نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال ۲۰۲۷

اپل با آنکه ممکن است تا سال ۲۰۲۶ نسخه مقرون‌به‌صرفه ویژن پرو را عرضه کند، اما براساس نقشه راه جدیدی که افشا شده است، احتمالاً در سال ۲۰۲۷ شاهد عرضه عینک واقعیت افزوده از کوپرتینویی‌ها باشیم. از سوی دیگر، به‌نظر می‌رسد که اپل بعد از عرضه آیفون تاشو در سال ۲۰۲۶، احتمالاً در سال ۲۰۲۷ یک آیپد تاشو رونمایی می‌کند.

براساس پست یک منبع آگاه در ایکس، ظاهراً اپل درحال توسعه یک عینک واقعیت افزوده است که برای رونمایی در سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده است. همچنین در همین سال ممکن است اپل یک آیپد تاشو معرفی کند. «مینگ‌-چی کو»، تحلیلگر اپل، پیش‌ازاین از عرضه یک آیپد ۲۰٫۳ اینچی خبر داده بود؛ حالا در این نقشه راه اندازه نمایشگر این تبلت نیز ۲۰ اینچی ذکر شده است و احتمالاً از نوع میکرو OLED تاشو باشد.

نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال ۲۰۲۷

این نقشه راه از عرضه آیفون SE4 در سال ۲۰۲۵ نیز خبر می‌دهد.

نقشه راه احتمالی اپل؛ عرضه عینک واقعیت افزوده در سال ۲۰۲۷

باید توجه داشت که اپل سودآوری را بر هر چیز دیگری در اولویت قرار می‌دهد و اگر بازار به‌خوبی به این دسته از محصولات پاسخ ندهد، بعید است که این شرکت به‌دنبال عرضه عینک AR باشد. برای مثال، اپل احتمالاً قصد دارد به‌زودی ویژن پرو را در دیگر کشورها نیز عرضه کند و مینگ‌-چی کو که قبلاً تخمین زده بود فروش این هدست به ۵۰۰ هزار دستگاه می‌رسد، حالا می‌گوید تا پایان سال جاری میلادی این رقم به ۸۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

ساخت عینک AR مسائلی نیز دارد که اپل احتمالاً باید تا سال ۲۰۲۷ آن‌ها را برطرف کند. از آنجایی که عینک‌های واقعیت افزوده باید بسیار سبک‌وزن باشند، مهندسان این شرکت با مشکلاتی مانند کاهش وزن با کوچک‌کردن باتری‌ها مواجه می‌شوند. پیش‌ازاین یکی از کارمندان اپل گفته بود که این پروژه ناامیدکننده است، اما مهندسان فقط برای راضی نگه‌داشتن مدیرعامل اپل، «تیم کوک»، به توسعه آن ادامه می‌دهند.

یکی دیگر از موانع توسعه چنین عینکی، کم‌کردن مصرف انرژی در تراشه است. اگر از تراشه‌های آیفون در آن استفاده شود، برای جلوگیری از داغ‌شدن بیش‌ازحد، این تراشه تنها باید از یک‌دهم انرژی ارائه‌شده در گوشی‌ها استفاده کند. بااین‌حال، باید منتظر ماند و دید که آیا اپل می‌تواند تا سال ۲۰۲۷ این مسائل را برطرف کند یا خیر.


منبع: https://digiato.com/gadgets/apples-first-ar-glasses-might-launch-in-2027-alongside-rumored-foldable-ipad

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *