نقد و بررسی OnePlus Bullets Wireless Z2 ANC: یک گردنبند بی سیم خوب گرد با صدای خوب

طرفداران:

– خروجی صدای بلند و منگنه
– اکولایزر ۶ بانده برای تنظیم بیشتر صدا
– حذف موثر نویز فعال
– استفاده راحت برای ساعات طولانی، کلید روشن/خاموش مغناطیسی
– دارای استاندارد IP55 مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب
– باتری پشتیبان خوب، شارژ فوق العاده سریع
– کیفیت تماس خوب

معایب:

– صدای پیش فرض باس سنگین است
– بدون پشتیبانی از جفت دوگانه
– حالت شفافیت می توانست بهتر باشد

قیمت: ۲۲۹۹ روپیه
رتبه بندی: ۴/۵

با توجه به اینکه این روزها بیشتر تمرکز روی هدفون‌های بی‌سیم واقعی (TWS) معطوف شده است، بند گردن‌های بی‌سیم خوب در زمان‌های اخیر بسیار اندک بوده‌اند. در حالی که هدفون‌های TWS بسیار خنک‌تر هستند و از کابل‌ها رهایی می‌یابند، فاکتور شکل بند گردن هنوز هم شایستگی‌های خود را دارد و همچنین افراد زیادی را جذب می‌کند. بسیاری از خریداران بالقوه می ترسند که جوانه های TWS را در حین حمل و نقل یا در خانه از دست بدهند و ترجیح می دهند به جای آن گوشی های خود را به گردن آویزان کنند. برخی دوست ندارند کیف شارژ را در اطراف خود حمل کنند، در حالی که برخی دیگر به دلیل عمر باتری بیشتر، بند گردن را ترجیح می دهند.

یک سال و نیم از زمانی که OnePlus هدفون گردنبند Bullets Wireless Z2 خود را عرضه کرد، می گذرد. یکی از گردنبندهای مناسبی که در مدتی از آن استفاده می کردیم. اخیراً این شرکت قابلیت حذف نویز فعال (ANC) را به آن محصول و نام مدل آن اضافه کرده است و نتیجه آن چیزی است که امروز برای بررسی داریم. بیایید ببینیم OnePlus Bullets Wireless Z2 ANC چگونه عمل می کند و آیا ارزش صبر کردن را داشت یا خیر.

نقد و بررسی OnePlus Bullets Wireless Z2 ANC: یک گردنبند بی سیم خوب گرد با صدای خوب
اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

OnePlus Bullets Wireless Z2 ANC: طراحی و راحتی (۸/۱۰)

وان پلاس سال هاست که طراحی گردنبند خود را تغییر نداده است و Z2 ANC دقیقاً شبیه Bullets Wireless Z2 یا حتی Bullets Wireless Z قبل از آن است. این یک گردنبند OnePlus با ظاهری نسبتاً استاندارد با بدنه تمام مشکی با روکش مات صاف و کمی براق در پشت هدفون ها است. نام تجاری OnePlus به طرز ماهرانه ای در ماژول باتری وجود دارد. تنها اشاره رنگ روی کنترل های درون خطی است که دارای علائم قرمز + و – روی دکمه ها هستند.

اگر مشکی را دوست ندارید، یک نوع گرند گرین از این محصول نیز دریافت می کنید که در انواع قدیمی آن وجود نداشت. این گردنبند کاملا سبک است و وزن آن کمتر از ۳۰ گرم است و به سختی می توانید وجود نوار لاستیکی دور گردن خود را احساس کنید. هدفون ها به آرامی و بدون هیچ گونه ناراحتی در گوش قرار می گیرند، با این حال، من با نوک های متوسط ​​از قبل نصب شده کمی شل می شوند. آنها تمایل دارند نسبتاً به راحتی بیرون بیایند، و این حتی در هنگام ورزش یا آهسته دویدن نیست. اگر صحبت از تمرین شد، این گردنبند دارای استاندارد IP55 در برابر گرد و غبار و عرق است.

اعتبار تصویر: OnePlus

اگر به موضوع اتصال برگردیم، یکی از راه‌های رسیدگی به آن، استفاده از گوشواره‌های سیلیکونی با اندازه بزرگ همراه است. این همچنین عایق نویز غیرفعال را با آب بندی بهبود یافته بهبود می بخشد که در بهترین حالت متوسط ​​است. کنترل های درون خطی به همراه یک پورت USB-C در ماژول سمت چپ وجود دارد. شما چهار دکمه دریافت می‌کنید که دسترسی به آن‌ها آسان است و فشار دادن کلید کاملاً مناسب است. در بخش بعدی در مورد عملکرد آنها صحبت خواهیم کرد.

OnePlus Bullets Wireless Z2 ANC: ویژگی ها و مشخصات (۸/۱۰)

غلاف کنترل دارای چهار دکمه است که شامل کلیدهای افزایش و کاهش صدا، یک دکمه چند منظوره (MFB) بین این دو و یک دکمه گرد دیگر است که به شما امکان می دهد این بند گردن را با یک دستگاه منبع جفت کنید یا به سرعت بین دو دستگاه قبلا جفت شده جابجا شوید. با این حال Bullets Wireless Z2 ANC فاقد پشتیبانی از جفت شدن دوگانه است. MFB فوق‌الذکر می‌تواند برای پخش/مکث آهنگ‌ها، پاسخ دادن/پایان دادن به تماس‌ها، پرش به آهنگ بعدی (دوبار کلیک)، رفتن به آهنگ قبلی (سه کلیک) یا جابجایی از طریق حالت‌های ANC (فشار طولانی) استفاده شود.

بله، ANC چیزی است که این را از مدل قبلی خود متمایز می کند و وعده کاهش نویز تا ۴۵ دسی بل را می دهد. بر روی بند گردنی سه میکروفون تعبیه شده است که علاوه بر مکالمه، از کاهش نویز نیز مراقبت می کند. OnePlus با درجات مختلف حذف نویز، کارها را در این بخش ساده نگه داشته است. شما می توانید بین حالت ANC روشن، ANC خاموش و شفافیت انتخاب کنید که به صدای محیط اجازه عبور می دهد.

اعتبار تصویر: OnePlus

می توانید در برنامه همراه HeyMelody انتخاب کنید که کدام حالت ها را تغییر دهید. اگر از گوشی های OnePlus یا Oppo استفاده می کنید، این گزینه را در تنظیمات بلوتوث خود گوشی دریافت می کنید و نیازی به نصب HeyMelody ندارید. شما نمی توانید کنترل های اصلی پخش این بند گردن بی سیم را از طریق برنامه تغییر دهید، اما می توانید خروجی صدا را تغییر دهید. بیشتر در مورد آن در بخش عملکرد.

هر هدفون دارای یک درایور دینامیک ۱۲٫۴ میلی‌متری است و پشت جوانه‌ها دارای نوک‌های مغناطیسی هستند که به عنوان کلید روشن/خاموش برای این دستگاه عمل می‌کنند (خاموش وقتی به هم چسبیده‌اند و روشن وقتی از هم جدا می‌شوند)، چیزی که در تمام گلوله‌های بی‌سیم OnePlus مشترک است. گردنبندها اتصال مجدد بسیار سریع است و به طور کلی تا زمانی که هدفون را دوباره در گوش خود قرار دهید، انجام می شود. این گردنبند بی سیم بلوتوث ۵٫۲ از کدک های SBC و AAC پشتیبانی می کند.

OnePlus Bullets Wireless Z2 ANC: عملکرد (۸/۱۰)

این هدفون در داخل خانه با صدای ۵۰ درصد صدای نسبتاً بلندی دارد و کاملاً قابل شنیدن است و ممکن است لازم باشد در مناطق پر سر و صدا در خارج از منزل فقط کمی آن را به ۶۰ درصد یا بیشتر فشار دهید. مانند اکثر محصولات صوتی OnePlus، امضای صدای پیش‌فرض در پیش‌تنظیم «Balanced» به‌طور مشخصی بیس سنگین است. باس بیش از حد بر فرکانس‌های میانی تأثیر می‌گذارد و باعث پوشاندن شنوایی قابل توجه می‌شود. این صدا را نرم‌تر از حد ایده‌آل می‌کند و در آهنگ‌های باس سنگین نیز بر آواز تأثیر می‌گذارد.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

کنایه از نامیدن آن از پیش تعیین شده “تعادل” هرگز برای من از بین نمی رود، و همچنین وجود یک پیش تنظیم دیگر “Bas” که خروجی را بدتر می کند، هرگز از بین نمی رود. از پیش تنظیم شده “Serenade” از طرف دیگر اشتباه می کند و صدا را با کمبود باس و آواز محور می کند. این می تواند در محتوای صوتی سنگین مانند پادکست به جای موسیقی مفید باشد. و من بهترین ها را برای آخرین بار ذخیره کردم – پیش تنظیم “Bold” در اینجا از پیش تنظیم متعادل واقعی است، با باس محکم تر و قوی تر، وضوح آواز بهتر و اوج های خوب با درخشش مناسب.

پیش‌تنظیم Bold باید این کار را برای بیشتر افراد انجام دهد، اما به لطف Sound Master EQ (اکولایزر) می‌توانید صدای این هدفون‌ها را با سلیقه شما بهتر کنید. شما یک اکولایزر ۶ باندی دریافت می کنید، هر کدام دو باند برای فرکانس های پایین، متوسط ​​و بالا، که به شما امکان می دهد صدا را بیشتر تغییر دهید و پروفایل های صدای دلخواه خود را ایجاد کنید. بدون نگرانی به آن ضربه بزنید. همیشه می‌توانید آن را بازنشانی کنید یا اگر آن را خراب کردید، به پیش‌تنظیم Bold برگردید.

صحنه صدا در اینجا برای بخش بسیار گسترده است، اما جزئیات و تصویربرداری در بهترین حالت متوسط ​​هستند. اما ما در مورد هدفون های بی سیم با قیمتی نزدیک به ۲K صحبت می کنیم و کیفیت صدای کلی برای مخاطبان هدف آن پر انرژی و لذت بخش است. تأخیر در هنگام تماشای ویدیو به اندازه کافی کم است و هیچ تأخیر محسوسی بین ویدیو و صدا وجود ندارد. برد بی سیم همانطور که با اتصال قوی تا ۱۰ متر با دید واضح تبلیغ می شود.

اعتبار تصویر: OnePlus

در نهایت، ما در مورد حذف نویز فعال صحبت می کنیم، که نقطه قوت OnePlus در هدفون های ارزان قیمت نبوده است. همانطور که قبلاً اشاره کردم، Bullets Wireless Z2 ANC می تواند نویز محیط را تا ۴۵ دسی بل کاهش دهد. این عدد از هدفون های TWS میان رده این شرکت، یعنی OnePlus Buds Z2 که بیش از دو برابر قیمت این بند گردنی به فروش می رسد، بیشتر است. جدای از اعداد، ANC در اینجا به راحتی بهترین محصول شرکت در بین محصولات ۵K است، و مسلماً بهترین ایرفونی است که در هر هدفون با قیمت زیر ۳۰۰۰ روپیه دیده‌ام.

بسیاری از صداهای فرکانس پایین مانند صدای فن یا صدای وزوز AC یا موتور خودرو را قطع می کند. همچنین برخی از صداهای متوسط ​​مانند صدای انسان را کاهش می دهد، اگرچه نمی تواند آنها را به طور کامل حذف کند. با وجود آن، روشن کردن ANC هنگام سفر در حمل و نقل عمومی بسیار مفید است. هرچند حالت شفافیت می توانست کمی بهتر باشد. این احساس زیبایی دارد زیرا تمایل دارد هر صدایی را که از طریق آن پخش می شود تقویت کند. در حالی که برای آگاهی از محیط اطراف مفید است، چت سریع در آن حالت کمی دشوار است زیرا صدای انسان به اندازه کافی تقویت نمی شود.

OnePlus Bullets Wireless Z2 ANC: کیفیت تماس (۸/۱۰)

کیفیت تماس در این گردنبند بی سیم بسیار خوب است. فردی که در خط بود به وضوح قابل شنیدن بود و صدای من توسط شخص مقابل نیز شنیده می شد. صداها در هر دو طرف تمیز و نزدیک به صدایی هستند که هنگام استفاده از میکروفون تلفن دریافت می کنید. سر و صدای محیط نیز به خوبی کنترل می شود. اگرچه به طور کامل حذف نشده است، اما هرگز بر مکالمه یا وضوح صدا حتی در وسط یک خیابان شلوغ تأثیر منفی نمی گذارد، مگر اینکه بوق به صدا در آید، که هیچ هدفونی نمی تواند در مورد آن کار زیادی انجام دهد.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

OnePlus Bullets Wireless Z2 ANC: عمر باتری (۸/۱۰)

Bullets Wireless Z2 ANC نمایشی چشمگیر را در این بخش به نمایش گذاشت. OnePlus قول می دهد باتری ۲۰ ساعته با ANC روشن و ۲۸ ساعت بدون آن پشتیبان گیری کند. اکنون، ممکن است این اعداد آنچنان که برخی از گردنبندهای ارزان قیمت این روزها ادعا می کنند، پرطرفدار به نظر نرسند، اما این یک پشتیبان باتری کاملاً قابل قبول برای گردن بند سبکی است. مهمتر از آن، ارقام واقعی عمر باتری در طول آزمایش ما بسیار نزدیک به آنچه که وعده داده شده بود بود.

این گردنبند OnePlus با ANC روشن تمام مدت نزدیک به ۱۸ ساعت و با ANC کاملاً خاموش ۹ ساعت دیگر دوام آورد. با استفاده پراکنده از ANC، Bullets Wireless Z2 ANC باید با شارژ کامل حدود ۲۳ ساعت دوام بیاورد که اصلا بد نیست. حتی بهتر از آن، شارژ سریع در اینجا در واقع سریع است. اگرچه با رقم ۲۰ ساعت در برگه مشخصات مطابقت نداشت، تنها ۱۰ دقیقه شارژ به شما نزدیک به ۱۶ ساعت زمان بازی می دهد که بسیار چشمگیر است. شارژ کامل حدود نیم ساعت طول می کشد.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

OnePlus Bullets Wireless Z2 ANC: قیمت و حکم

OnePlus Bullets Wireless Z2 ANC با قیمت ۲۲۹۹ روپیه عرضه شد اما می توان آن را با قیمت ۱۹۹۹ روپیه در فروش های جشن ادامه دار با یک سال ضمانت خریداری کرد. این یک جبران بسیار معقول برای چیزی است که ارائه می دهد. به غیر از طراحی راحت، خروجی صدای قوی، تعداد انگشت شماری بهینه سازی صدا، ANC موثر، کیفیت تماس خوب و پشتیبان گیری باتری و شارژ بسیار سریع را دریافت می کنید. با در نظر گرفتن همه موارد، این یک توصیه آسان برای کسانی است که به دنبال یک گردنبند بی سیم با ویژگی های غنی با صدای خوب هستند.

در مورد گزینه‌های جایگزین، گزینه‌های بند گردن بی‌سیم زیادی وجود ندارد که بتواند از نظر ویژگی‌ها یا عملکرد با این بودجه با Bullets Wireless Z2 ANC مطابقت داشته باشد. در تئوری، Realme Buds Wireless 3 با حذف نویز ۳۰ دسی بل و باتری ۴۰ ساعته پشتیبان برتر وجود دارد، اما ما هنوز آن را آزمایش نکرده‌ایم و در حال حاضر نمی‌توانیم آن را توصیه کنیم. در طرف TWS، هیچ گزینه عالی با ANC حدود ۲۰۰۰ روپیه وجود ندارد. اما بدون ANC، OnePlus Nord Buds 2r کیفیت صدای مشابهی را با قیمتی مشابه ارائه می دهد. ارزش فکر کردن را دارد


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/oneplus-bullets-wireless-z2-anc-review-a-well-rounded-wireless-neckband-with-good-sound-13319492.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *