نماینده مجلس: اینترنت را ۳۰ درصد گران کردند اما افزایش حقوق‌ها ۱۸ درصد است

اقدام به گران کردن اینترنت که از سوی اپراتورها و با مجوز سازمان تنظیم مقررات (رگولاتوری) انجام شد، علاوه بر مردم مورد انتقاد نمایندگان مجلس نیز قرار گرفته است. اخیراً نماینده مردم مرودشت در مجلس به اقدام دولت برای افزایش تعرفه‌های اینترنت انتقاد کرده و گفته بود:

یکی از وعده‌هایی که آقای رئیس‌جمهور در زمان انتخابات داشتند این بود که برای اقشار کم درآمد یا ضعیف جامعه اینترنت را رایگان می‌کنند، اما به نظر می‌رسد امروز اینترنت را با این افزایش قیمتی که به وجود آمده است، حذف کرده‌اند.

جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده شهر رشت در مجلس، نیز امروز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و گفته است: «در حوزه گرانی‌ها به نظرم با یک درک نادرست از شرایط مواجه هستیم، یعنی بعضی از بخش‌های مدیریتی کشور درک درستی از اینکه تا چه میزان روی مردم فشار و بار اقتصادی زیاد است، ندارند.»

او اعتقاد دارد افزایش قیمت اینترنت در مقطع کنونی باعث نارضایتی‌ مردمی خواهد شد که برای امور روزمره خود نیاز مبرم به اینترنت دارند:

مردم به‌خاطر روابط اجتماعی، اطلاع‌رسانی و حوزه‌های کاری با اینترنت سروکار دارند و این فضا بخشی از زندگی مردم شده است. اینکه بیایند در این بخش یک افزایش ۳۰ درصدی بدون حساب و کتاب انجام دهند و اپراتورها اقدام کنند و نظارتی نباشد، درست نیست و این اتفاق ایجاد نارضایتی می‌کنند.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مجلس

این نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایلنا از اقدام دولت برای افزایش قیمت اینترنت انتقاد کرده و گفته است: «در‌حالی‌که دولت برای افزایش حقوق‌ها مقاومت می‌کند، ۳۰ درصد و بیشتر از ۳۰ درصد اینترنت را افزایش داده و خدمات به همین نسبت رشد نکرده است.»

رحیمی جهان‌آبادی وضعیت اینترنت را طوری می‌داند که حتی نام اینترنت روی آن نمی‌گذارد: «مردم الان یک هزینه سنگین را بابت فیلترشکن می‌دهند. یک پول سنگین را بابت سرعت پایین می‌دهند و فکر می‌کنم رتبه ما در سرعت بالاتر از ۱۵۰ است، اینترنت ما کند و فیلتر شده و در واقع فیلترنت است.»

به اعتقاد این نماینده مجلس، در شرایط فعلی افزایش دادن قیمت کار معقول، سنجیده و دقیقی نیست. «من فکر می‌کنم یک مقداری نیاز به تأمل بیشتری دارد و اینکه بخش‌هایی که می‌خواهند این تصمیمات را بگیرند، دید کلان و وسیعی‌تر داشته باشند به نظر من به نفع کشور است.»


منبع: https://www.zoomit.ir/tech-iran/414140-criticism-of-internet-price-increase/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *