گذرد که این دو شروع به جدایی می کنند. در نسخه اصلی، یک پازل ساده خیلی زود برای به دست آوردن یک شی وجود دارد. که در اژدهاهمین کار بسیار پویاتر و با مکانیک های جالب تر است.

بازی در جیب آنالوگ، با حالت صفحه نمایش رنگی چشمگیر Game Boy، اژدها می توانست به راحتی برای یک عنوان رسمی از گذشته پاس کند. گرافیک روح بازی های RPG آن دوران را به تصویر می کشد و گفتگوها و چالش ها واقعی هستند. بازی همچنین به طرز رضایت‌بخشی بزرگ است. توسعه سیستم‌های قدیمی سخت است و پروژه‌ها معمولاً کار عاشقانه یک نفر هستند که می‌تواند منجر به بازی‌های کوتاه‌تر یا گیم‌پلی سطحی شود.

بازی Dragonyhm Game Boy Color در حال بازی بر روی کنسول دستی جیبی آنالوگ.
عکس جیمز ترو / Engadget

با Spacebot Interactive، بیچ می‌خواهد امتیاز را بالا نگه دارد و بازی‌هایی را منتشر کند که ارزش صرفه‌جویی در هزینه‌ها را داشته باشند، و این به معنای زمان طولانی‌تر بازی با داستان‌ها و مکانیک‌های پیچیده‌تر است. “من فکر می کنم بیداری لینک حدود ۱۵ ساعت در یک بازی استاندارد بود. و [Dragonyhm] احتمالاً با آن برابری خواهد کرد، شاید کمی طولانی تر.» بیچ گفت. همچنین یک مکانیک ثانویه وجود خواهد داشت که پس از تکمیل داستان اصلی، پتانسیل پخش مجدد را افزایش می دهد.

اگر بازی‌های اولیه‌ام چیز دیگری باشد، بازی در ابتدا مقدار مناسبی از راهنمایی‌ها و تلنگرها را ارائه می‌دهد، اما زمان زیادی نمی‌گذرد که در اولین ماموریت واقعی خود با آن مبارزه می‌کنید. مانند بسیاری از بازی‌های RPG که ارزششان را دارند، برای اینکه بتوانید به اندازه کافی قوی باشید تا بتوانید با دشمنان بزرگ‌تر و بدتر مقابله کنید و مناطق جدیدی از بازی را باز کنید، باید هرچه سریع‌تر شروع به آسیاب کردن کنید تا سطح خود را بالا ببرید. اگرچه، حداقل برای این مراحل اولیه، شما این کار را به تنهایی و نه به عنوان یک مهمانی انجام می دهید.

صفحه عنوان و تصویر بازی از بازی جدید Game Boy Kudzu.
بازی های مگا گربه

اژدها تنها بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل قابل توجه در سال ۲۰۲۳ نیست. در اوایل امسال، استودیو Mega Cat تقریبا ۵۰۰۰۰ دلار در کیک استارتر برای آوردن بازی ماجراجویی کودزو به زندگی اکنون توسعه کامل شده است و نسخه‌های جعبه‌دار آن در ژانویه عرضه می‌شوند. کودزو یک بازی دیگر با طعم RPG است، با تلاشی مشابه برای یافتن مربی گمشده خود، Zoen. اگرچه این بار در دنیای بسیار متفاوتی اتفاق می‌افتد، جهانی که در آن یک گیاه خشمگین «جهان‌خوار» – کودزو همنام – دشمن اصلی آن است.

کودزو RPG کلاسیک Game Boy را می گیرد و آن را با شوخ طبعی و دنج-فاجعه افسون. در طول سفر خود با گروه بازیگران جالبی از شخصیت‌ها آشنا می‌شوید، از جمله گربه‌ای که دوست قلم می‌خواهد و ارز درون بازی قارچ است. کودزو همچنین از طیف گسترده ای از چالش ها برای پیشبرد داستان استفاده می کند. یک دقیقه باید از منطق و حافظه برای حرکت در پیچ و خم هایی که با اهرم ها تغییر می کنند استفاده کنید، لحظه بعد ممکن است بزها را جمع آوری کنید. و سپس “ژله” مرموز Kudzu وجود دارد – از آن عاقلانه استفاده کنید و ممکن است قبل از اینکه خیلی دیر شود، Zoen را خوب کنید.

اگر پلتفرمر و بازی های ماجراجویی را ترجیح می دهید، پس دور بعد – اعلام کرد در طول تابستان – ممکن است سرعت شما بیشتر باشد. این بازی بسیاری از تم‌های کلاسیک یکپارچهسازی با سیستمعامل – جادو، ماموریت‌ها، نبردهای نوبتی و پلتفرمینگ – را با هم ترکیب می‌کند و باعث می‌شود که به‌طور آشکاری برای مردم خوشحال‌کننده باشد. دور بعد منتشر شده توسط بیت مپ سافت که با دنیای رترو با عناوین متعدد Game Boy در فهرست خود غریبه نیست.

موج کنونی علاقه جدید در ساخت بازی‌های Game Boy به موازات روند مرتبط دیگری در حال اجرا است: تعداد زیادی دستگاه‌های دستی بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل. این دستگاه های شبیه ساز از شروع می شوند حدود ۵۰ دلار و امکانات مدرن مانند صفحه نمایش تمام رنگی و نور پس زمینه را ارائه می دهد. ناگفته نماند فضای ذخیره‌سازی بازی، Wi-Fi و عمر باتری نسبتاً طولانی. سپس، البته، وجود دارد جیب آنالوگیک گوشی دستی رده بالاتر که اساساً پاسخ به این سوال است که “اگر یک Game Boy امروز طراحی و منتشر شود چگونه به نظر می رسد.”

دو اسکرین شات بازی از عنوان Game Boy Far After
بیت مپ سافت

این دسته‌های دستی دوست‌دار یکپارچه‌سازی با سیستم‌عامل، شروع به کار با شبیه‌سازی تقریباً هر کنسول بیش از ۱۵ سال پیش را بسیار آسان می‌کنند. حتی ممکن است استدلال کنید که در حالی که بسیاری از توسعه‌دهندگان به سادگی بازی‌ها را برای سیستم مورد علاقه خود می‌سازند، هنگامی که چیزی مانند Pocket یا عین اودین، پلتفرمی که بازی در واقع برای آن ساخته شده اهمیت کمتری دارد. اینها به راحتی می توانند بازی های موبایل یا عناوین مدرن یکپارچهسازی با سیستمعامل باشند سلستفقط یک نفر تصمیم گرفت آنها را با ابزار خاصی بسازد که محدودیت های زیبایی شناختی و مطلوبی را ارائه می دهد.

البته، فروشگاه الکترونیکی و کنسول مجازی نینتندو نیز وجود دارد که مسیر قانونی را برای بازی هایی مانند این فراهم می کند. اژدها برای کسانی که از آن ضربه می خورند روی سخت افزار رسمی پخش شود. Beach تایید کرد که قصد دارند این بازی را در سال آینده به این شکل روی سوییچ منتشر کنند. با راه‌های بیشتر و بیشتر برای انجام این بازی‌ها، زمان بسیار خوبی برای طرفداران Game Boy است.

“فکر می‌کنم زمان بسیار خوبی است، تا جایی پیش می‌روم که آن را عصر طلایی می‌نامم، زیرا توسعه‌دهندگان زیادی در حال توسعه بازی‌های Homebrew Game Boy هستند و برخی از کیفیت‌ها باورنکردنی است. واقعاً مرزها را فراتر می‌برد و چیزهایی تولید می‌کند. بیچ گفت که با بازی های دارای مجوز برابری می کند.

اژدها قرار است در سال آینده با همکاری با بازی های Incube8.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/dragonyhm-is-the-latest-in-a-wave-of-new-game-boy-rpgs-160039153.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/dragonyhm-is-the-latest-in-a-wave-of-new-game-boy-rpgs-160039153.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *