نمایش جوایز DICE جشنی است که توسعه دهندگان و طرفداران شایسته آن هستند

Baldur’s Gate 3 و Spider-Man 2 در بیست و هفتمین دوره جوایز سالانه DICE کار خود را پاکسازی کردند، در حالی که توسعه دهندگان لحظه به لحظه درخشش را داشتند.

را دروازه بالدر ۳ توسعه دهندگان برنده بازی سال، دوباره، در طول بیست و هفتمین دوره جوایز سالانه DICE. اما برخلاف برنده شدن جوایز بازی ۲۰۲۳، این بار آنها واقعاً باید صحبت کنند.

دیوید والگریو، مدیر تولید استودیو لاریان گفت: «ما سهامداران نداریم، اما به آنها هم فکر نمی کنیم. “ساخت یک جامعه، ساختن پایگاه بازیکن، ساخت بازی هایی که در واقع سرگرم کننده هستند، بیشترین درآمد را برای شما به ارمغان می آورد.”

سخنان او مستقیماً به سمت لارس وینگفورز، مدیر عامل شرکت امبراسر گروپ بود، که طی گزارشی از درآمد اخیر گفت که شرکت “اصل غالب این است که همیشه ارزش سهامداران را در هر موقعیتی به حداکثر برسانیم

دروازه بالدر ۳ چندین بار تاج بازی سال را به خود اختصاص داده است و جایزه بازی قبلی آن از جوایز The Game به کارگردانی Geoff Keighley بدست آمده است.

جوایز بازی ۲۰۲۳ میلیون ها بیننده داشت و اغلب یکی از پربیننده ترین نمایش های بازی سال است. اما در یکی از بزرگ‌ترین و قابل مشاهده‌ترین پلتفرم‌های صنعت، سوئن وینکه، مدیرعامل لارین استودیوز فرصت گفتن زیاد نداشتم قبل از اینکه یک تله پرومتر او را تشویق کند که «آن را بپیچد».

روی صحنه در رویداد DICE، سخنرانی همکارانش برای پذیرش چند دقیقه طول کشید و به چندین عضو اجازه داد. BG3 تیم زمانی را برای تصدیق وضعیت افتضاح صنعت در حالی که به توسعه دهندگان امیدوار می کند.

مدیر انتشارات مایکل دوز گفت: «در آغاز امسال بسیاری از افراد رها شدند. “من می خواهم همه شما بدانید که شما با استعداد هستید، و مهم هستید، و اینکه شما آینده این صنعت هستید.”

جوایز DICE (مخفف Design Innovate Communicate Entertain) توسط The آکادمی علوم و هنرهای تعاملی – اساساً صنعت بازی های ویدیویی معادل آکادمی های صنعت فیلم، تلویزیون و ضبط است – این رویداد را به نسخه بازی ویدیویی اسکار تبدیل می کند. با این حال، جوایز DICE به اندازه همتایان سرگرمی خود یا حتی جوایز بازی، فاقد سطح یکسانی از ارزش تولید و دیده شدن هستند – به هر حال، این یک رویداد صنعتی است که افراد صنعت برای افراد صنعت در آن شرکت می کنند.

اما این بهترین نمایش است.

زیرا هیچ جای دیگری وجود ندارد که شوخی کوبنده ای در مورد وضعیت گروه Embracer به عنوان شرور برتر صنعت بازی های ویدیویی بشنوید در حالی که یکی از شرکت های آن – Gearbox Software – یکی از اعضای شرکتی آکادمی است.

وحدت در امان نبود یا حتی با وجود اینکه اسپانسر رویداد نیز بود:

فراتر از انتقاد از برخی از شرکت‌هایی که مسئول سال ۲۰۲۳ هستند که یکی از بدترین سال‌های اخیر در صنعت بازی‌های ویدیویی است، DICE همچنین در مورد تجلیل از افسانه‌های این صنعت بود. ماریو و افسانه ی زلدا آهنگساز کوجی کوندو بود وارد تالار مشاهیر آکادمی شد با ادای احترامی که به موسیقی نمادین و کار افسانه‌ای کوندو ادای احترام کرد.

و حتی اگر یک توسعه‌دهنده افتخارات تالار مشاهیر را دریافت نمی‌کرد، دیدن آن‌ها زمان و فضای لازم برای انسان بودن را خوب بود، تا به ما یادآوری کند که افرادی که روی بازی‌های ویدیویی کار می‌کنند به اندازه بازی‌هایی که می‌سازند، شایسته تقدیر هستند.

دلیل اینکه The Game Awards این همه توجه را به خود جلب می کند این است که ویترینی از بازی ها، تریلرها و ستاره های سینما است. این یک تبلیغ غول پیکر است. و از آنجایی که این یک تبلیغ است، به حامیان مالی، در لحظات نادری که بیانیه ای برای ارائه دارد، آنها را تا حد امکان مبهم و غیر توهین آمیز می کند.

ما جوایز اسکار و گرمی را تماشا می‌کنیم، زیرا به مرور زمان فرهنگ ما به افرادی که فیلم‌ها و موسیقی را می‌سازند، احترامی مشابه با محصول می‌گذارد. اما توسعه‌دهندگان بازی، خارج از Hideo Kojima، هنوز آن سطح از احترام را ندارند و احتمالاً هرگز نخواهند داشت – بنابراین ما بیشتر به محصول توجه می‌کنیم، نه مردم.

جوایز DICE ما را به یاد مردم می اندازد.


منبع: https://www.theverge.com/2024/2/17/24075044/dice-awards-video-game-developers-awards

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *